Consumentenbond.nl

Duurzaam badderen.

• 6 april 2020
  • 1 reactie
  • 242 Bekeken

Graag wil ik een bijdrage leveren door een duurzame tip met andere lezers te delen.

Mijn vrouw gaat graag in bad, heel heet, en ik ga dan daarna in hetzelfde badwater, want voor mij hoeft het niet zo warm te zijn. Toen ik in bad lag te mijmeren, bedacht ik dat zelfs na mijn badderen het badwater niet gelijk weggespoeld moest worden. Het water is dan nog zo’n 36 °C.

Met een binnen/buiten-thermometer, de buitenvoeler met een draadje in het bad, kon ik de temperatuurverschillen goed volgen. Het badwater geeft warmte af aan de badkamer. Pas na een halve dag is de temperatuur van het badwater ongeveer gelijk aan de omgeving. Dan geeft het geen warmte meer af, maar er valt nog meer te besparen! Met het badwater kun je ook de wc doorspoelen. Zet een emmer naast het bad en je bespaart ook nog eens heel veel liters water.

Met vriendelijke groet,
H. Hoekstra

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Wie dit goede tips vindt , kan zeker een klein beetje besparen @Hylke Hoekstra . Wij hebben een bad , maar springen liever een of twee keer per week kort onder de douche . Kan ook flink energie en water mee bespaard worden . Inmiddels is bekend dat elke dag douchen doorgaans onnodig is en zelfs slecht voor de huid. Hangt ook af van persoonlijke omstandigheden , hoe vaak men vindt dat het nodig isnatuurlijk .

Reageer