corona

Veiliger winkelen met een houd-afstand button

• 29 April 2020
  • 18 reacties
  • 2663 Bekeken
Veiliger winkelen met een houd-afstand button
Reputatie 4
Badge +7

Door Corona durft mijn schoonmoeder Ria (84), niet meer te winkelen. Ze is bang dat mensen te dicht langs haar zullen lopen. Sommige mensen hebben inderdaad moeite met afstand houden. Daarom hebben mijn vriendin en ik een waarschuwingslint en -button bedacht.

Vind jij dit een goed idee? En wat vind jij het beste werken: een lint of een button? Misschien heb jij zelf tips voor de 1,5 meter samenleving?

18 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Het zal ongetwijfeld helpen . Ik neem aan dat iedereen het nu wel weet , alleen denken sommigen er niet altijd aan. Ik vermoed dat een hele kleine minderheid het onzin vindt en lak aan alles heeft . Hopelijk lopen die tegen een fikse boete op. Helaas controleert oom agent niet in winkels . Daarom vind ik dat het personeel daar wat van behoort te zeggen en niet de andere kant op moeten kijken als klanten om die reden ruzie krijgen. 

Helaas zie ik dat het verslapt.
Vorige week, liepen er ook weer ouders met kinderen in de supermarkt.

Mams: Jantje, wel je handje voor de mond houden als je moet hoesten.

Ja, sommige mensen worden daar angstig van.

Reputatie 4
Badge +4

Je kunt ook een mooie hoed opzetten.

Reputatie 4
Badge +7

Wat een creativiteit. Hoed is vast te klein voor oma :-) 

Reputatie 7
Badge +8

Met alle actualiteit moet het ‘systeem’ nu wel bekend zijn. Maar zoals ook @E.T. Wiersum  en @Wortelstamper  melden. Niet iedereen houdt zich eraan, en vaak door vergetelheid of luiheid. Want mensen zijn lui op dat gebied. Dus kunnen stickers hen eraan herinneren. Maar ze zouden dan in grote getale ergens, in winkels o.a., moeten liggen, gratis. Sponsors zoeken o.i.d. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +8

Sorry, @Peter Kulche , het advies sponsors zoeken is geen luiheid van mij, maar ik heb niet echt contacten in de supermarkt wereld, of MKB enz.  Maar zij maken ‘reclame’ voor het beter en gezonder winkelen, waarom zijn er dan nog geen stickers, voor op je kleding, je jas, op de auto, je fiets. De boodschap van de sticker moet duidelijk zijn, maar AH, of Appie of Lidl enz. erop, dat stoort me  niet. Groet Leo. 

Reputatie 3
Badge +2

gewoon zelf je handen wassen voor- en na, niet aan je gezicht zitten. Dan gaat het goed. Niet raar gaan acteren uit angst. Als iemand langs je loopt krijg je heus geen corona. 

Ik wil pleiten voor een verplichting om overal op straat rechts te houden, voor iedereen, met name voor voetgangers en joggers en skaters enzovoorts. Zowel op straat als op fietspaden. (Enige uitzondering; wegen waarop ook autoverkeer is, meestal buiten de bebouwde kom.)

Daarnaast voor een verplichting voor voetgangers om gebruik te maken van voetpaden indien die aanwezig zijn. Dus voor een verbod voor voetgangers om gebruik te maken van fietspaden terwijl er een meter verderop een voetpad is.

Reputatie 7
Badge +8

Het is niet mijn topic, en ook al is ie van een andere dan nog mag uiteraard iedereen adviezen aandragen die met het onderwerp te maken hebben. Je handen wassen, veelvuldig wassen, geen angst uitdragen, rechts houden, gebruikmaken van voetpaden, zorgen dat er altijd 1.50 m tussen elkaar is, monddoekjes in het OV, en zo zijn er nog vele adviezen. Echter nu komt iemand met zet op een sticker houdt afstand, een simpele oplossing voor het probleem waar kennelijk iedereen mee worstelt. En goedkoop, grote aantallen kosten niet veel, maar wie heeft ergens een voet tussen de deur, Groet Leo.

Stoppen met die Corona gekte gebaseerd op angst; https://youtu.be/UcoTXBjm2mg

Reputatie 7
Badge +8

Ah, C.J. van der Horst ook weer op het forum, welkom na een jaar en u doet meteen volop mee.

Ik ben het met u eens dat het coronavirus alle aandacht opeist. De kranten staan er vol van, het is op radio en TV. Maar het is dan ook een wereldwijde pandemie en vele mensen zijn er reeds aan dood gegaan. Dat zijn de feiten geen bangmakerij. En waar het hier overgaat is een simpel hulpmiddeltje, om niet te dicht bij elkaar te komen. Een houdt afstand sticker. Want het dicht bij elkaar komen is vooralsnog de enige waargenomen oorzaak dat het virus zich verspreid. En niet door G5 straling, of brieven in de bus, of met geld betalen enz……. dat mag u bangmakerij noemen.

