Consumentenbond.nl

Contact met consumentenbond ?

• 25 maart 2019
  • 20 reacties
  • 549 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties
Het is wat mij betreft toch wel bijzonder dat met name de "consumentenbond" niet via laagdrempelige e-mail voor leden bereikbaar is. Ik heb geen adres kunnen vinden, behalve een tegenwoordig kennelijk keuze- en invulveld, hetgeen velen zo tegenstaat ! Door mij ook. Normaal zou ik dan denken: laat maar zitten wat ik wil melden....ondanks dat ik denk dat het voor velen aanspreekt.
Via deze weg dan maar in de toekomst ?

20 reacties

Reputatie 7
Dat ga je steeds vaker tegenkomen, ik krijg er ook wat van dat je vrijwel nooit een gewoon mailtje kunt sturen maar dat alles via een antwoordformulier gaat. Telefoonnummers worden ook steeds zeldzamer. Op een site kun je je vraag kiezen uit een rijtje waar jouw vraag nooit in staat, je komt gegarandeerd bij de verkeerde uit die het soms wel, soms niet aan de juiste persoon doorstuurt. Vooral bij gemeentes gaat het daar fout. Ik ben ook wel nieuwsgierig maar de reactie van de bond.
Ik begrijp niet dat mensen het medium belangrijker vinden dan de inhoud. Of je je bericht nou per mail of per formulier verstuurt, het heeft geen invloed op de boodschap.
Reputatie 7
@A. Deen , er zijn sites waar je maar drie regels kwijt kunt, waar jouw vraag, of een vraag die het dichtst bij de jouwe in de buurt komt niet te vinden is, waardoor het heel lang duurt eer je antwoord krijgt,. Het is voor de ontvanger wel makkelijker maar voor de consument vaak een ontmoedigend zoekplaatje.
@MrsJones
Ik had het over het verschil tussen een mail en een formulier. Dat zou voor de inhoud niet uit mogen maken. Formulieren met een beperkt aantal regels (3) daargelaten maar ik vermoed dat daar sprake is van een misverstand.
Reputatie 7
In welk opzicht een misverstand? Ik kom, als er sprake is van een invulformulier, dikwijlseerst een zoekplaat tegen, als je het eindelijk hebt gevonden moet je een waslijst aan vragen beantwoorden, soms moet je je eerst aanmelden, weer een wachtwoord en nieuwsbrief erbij en bij sommigen krijg je dan ook nog de vraag of je een robot bent, vergezeld door een stel onduidelijke Chapta's. Gewoon een mailadres, vraag stellen, antwoord krijgen en klaar. Bij die formulieren krijg je een automatische ontvangstbevestiging waarna het een wonder is als je binnen een paar dagen een inhoudelijke reactie krijgt.
Badge +6
Hi @Ton C, het contactformulier op onze website gebruiken we om sneller tot de kern van het probleem of de vraag te kunnen komen. Dit voorkomt dat we veel heen en weer moeten mailen voordat we bijvoorbeeld een vraag kunnen beantwoorden.

Onze voorkeur gaat dus uit naar het gebruik van dit contactformulier, maar je kunt ons ook altijd mailen via contact@consumentenbond.nl. We zien je bericht graag tegemoet!
Het zeer vervelende van contactformulieren is dat je eerst van alles moet invullen voordat je je bericht mag gaan invullen. Met allerlei verplichte velden.

Noodgedwongen schrijf ik het bericht dan ook nog maar eerst in de tekstverwerker, wat ook weer omslachtig is.

Wat ook nog voorkomt is, dat je bij verzending moet uitwijken naar een andere browser, omdat het niet gaat.

Ik sluit mij dan ook aan bij MrsJones, waarbij ik wel de kanttekening plaats dat wij zouden moeten spreken over "onduidelijke Captcha's".

Daar is overigens een extensie voor: Buster, Captcha Solver for Humans. Werkt in Firefox, maar niet in Opera. Daar doet hij niks.
Reputatie 7
Die plaatjes zijn voor mij te vaag, overdag gaat het nog wel maar 's avonds, of ik nou veel licht of helemaal geen licht heb, wat ook niet uitmaakt, ik kan ze tig keer vergroten maar ik zie het niet, mijn ogen willen dan niet. Plaatjes met auto's bijv., de kleinste zie ik nooit. Ik vind de mededeling dat ik geen robot ben wel genoeg maar ik snap ook wel dat ze niet met iedereen rekening kunnen houden. Ik haak meestal af bij die dingen.
Soms is afhaken nu eenmaal geen optie.

Er zullen maar weinig mensen zijn die die Captcha's leuk vinden. En dan gaat het vooral weer om de Google plaatjes. Dat is de hel op aarde.

5-2=?, of: Span.e (welke letter ontbreekt?) is al een stuk leuker.
Reputatie 6
Badge +5
Of is het nou een:

I of l

Ja er is verschil. de ene is de hoofdletter i
en de andere kleine letter L
Reputatie 7
Die andere dingen heb ik nog nooit gezien. Daar gaat het min of meer om logisch redeneren, dat is wel zo handig, het zijn wel vragen voor zesjarigen.

Reputatie 7
Die vraag is te moeilijk voor me. ;-)

Die heb ik ook nog nooit gezien, ik krijg altijd die !#$%^&*()(heel lelijk woord)plaatjes.
Die vraag is te moeilijk voor me.
Dit komt waarschijnlijk doordat je het in het Engels leest. Dan denk je: "Hee, wat voor letter ontbreekt er feitelijk?"

Maar, zeg het eens in het Nederlands. Dan hoor je dat er iets ontbreekt.
Reputatie 7
Het Verenigd Koninkrijk. Je miste 😉 denk ik, hij kwam er niet goed uit.
Good evening, MrsJones,

Neen, de smiley miste ik niet, maar misschien ontging jou mijn bedoeling (MrsJones plagen).

Feitelijk had ik niet het recht om jou te plagen, maar ik kon het op dat moment niet laten.

Overigens zijn Engeland en het Verenigd Koninkrijk niet synoniem. Probeert u de Captcha opnieuw!
Reputatie 7
@Léonz! Ik kan wel tegen een stootje maar ik pak je wel een keer terug 😉 Ik vind Verenigd Koninkrijk leuker klinken dan Engeland zonder wat er allemaal aan vastzit en bij hangt.
Ik probeer die krengen niet meer, als ik ze zie haak ik af. Alleen met de verkeersborden lukt het maar die komen niet op afroep.
Ik kan wel tegen een stootje maar ik pak je wel een keer terug ;-)

Als het zo zit, zal ik moeten onderduiken. Of in elk geval voortdurend op mijn hoede zijn.

Waar ben ik aan begonnen?

Mijn onbezorgdheid is nu definitief passé.
Reputatie 7
Tsja, kijk zo nu en dan maar over je schouder, als je iemand ziet die met een kruk loopt (tijdelijk) ben ik het.
Badge +6
Gelukkig gebruiken wij geen Captcha! 💪🏼

@Ton C, heb je inmiddels al een e-mail kunnen sturen via ons rechtstreekse e-mailadres?

Reageer