Consumentenbond.nl

Consumentenbond, blijf bij je leest!

  • 19 januari 2021
  • 11 reacties
  • 453 Bekeken

Badge

Sinds begin 2021 heb ik de nieuwe app voor verzekeringen geïnstalleerd. Belofte: een makkelijke, goede en snelle vergelijking met andere verzekeringsmaatschappijen op een aantal polissen en helpen bij het omzetten. Na installeren ontving ik een offerte voor een inderdaad goedkopere autoverzekering en heb de overgang in gang gezet. 

Bij de nieuwe verzekering (van ING) gaf ik aan dat de verzekering in moest gaan als de oude zou zijn gestopt. Voorkeur overstap 1 februari gaf ik aan wat mij betreft. Prompt werd bij mij in de 2e week de premie van een nieuwe autoverzekering afgeschreven, zodat ik dubbele premie betaal, want de oude verzekering loopt nog.

Afgezien wellicht dat dit wel opgelost zal worden, heb ik contact gezocht met de Consumentenbond, eerst via de app voordeelcoach, waar de chat-van-dienst me zei dat het besproken moest worden met een specialist-van-dienst; ik zou wat terughoren. Na een week niets gehoord te hebben, toch maar de klantenservice gebeld, waar ik door drukte (in 2 opeenvolgende wachtrijen) 40 minuten in de wacht stond en de deskundige-van-dienst, die ik trof, moest het bespreken met iemand en die zou me later op de dag terugbellen, nummer gecontroleerd, ok dan maar. Tot op heden niets gehoord.

Ondertussen had ik allang spijt van mijn omzetting.

Het moet me van het hart, na jarenlange lidmaatschap van een goede, mij trouwe consumentenbond, dat de bond met deze ondersteuning tot een partij verworden is, waar we oorspronkelijk de consumentenbond voor raad en daad om vragen. In plaats van een bank of verzekeraar (in mijn geval) wordt ik nu ge-bureaucratiseerd door mijn consumentenbond. Ik houd mijn hart vast voor de andere services zoals zorgverzekering en energiecollectieven.

Consumentenbond, blijf bij je leest, anders haak ik af!

 

Vriendelijke groet

K. van der Lint.


11 reacties

Consumentenbond, blijf bij je leest, anders haak ik af!

Terecht.

Badge +8

Beste @C.P.R. van der Lint, dank voor het signaal. Ik vind het heel vervelend om te lezen dat je teleurgesteld bent in onze app en ons als bond. Ik heb dit signaal hier intern doorgegeven aan de verantwoordelijke collega's en hoop zo spoedig mogelijk bij je terug te komen met een reactie.

Badge

Voor de duidelijkheid, gaat het me niet zozeer om de inhoud (het autoverzekeringprobleem), maar waar de Consumentenbond zich op moet richten. En kan de bond dat nog wel als ze dit soort marktactiviteiten doet?
de bond verwordt tot een marktpartij, naast verzekeraars, banken, providers etc.

Reputatie 7
Badge +6

Zoveel jaar terug had de bond iets van 650.000 leden en konden ze veel doen. Nu zijn er nog iets van 450.000 leden, maar ze willen evenveel blijven doen voor ons. Dan zoeken ze een andere bron van inkomsten. Kan toch geen kwaad. Het aflsuiten is iets wat je zelf moet doen.

 

Of je mensen nou informatie op papier geeft of via een app en zelfs als je via die app kunt overstappen. Dat maakt de Consumentenbond toch geen marktpartij?  Het is natuurlijk wel vervelend als iets niet goed werkt maar daar gebeurt hopelijk dan ook wat aan.

“Afgezien wellicht dat dit wel opgelost zal worden, heb ik contact gezocht met de Consumentenbond, eerst via de app voordeelcoach, waar de chat-van-dienst me zei dat het besproken moest worden met een specialist-van-dienst; ik zou wat terughoren. Na een week niets gehoord te hebben, toch maar de klantenservice gebeld, waar ik door drukte (in 2 opeenvolgende wachtrijen) 40 minuten in de wacht stond en de deskundige-van-dienst, die ik trof, moest het bespreken met iemand en die zou me later op de dag terugbellen, nummer gecontroleerd, ok dan maar. Tot op heden niets gehoord.”

“Afgezien wellicht dat dit wel opgelost zal worden, heb ik contact gezocht met de Consumentenbond, eerst via de app voordeelcoach, waar de chat-van-dienst me zei dat het besproken moest worden met een specialist-van-dienst; ik zou wat terughoren. Na een week niets gehoord te hebben, toch maar de klantenservice gebeld, waar ik door drukte (in 2 opeenvolgende wachtrijen) 40 minuten in de wacht stond en de deskundige-van-dienst, die ik trof, moest het bespreken met iemand en die zou me later op de dag terugbellen, nummer gecontroleerd, ok dan maar. Tot op heden niets gehoord.”

Is dit de kunst van het weglaten? Probeer je punt eens in het Nederlands te maken.

Badge

Laten we alleen reageren op mensen die iets aan deze, wat mij betreft, interessante discussie betreft. Veel fora zitten vol met vervuilers.
Ik hoor graag andere argumenten en feedback.

Badge +8

Beste @C.P.R. van der Lint, we denken dat het toch het fijnste is om hierover even telefonisch contact te hebben. Onze klachtenafdeling gaat hiermee aan de slag en neemt zo spoedig mogelijk contact met je op.

Badge +8

Beste @C.P.R. van der Lint, ondanks dat de gang van zaken natuurlijk geen schoonheidsprijs verdient, heb ik zojuist van mijn collega's begrepen dat er gelukkig toch al contact geweest is op 19 januari. Er is toen een e-mail naar je verzonden. Ik hoop dat je deze toen ook ontvangen hebt?

Reputatie 7
Badge +6

@C.P.R. van der Lint  Anders even kijken of die mail in de spambox terecht is gekomen.

Reageer