Energiecontract

• 31 January 2022
  • 8 reacties
  • 97 Bekeken

Voor het plaatsen van zonnepanelen moet de tenaamstelling van mijn contract wijzigen. Bij Budget Energie geven ze niet thuis, Kan dat zo maar?

Het contract blijft in wezen precies hetzelfde.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Blijven de factuurgegevens wel gelijk? Ik heb bij BE mijn naam gewoon kunnen wijzigen (correctie van foute letters) bij betaalgegevens in de app 'mijnbudgetenergie’. En waarom moet de tenaamstelling wijzigen voor het plaatsen van zonnepanelen? Hoefde bij mij ook niet. Ik begrijp de reden (nu) niet zo goed. Zijn het uw eigen panelen of gaan ze gehuurd worden oid?

@ibJvBuSAoC Eigen bedrijf en nu moet u de aankoop van de panelen en het contract op naam van uw vrouw staan? Dat kan een probleem zijn, contract is contract en het wijzigen van de naam op een contract is een ander contract.

Reputatie 5
Badge +5

@ibJvBuSAoC Eigen bedrijf en nu moet u de aankoop van de panelen en het contract op naam van uw vrouw staan? Dat kan een probleem zijn, contract is contract en het wijzigen van de naam op een contract is een ander contract.

Tenzij het een en/of rekening betreft, mocht dit het euvel zijn? Inderdaad: wijzigen naam en rekeningnummer wijzigen is wijzigen contract en dan moet je scherp zijn op de nieuwe energieprijzen en eventueel terug betalen van welkomstpremies. @ibJvBuSAoC Misschien kun je wat toelichting geven op je vraag en de noodzaak van wijzigen tenaamstelling?

Het gaat om zonnepanelen die ik op mijn eigen huis wil plaatsen. Maar als eigenaar van een eenmanszaak ( op een andere locatie) heb ik al een btw nummer. Het is normaal om in zo'n geval de energienota op naam van de echtgenote te plaatsen, aldus de leverancier van de panelen. Maar dat kan dus niet.

E-mail adres, bankrekening ( en/en) kan allemaal worden aangepast bij BE, maar de naam niet.

Adres en contractnummer blijven ongewijzigd.

Reputatie 5
Badge +5

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/btw-terugvragen-voor-zonnepanelen-ik-ben-ondernemer

Volgens mij moet het (BTW terugvragen) gewoon kunnen of interpreteer ik het verkeerd?

Het kan en ik heb het ook gedaan. Maar de totale - netjes gezegd - administratielast vond ik achteraf zo hoog dat ik beter die 500 euro had kunnen laten liggen.

Kan ibusoac niet zijn eigen energiecontract opzeggen en de echtgenote een nieuw contract aan laten gaan bij een andere leverancier? Wel iets om in de zomer te doen misschien…. ik ben nergens meer verbaasd over.

Reputatie 5
Badge +5

administratielast vond ik achteraf zo hoog dat ik beter die 500 euro had kunnen laten liggen.

Hoe bedoel je? Ik verreken altijd eenmaal per jaar in Q4 de BTW, ook al  is de energie afrekening in juli. Is eigenlijk geen rompslomp. En nee, ik verbaas me ook nergens meer over.

Het gaat om zonnepanelen die ik op mijn eigen huis wil plaatsen. Maar als eigenaar van een eenmanszaak ( op een andere locatie) heb ik al een btw nummer. Het is normaal om in zo'n geval de energienota op naam van de echtgenote te plaatsen, aldus de leverancier van de panelen. Maar dat kan dus niet.

Dat kan wel maar dan sluit u een nieuw contract met alle consequenties.

Reageer