Consumentenbond.nl

Contactmogelijkheden: schriftelijk communiceren niet mogelijk


Ik heb geen Twitter en of Faceboek waarom wordt het schriftelijk communiceren middels email onmogelijk gemaakt in deze tijd?

15 reacties

Reputatie 7
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Net als bejaarden die geen computer hebben en die een vervolg op een TV programma alleen via de computer of een app kunnen kijken.

Je bent bijna gedwongen een FB en/of Twitter account aan te maken, voor mij hoeft dat ook niet.
Veel almachtige instanties vinden e-mail te lastig.

Ze sturen wel volop e-mails, maar e-mails ontvangen willen ze niet.

Top>down, you know.
Reputatie 7
Bellen kan ook nauwelijks meer, probeer bijvoorbeeld maar eens een reisbureau te vinden met een telefoonnummer erbij. Als je belt over een internetstoring omdat iemand (bij wijze van spreken) met een graafmachine alle kabels uit de grond heeft getrokken verwijzen ze je naar de website waar je het antwoord op al je vragen kunt vinden.
Bellen kan ook nauwelijks meer, probeer bijvoorbeeld maar eens een reisbureau te vinden met een telefoonnummer erbij. Als je belt over een internetstoring omdat iemand (bij wijze van spreken) met een graafmachine alle kabels uit de grond heeft getrokken verwijzen ze je naar de website waar je het antwoord op al je vragen kunt vinden.

Dat laatste is niet helemaal volledig. Na de verwijzing naar de website komt namelijk altijd een keuze menu om iemand aan de lijn te krijgen.
Reputatie 7
@Lazylady Dat weet ik maar het klinkt toch een beetje dom.Zeg er desnoods bij "als u geen internetstoring heeft enz.
Reputatie 5
Badge +5
@Gebruiker1542400060 Bij reactie op sociale media verwachten bedrijven nog wat extra gratis reclame voor zichzelf te kunnen maken. De enige remedie hiertegen is om bij afname van diensten of levering van goederen de mogelijkheid tot persoonlijk contact een doorslaggevende rol te laten spelen.
Dit weerhoud mij zonder meer om geen verdere zaken te doen waneer er geen schriftelijk contact met een bedrijf mogelijk is. En houd rekening ermee dat velen ook de sociaal media verlaten wat ook nadelen voor het bedrijf in spe opleverd
Reputatie 3
Badge +4
Ja, bij provider Telfort, geen vermelding van telefoonnummer, vermelden ze op hun gebruikersboekjes's kijk op internet onze contactmogelijkheden) maar als je geen TV, telefoon en internet van provider Telfort meer hebt door storing , wat dan???????

Ben je dus aangewezen op hulp van anderen!
Reputatie 7
Daarom ben ik blij dat mijn buurvrouw de zelfde provider heeft, als ik dan het 1200 nummer wil bellen kan dat met haar telefoon, als de balkondeur bij allebei open staat, anders heb ik een heel slechte verbinding. Dat ze dan bij Ziggo even niet begrijpen waarom ik 1200 bel als mijn telefoon het niet doet is niet mijn probleem.
Badge +3
Ik zit niet op de asociale media en ik ga er ook niet op.
Overigens is Facebook aan het instorten, de leiding heeft de boel niet meer onder controle, het aantal fake nieuwsberichten en andere problemen neemt met de dag toe, steeds meer gebruikers lopen weg bij Facebook en gaan over naar Instagram (tot het daar ook uit de hand loopt net als bij Facebook.)

Omdat je bij ING niet meer kunt communiceren via email, maar alleen nog via de asociale media, ben ik overgestapt naar de Triodos bank, die heeft nog gewoon email!
Ik heb vandaag ontdekt dat de Staatsloterij ook alleen maar via ascociale media met je wil praten.
Ik wilde mijn rekeningnummer veranderen, maar dat kan alleen via een buitengewoon absurde procedure, waaraan ik niet ga meewerken.
Ik heb toch ergens op de site een email adres gevonden en een zeer kribbige email gestuurd.
Ik heb een bevestiging gekregen, met daarin vermeld dat het wel 10 dagen kon duren voor ik een antwoord zou krijgen.
Via WhatsApp zou je binnen een (1) uur antwoord krijgen, maar dat kan alleen als je WhatsApp start via de app van de Staatsloterij(?) op je tablet of smartphone (een app om WhatsApp te starten, hoe verzinnen ze het, wat een stelletje warhoofden)
Afhankelijk van het antwoord op mijn email, overweeg ik mijn abonnement op te zeggen en lid te worden van een andere loterij.
Reputatie 7
Ik heb ook geen accounts bij sociale media, geen behoefte aan, geen tijd voor, geen zin in. Er is ook nog een leven naast de computer en soortgenoten.
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor het stellen van je vraag @Gebruiker1542400060. Ik zag dat je je topic in 'Denk mee' met de Consumentenbond hebt geplaatst. Gaat je vraag dan ook over ons?
Inderdaad ik wilde een vraag stellen aan de consumentenbond en een verzekering afsluiten
Reputatie 7
Badge +7
Inderdaad ik wilde een vraag stellen aan de consumentenbond en een verzekering afsluiten
Bedankt voor je reactie @Gebruiker1542400060. Ik bedoelde echter of je bericht over de Consumentenbond gaat. 😉 Met andere woorden: ben je van mening dat wij schriftelijk communiceren ook onmogelijk maken?
Reputatie 4
Badge +4
Het is inderdaad zoals Léonz stelt, instanties vinden e-mail te lastig (lees: het kost teveel tijd).

Niet iedereen wil gebruik maken van de sociale media.
Zeer zeker niet wanneer het om specifieke privé aangelegenheden gaat.

Blijft over: bellen. Het wordt 'verkocht' als dat de klant sneller dan een antwoord heeft.
Maar niet iedere klant is in de gelegenheid te bellen, of wil dat liever niet.
Wat als je iedere dag onderweg bent?
Wat als je in het buitenland woont en hier bankrekening hebt?
Wat als je simpelweg niet wenst dat je collega's naast je kunnen 'meeluisteren' als je de belastingen belt met vragen, of je bank over je hypotheek?
(De belastingen hebben ooit (ik meen in 2001) een proef gedaan met mail, maar daarmee zijn ze subiet gestopt)
ING is ergens in 2015/2016 gestopt met mail. Als zoethoudertje hebben ze een forum opgezet, maar na een jaartje zijn ze daar ook mee gestopt.

Nee, het gaat er vaak om wat voor het bedrijf het beste uit komt.

Reageer