Hoi, vorige week woensdag een pijnlijke en dure flapoperatie ondergaan bij een specialistische kliniek. Dat de tandarts zo vaak moest hoesten deed niet direct een belletje rinkelen. Ik vertrouw (de integriteit en professionaliteit van) medische professionals blindelings.
Vrijdag netjes de gepeperde rekening in de mailbox.
Zondag kreeg ik coronaklachten en ben me gaan testen, maandag bleek ik positief.
Ik bel met de praktijk: mijn afspraak deze week om de hechtingen er uit te halen kan niet doorgaan want ik moet in quarantaine wegens corona.
Telefoniste: “oh wat grappig de tandarts testte vorige week donderdag (een dag na mijn behandeling) ook positief!”
Ja grappig. Maar ze hebben mij dus niet gebeld dat hij ziek bleek.
Die kerel heeft 80 minuten zijn corona in mijn open mondwonden lopen ademen.
Ik belde al met de juridische afdeling van hier maar de beste kerel wist me te vertellen dat, naast dat ‘er niks te bewijzen is’, ook ‘niet de besmette persoon maar de GGD mij moest bellen’. Ja, nee dus:

Iemand een idee wat ik hiermee kan of moet?
Ik vind het echt een medische misser en aan de toon van de telefoniste te horen is niemand dus gebeld en is het feit dat een parodontoloog/ implantoloog besmet is met corona en zo dicht op mensen werkt alleen maar grappig.
Dit protocol is toch al twee jaar actief en geldt toch voor iedereen? Ik begrijp dat er niet te bewijzen is dat ik corona van hem heb, maar de kans is toch wel echt verdomde groot, al gaat het me hier niet om.
Benieuwd naar meningen van hier.
NB: Over de kennis/ zin om mee te denken van de juridisch adviseur van dienst doe ik verder geen uitspraken. Ik ben nieuw lid dus ik kijk eerst even wat het normaal is en wat ik wel of niet kan of mag verwachten bij het lidmaatschap.
Groeten, dank en aangenaam,
Sander