Betaalpijn beperken

• 29 May 2016
  • 3 reacties
  • 1214 Bekeken

Naar aanleiding van dit artikel wil ik u mededelen dat je bij de ABN geen vreemde valuta kunt bestellen of wisellen dit heb ik namelijk gevraag omdat ik in augustus GBP nodig heb en heb ik via mijn bankmail op internetbankieren gevraagd of ik die het kantoor kon bestellen en afhalen maar kreeg te horen dat dat niet kon. De toen ik er nog werkte en er kasbalies waren kon dat wel maar sinds die er niet meer zijn doet de bank dit niet meer en dat is al een aantal jaren dus vraag ik mij af hoe u aan deze informatie komt

3 reacties

Naar aanleiding van dit artikel wil ik u mededelen dat je bij de ABN geen vreemde valuta kunt bestellen of wisellen dit heb ik namelijk gevraag omdat ik in augustus GBP nodig heb en heb ik via mijn bankmail op internetbankieren gevraagd of ik die het kantoor kon bestellen en afhalen maar kreeg te horen dat dat niet kon. De toen ik er nog werkte en er kasbalies waren kon dat wel maar sinds die er niet meer zijn doet de bank dit niet meer en dat is al een aantal jaren dus vraag ik mij af hoe u aan deze informatie komt

Geplaatst door A. Karstanje op Mei 29, 2016.
Bedankt voor je reactie. Deze informatie is te vinden op de website van ABN AMRO.Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.
Reputatie 3
Badge +4
Het kan volgens onze informatie wel, maar inderdaad niet overal en ook niet elke bedrag:

• Het bestellen en ophalen van vreemde valuta kan volgens de website van ABN Amro (en we hebben dit nagevraagd bij ABN Amro) bij 'geselecteerde bankkantoren' en vanaf een waarde van €1000.
  • Bestellen van vreemde valuta kan ook via de Travel Money Service, waarbij de vreemde valuta op Schiphol kunnen worden opgehaald. ABN Amro-klanten kunnen de bestelling (tot €500) ook laten thuisbezorgen. Voor dit laatste worden wel (extra) kosten in rekening gebracht.
Reputatie 1
Badge +1
De makkelijkste manier om aan GPB te komen is via Travelex (GWK) dat o.m. vestigingen heeft op alle vliegvelden. Via hun sites is zelfs vooraf te bestellen. Houdt er daarbij wel rekening mee dat ze (bijvoorbeeld op Rotterdam Airport) geen 24 uur open zijn, ik kon de bestelde ponden niet ophalen omdat het vliegtig tegen 10:00 vertrok (zaterdag) en ze dan pas open gingen. Alternatief is om in Nederland (vliegveld) of Engeland bij een ATM geld op te nemen. Denk er trouwens bij terugkomst aan dat ponden van Jersey, Guernsey en Noord Ierland in Nederland niet inwisselbaar zijn.
En nog een tip: zowel bij de ATM als bij pinnen in restaurant of winkel wordt een stiekeme vraag gesteld: moet de omrekening ter plekke plaats vinden of bij de eigen bank. Het laatse is het voordeligst!

Reageer