Sinds begin 2021 heb ik de nieuwe app voor verzekeringen geïnstalleerd. Belofte: een makkelijke, goede en snelle vergelijking met andere verzekeringsmaatschappijen op een aantal polissen en helpen bij het omzetten. Na installeren ontving ik een offerte voor een inderdaad goedkopere autoverzekering en heb de overgang in gang gezet.
Bij de nieuwe verzekering (van ING) gaf ik aan dat de verzekering in moest gaan als de oude zou zijn gestopt. Voorkeur overstap 1 februari gaf ik aan wat mij betreft. Prompt werd bij mij in de 2e week de premie van een nieuwe autoverzekering afgeschreven, zodat ik dubbele premie betaal, want de oude verzekering loopt nog.
Afgezien wellicht dat dit wel opgelost zal worden, heb ik contact gezocht met de Consumentenbond, eerst via de app voordeelcoach, waar de chat-van-dienst me zei dat het besproken moest worden met een specialist-van-dienst; ik zou wat terughoren. Na een week niets gehoord te hebben, toch maar de klantenservice gebeld, waar ik door drukte (in 2 opeenvolgende wachtrijen) 40 minuten in de wacht stond en de deskundige-van-dienst, die ik trof, moest het bespreken met iemand en die zou me later op de dag terugbellen, nummer gecontroleerd, ok dan maar. Tot op heden niets gehoord.
Ondertussen had ik allang spijt van mijn omzetting.
Het moet me van het hart, na jarenlange lidmaatschap van een goede, mij trouwe consumentenbond, dat de bond met deze ondersteuning tot een partij verworden is, waar we oorspronkelijk de consumentenbond voor raad en daad om vragen. In plaats van een bank of verzekeraar (in mijn geval) wordt ik nu ge-bureaucratiseerd door mijn consumentenbond. Ik houd mijn hart vast voor de andere services zoals zorgverzekering en energiecollectieven.
Consumentenbond, blijf bij je leest, anders haak ik af!
Vriendelijke groet
K. van der Lint.