Achter de schermen bij de Consumentenbond, wat wil jij eruit halen?

• 24 November 2017
  • 16 reacties
  • 2388 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7

De Consumentenbond is bezig met het smeden van een plan voor een (mid)dagje achter de schermen. Een bijeenkomst voor consumenten in ons kantoor in Den Haag, om met andere consumenten en medewerkers van de Consumentenbond in gesprek te gaan en een ‘kijkje in de keuken’ te krijgen.

Voor het maken van een leuk en aantrekkelijk programma zijn we benieuwd naar jouw suggesties. Wat zou je willen doen of te weten willen komen? Over welke onderwerpen wil je discussiëren? Vertel in je reactie wat voor jou een bezoek bij de Consumentenbond waardevol maakt.

Welk tijdstip vind je het handigst?

16 reacties

De locatie (Den Haag, drie uur reistijd enkele reis) maakt dat een dergelijk bezoek niet is te combineren met iets anders dan een vrije dag of in het weekend. De locatie is lastig vanuit Groningen.
Wat ik zou meepikken uit een dergelijk bezoek (als ik daar tijd vrij voor zou kunnen en willen maken) is toch hoe er dingen worden getest, het forum team, de IT die er achter zit. Maar ja, dat laatste is ook een stukje beroepsdeformatie aan mijn zijde. Ik denk eigenlijk dat ik de afstand dermate groot vind dat ik niet zou aanhaken bij een dergelijke sessie.
Reputatie 4
Badge +7
Bedankt Fred voor je reactie met hetgeen dat je wil weten. Jouw signaal over de locatie noteer ik uiteraard ook op de wensenlijst.
Ben benieuwd hoe de criteria voor een test tot stand komen
Reputatie 4
Badge +7
Bedankt voor je reactie Rien. Heb je voorkeur voor een soort test? Misschien een bepaald product of dienst?
Door de week is de treinverbinding beter. Hoe jullie keuken eruit ziet, weten jullie als beste...., dus ook wat jullie kunnen zien laten.
Reputatie 1
Badge
Wellicht is een "circus" door het land nuttig.
Reputatie 4
Badge +7
Beste Paul Groot, bedoel je dat we door NL een tour doen met bijeenkomsten?
Reputatie 1
Badge
Inderdaad, maar daarbij is zichtbaar van activiteiten belangrijker dan praatjes.
Reputatie 1
Badge
Nog wat:

- Het verzet tegen het accent op de Randstad t.o.v. de "provincie" - het gebied buiten de driehoek Rotterdam, Amsterdam en Utrecht - neemt (terecht) niet alleen in politiek opzicht toe. Ook de consumentenbond heeft een Randstads-imago.

- De verdoorgevoerde popularisering van met name de Consumentengids maakt de Consumentenbond allesbehalve een betrouwbare professionele bron. Daarover later.
Reputatie 1
Badge
Verontschuldiging
In mij voorgaande bericht ben ik per abuis Den Haag vergeten.
Beste redactie,
Een goed idee om dit eens te organiseren! Als het alleen maar een kantoor is, mag het ook centraler in Nederland. Logistiek efficienter. Als er ook uitleg is vanuit een lab of zo, kan ik voorstellen dat deze bijeenkomst daar plaatsvindt. Worden alle tests in | op een locatie gemaakt? Na vele jaren CB algemeen nu speciaal ‘lid’ van de Digitale gids. Ongelooflijk belangrijk vind ik dit in deze digitale wereld. Dus bijv waar en hoe worden de digitale tests gedaan? Dat wil ik wel zien! Met vriendelijke groet, Carmen, Nijmegen.
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben zeer benieuwd hoe alles in het werk gaat. Bij de aankoop van grote stukken ga ik af op de conclusies van de Consumentenbond. Ben al ruim 40 jaar lid van deze bond. Ik moet toegeven dat conclusies van sommige testen mij hoogstens verbazen. Neem de laatste test van de scheerapparaten. Deze test mogen de medewerkers van de Consumentenbond mij uitleggen.
Ik ben benieuwd naar hoe jullie producten testen, en hoe jullie de mening van consumenten (panel) meewegen. En hoe die resultaten dan vertaald worden in een artikel voor de Consumentengids of website.
Ik woon toevallig zelf ook in Den Haag, en ik vind het juist wel leuk om jullie pand en werkruimtes te zien.
Ik heb zeker waardering voor het werk van de consumentenbond maar ik mis vaak aspecten bij de tests die ik cruciaal vind. Zo kon ik tot nu toe niets vinden over cycloonstofzuigers en hun verschillen met stofzakzuigers.
Reputatie 4
Badge +7
Beste Community-leden, hartelijk dank voor alle reacties. Zodra er meer bekend is over de (mid)dag achter de schermen, dan laat ik het weten in dit topic.
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb zeker waardering voor het werk van de consumentenbond maar ik mis vaak aspecten bij de tests die ik cruciaal vind. Zo kon ik tot nu toe niets vinden over cycloonstofzuigers en hun verschillen met stofzakzuigers.

Als 'stofzuigeronderzoeker' kan ik u hiermee misschien al verder helpen. We testen al jaren zowel zakloze stofzuigers als stofzuigers met zak. Die testen we op dezelfde manier, zijn allemaal in de vergelijker terug te vinden, en kunnen we daarom goed met elkaar vergelijken. Lees hier meer over de verschillen tussen een zak- of zakloze stofzuiger.

Reageer