Consumentenbond.nl
Beantwoord

Cookiebeleid Consumentenbond

• 7 maart 2019
  • 5 reacties
  • 839 Bekeken

Wat een dergelijke manier van doen: moet ik bij de "CONSUMENTEN"-bond als ingelogd lid, cookies accepteren om een video op de site te mogen bekijken.
icon

Beste antwoord door E.T. Wiersum 7 maart 2019, 19:14

Toevallig in het nieuws dat men eindelijk bedrijven wil aanpakken voor die cookiedwang waardoor we gedwongen worden om onder reclame bedolven te worden of anders niks te zien krijgen . Dit is niet hetzelfde als FUNCTIONELE cookies , Dirven . Die zijn zoals je zelf aangeeft nodig om bepaalde functies te laten werken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Toevallig in het nieuws dat men eindelijk bedrijven wil aanpakken voor die cookiedwang waardoor we gedwongen worden om onder reclame bedolven te worden of anders niks te zien krijgen . Dit is niet hetzelfde als FUNCTIONELE cookies , Dirven . Die zijn zoals je zelf aangeeft nodig om bepaalde functies te laten werken.
Reputatie 7
Badge +7
Het is inderdaad zoals @E.T. Wiersum aangeeft, @F. Ph. Dirven. Er zit een verschil tussen functionele en niet-functionele cookies. Niet-functionele cookies zijn cookies die niet noodzakelijk zijn om een website te laten werken. Zo slaan ze bijvoorbeeld je voorkeuren op. Functionele cookies daarentegen, zijn cookies die wél noodzakelijk zijn om een website te laten werken, zoals voor het afspelen van een video. Je kunt uiteraard nog zelf bepalen of je de cookies goedkeurt of niet. Indien je dit niet wenst, kun je ze ook weigeren en de betreffende video via YouTube zelf bekijken, maar ook daar heb je te maken met een cookies.
Badge +1
Op zich niet slecht om te vragen of ik accoord ga met een koekjesbeleid, ik krijg dit te zien:

[h4]Let op![/h4]
Je bent niet akkoord gegaan met ons cookiebeleid. Hierdoor kun je op onze website nu geen video's bekijken. Wil je toch de video bekijken, verwijder dan je cookies en ga akkoord met ons cookiebeleid.
Verwijder je cookies

Ik ben trouwens al ontelbare keren accoord gegaan, dus dat klopt al niet. En waarom moet ik koekjes verwijderen, en welke dan?

Maar dan is er vervolgens nergens een optie om wel accoord te gaan met die koekjes. Dat vind ik nou echt idioot.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is inderdaad raar . Beter even contact zoeken zoals onder op deze pagina staat aangegeven of wachten op antwoord als dit morgen gelezen is door een moderator.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Paul Dolk,

Bedankt voor je bericht. Dit is inderdaad niet de bedoeling. Onze cookie-banner heeft onlangs een uiterlijke metamorfose gehad, maar is daardoor nu aan wat technische mankementjes onderhevig. We zijn hiervan op de hoogte, en werken eraan het zo snel mogelijk opgelost te hebben.

Reageer