Consumentenbond.nl

Ervaring met provider Online

• 30 mei 2019
  • 12 reacties
  • 666 Bekeken

Helaas heeft Stipte onze verbinding overgedaan naar Online, daarvan is de upload snelheid dramatisch. Heb een nieuw modem gekregen omdat ze dachten dat die stuk was maar daar lag het dus niet aan...Een filmpje van 5mb uploaden naar YouTube gaat niet binnen 24 uur....
Online werkt met het DSL netwerk vn KPN, ik snap alleen niet dat Stipte veel betere snelheden had.Ik ben een spreadsheet aan het maken met de dagen tijden en snelheden, zo af en toe is er dus helemaal geen upload mogelijk, de speedtest geeft dan gewoon helemaal niets aan.
Mijn abonnement zou 20mbps download zijn maar als het de helft is ben ik al blij, de upload 2.0 maar dat haalt die dus bijna nooit.
Heb hele slechte ervaringen met Ziggo kabel, daar wil ik echt niet meer naar terug...Wat kan er loos zijn?

12 reacties

In theorie van alles maar als uw verbinding niet goed werkt lijkt mij dat uw leverancier dat moet oplossen. Heeft u al een klacht ingediend?
Natuurlijk heb ik een klacht ingediend, en ook al een paar keer gebeld op een tijdstip dat ik niet op kon nemen, heb gevraagd of ze savonds willen bellen. Ze werken tot 21.00 uur.
In theorie van alles maar als uw verbinding niet goed werkt lijkt mij dat uw leverancier dat moet oplossen. Heeft u al een klacht ingediend?
Natuurlijk heb ik geklaagd en dan wordt ik gebeld op momenten dat ik niet op kan nemen en ook niet thuis ben. Ze werken tot savonds 2100 uur bij de klantenservice dus gevraagd of ze aub savonds contact op willen nemen... Tot nu toe geen reactie.
Toch maar even doorbijten dan, dit gaat niemand anders oplossen dan je leverancier. Kun je ze geen mobiel nummer geven dat je in iedere geval even contact met ze hebt?
Toch maar even doorbijten dan, dit gaat niemand anders oplossen dan je leverancier. Kun je ze geen mobiel nummer geven dat je in iedere geval even contact met ze hebt?
Heb ze al aans aan de mobiel gehad maar als ik niet thuis ben dan kan ik niets...zonet weer contact gehad, nu moet ik het modem eerst weer resetten....wordt er heel moe van...

Het is heel vervelend maar je moet een leverancier echt de kans geven het probleem te verhelpen, en dat kan ook thuis blijven betekenen, ook vaker dan één keer, voordat je andere stappen kunt nemen zoals je contract ontbinden. Sorry maar het is niet anders, tenzij je natuurlijk einde contract zit dan kun je doen wat je wil.
Reputatie 4
Badge +5
Hi @L.B.F. Ginsel,

Wij gaan duimen dat het snel lukt om contact te hebben terwijl je thuis bent.
Laat je ons weten hoe het verder afloopt?

Groet,
Celine
Hi @L.B.F. Ginsel,

Wij gaan duimen dat het snel lukt om contact te hebben terwijl je thuis bent.
Laat je ons weten hoe het verder afloopt?

Groet,
Celine

Er wordt helemaal geen contact meer opgenomen en als ik zelf bel wordt er gezegd dat er aan gewerkt wordt, hoe dan??? Internet is traag, downloaden van een filmpje van 5,3GB duurt uren Uploaden ga ik niet eens meer proberen...Dat filmpje van 5.3GB via wetransfer stond trowuens via WiFi wel heel snel op mijn tablet...

Reputatie 4
Badge +5
Hi @L.B.F. Ginsel,

Vervelend dat het nog niet is opgelost.
Er zijn een aantal trucjes die je zelf kunt doen om je internet te versnellen. Deze vind je hier.
Wellicht het proberen waard?

Kan me voorstellen dat het frustreert dat je niet meer wordt gebeld. Je kunt overwegen om een klacht op klachtenkompas plaatsen. Wie weet dat je via deze weg een oplossing krijgt aangeboden.
Mocht je ontevreden blijven en naar een andere provider willen overstappen, vind je hier tips hoe je dit kunt aanpakken.

Succes!
Groet,
Celine
Ik kreeg via messenger te horen dat het niet aan het modem ligt maar dat het ook de netwerkkaart van mijn pc zou kunnen liggen. Alle kabels vervangen zou ook een optie zijn maar wat mij het meest stoort is dat we bij Stipte geen problemen hadden, ook via DSL en sinds Stipte ons heeft overgedaan aan Online hebben we dus ineens problemen. Heb ook al een keer een zwart beeld op tv gehad, wel geluid en 1x gewoon helemaal niets. Het duurde maar even maar dit heeft toch niets met mijn pc te maken?
Hoe kan ik er achter komen of de snelheid die belooft wordt door de providers daadwerkelijk gehaald wordt? Overstappen heeft alleen maar zin als ik gegarandeerd de snelheden krijg die belooft worden...
Reputatie 4
Badge +5
Hi @L.B.F. Ginsel,
Via bovenstaande link staat ook de tip voor het meten van je internetsnelheid. Zie hier wat op de pagina staat:

Meet de internetsnelheid

Traag internet kan aan de provider liggen. Doe daarom eens een speedtest. Met deze test meet je de snelheid van je internetverbinding. Ga voor de test naar beta.speedtest.net. Let wel op dat je op 'Go' of 'Ga' klikt en niet op de reclamebanner.
Zorg dat de pc tijdens de speedtest via een netwerkkabel aan het thuisnetwerk is verbonden en niet via wifi. Anders meet je de veel lagere snelheid van je draadloze netwerk. Leveren de metingen herhaaldelijk veel lagere snelheden dan wat is beloofd, neem dan contact op met de provider.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Groet,
Celine
Badge +1
Had een paar jaar geleden gelden ook Online met max. 20 mbps/sec, maar dat is in de praktijk veel minder omdat het afhangt van de afstand tot de centrale, ik had ongeveer 10, dus dat is normaal bij Online met dat contract. Wil je sneller downloaden dan kun je, net als ik, een sneller internetabonnement kiezen (bij Online was dat bij mij max, 100 mbps/sec). Ik kreeg toen een ander modem omdat anders die snelheid niet gehaald werd, echter het bereik van de wifi daarvan was zo slecht dat ik er vaak niet meer op kon inloggen met mijn mobiele telefoon en laptops, Online wilde dat nieuwe modem niet vervangen, ondanks herhaald verzoek, en hield mij steeds dagen aan het lijntje, daar had ik schoon genoeg van. Daarom toen opgezegd (april 2019), nu heb ik Ziggo kabel met ECHT 300 mpbs/sec (zelf getest via internet via oa. speedtest). De klantenservice bij Online heeft blijkbaar de opdracht om klagers over een slecht modem zoveel mogelijk met een kluitje in het riet te sturen, dat heeft ze nu een jarenlang trouwe klant gekost.

Reageer