Reputatie 3
Badge +2

Als je boven de 70 bent of bv veels te dik bent, of een ziekte hebt waardoor je (ook) in aanmerking zou komen voor de griepprik, dan is het zaak voorzichtig te zijn/heb je iets te vrezen. En dan nog zul je meestal gewoon genezen. Hoor je niet tot die risicogroepen dan is er weinig aan de hand. Maar rekening houden met de ouderen/zieken is natuurlijk gewoon netjes. Zelf hoor ik niet bij zo'n risicogroep en ben dan ook helemaal niet bang om corona op te lopen.  Natuurlijk kun je dan ook pech hebben en behoorlijk ziek worden, maar die kans is klein en je overleeft het vrijwel altijd. Aan griep gaan ook ieder jaar jongere mensen dood, maar niet veel. Wat dat betreft is dit virus ook op een bepaalde manier mild; het spaart vrouwen en kinderen. De enige reden dat we dit allemaal doen is omdat de IC bedden-mensen veel macht hebben (en zo krap zijn vanwege de marktwerking), ten koste van de verpleegtehuizen...  en we misschien niet goed kunnen omgaan met de dood. We hebben helaas nog een hele lange weg te gaan voordat 60-70 % van de bevolking het ofwel doorgemaakt heeft, ofwel gevaccineerd zal zijn. Ik verwacht ook nog een tweede (grote) golf in het najaar, als de zon en warmte het vaker laten afweten en de luchtvochtigheid stijgt. Soms denk ik dat we inderdaad te spastisch omgaan met de dood. Die hoort gewoon bij het leven. En zo'n virus ruimt gewoon wat op. De zwaksten vallen weg, kinderen doorstaan het  deze keer goed. Dat is, naast alle ellende omdat ze bijna geen goede testfaciliteiten, laat staan IC-bedden hebben, een zegen voor Afrika, waar in sommige landen 80% van de bevolking onder de 20 jaar oud is. Dat is bij ons wel anders. Wij worden gemiddeld veel ouder en daarbij worden geen kosten gespaard; chronische ziekten met dure medicatie (waardoor je immuunsysteem aangetast wordt), volgevreten (maar daar is evt de maagverkleining), immunotherapie, chemo's voor een jaartje uitstel etc etc. Rare wereld. Zelf probeer ik zo min mogelijk andere mensen te zien. Ik wil geen virus-vehikel zijn. Mijn eigen kinderen zie ik sinds februari niet meer. Twee jaar een beetje in quarantaine, nog ruim anderhalf te gaan. Geen keuze stress want er zijn vrijwel geen keuzen. Best lekker rustig. Geen moeite mee. 

Reputatie 3
Badge +2

Ah, C.J. van der Horst ook weer op het forum, welkom na een jaar en u doet meteen volop mee.

Ik ben het met u eens dat het coronavirus alle aandacht opeist. De kranten staan er vol van, het is op radio en TV. Maar het is dan ook een wereldwijde pandemie en vele mensen zijn er reeds aan dood gegaan. Dat zijn de feiten geen bangmakerij. En waar het hier overgaat is een simpel hulpmiddeltje, om niet te dicht bij elkaar te komen. Een houdt afstand sticker. Want het dicht bij elkaar komen is vooralsnog de enige waargenomen oorzaak dat het virus zich verspreid. En niet door G5 straling, of brieven in de bus, of met geld betalen enz……. dat mag u bangmakerij noemen.

een pandemie is per definitie wereldwijd ;-)

Reputatie 7
Badge +8

Sorry, waarom zie ik dat zo weinig, maar terecht sorry, u heeft gelijk. Je wilt het vreselijke gevaar extra aanzetten en dat is eigenlijk onnodig. We zien nu dit weekend waar het met massa mensen de kop weer op steekt. Dat men weer terug wil naar het normale, naar contact, begrijpelijk, maar zonder bangmakerij, dit is niet de goede manier. Zo'n simpel stickertje (of wat anders) doet ons herinneren en nadenken. Groet Leo.

Reputatie 7
Badge +6

Er is veel nepnieuws en doemdenkerij . De meeste mensen prikken daar wel doorheen mag ik hopen . Wij houden ons aan de richtlijnen . Ongetwijfeld zijn die richtlijnen ook discutabel aangezien er nog maar zo weinig bekend is en de deskundigen ook weinig weten en het onderling niet eens zijn. Later zal wel bekend worden welke maatregelen zin gehad hebben en wat anders had gemoeten . Immuniteit lijkt niet op te treden volgens de berichten . Dus ziek worden om het maar gehad te hebben is dan nutteloos en gevaarlijk . Temeer omdat soms ook jonge en gezonde mensen er aan dood gaan. Degenen die het onzin vinden dienen te bedenken dat ze zelf een besmettingsbron kunnen zijn of worden en in het ergste geval de dood van zichzelf of een ander kunnen veroorzaken ...

Reputatie 7
Badge +8

Mee eens @E.T. Wiersum , ook dat er nepnieuws, doemdenkerij, bangmakerij e.d. is, en ook wel (te) vaak in de actualiteit, maar noem het geen ‘gekte’.

Badge +8

Ik merk dat we inmiddels wat afdwalen hier. Verzoek dus om weer terug te keren naar de oorspronkelijke vraag van dit topic: Vind jij een lint of button een goed idee? En wat vind jij het beste werken: een lint of een button? Misschien heb jij zelf tips voor de 1,5 meter samenleving?

Reputatie 7
Badge +8

Prima Imke, de vraag is ook, is een sticker, button, lint e.d. een goed idee. Mijn mening is bekend, ik had allang iets van stickers e.d., weliswaar ook reclame voor de maker, verwacht.  Maar niet iedereen zal enthousiast zijn en uit dat dan op zijn manier. Groet Leo.

Reageer