Extreem Traag Internet van KPN in buitengebied

• 19 November 2016
  • 9 reacties
  • 1150 Bekeken

Hoi,

Ik woon in het buitengebied rond Almere en zit hier op zeer verouderde ADSL. 4km weg van de wijkcentrale. Waar mijn snelheid vorig jaar nog zo'n 2,6Mbits heb ik nu nog maar 1,30Mbit/s. Dit is waar ik woon nog redelijk hoog. KPN had een VDSL upgrade rond Q3 2016 gepland, maar deze staat nu voor Q1 2018 en dit is nog maar een indicatie. 4G is leuk, maar hier worden dagelijks meerdere GBs aan YouTube gebruikt, dus de limieten aan 4G werken niet voor mij. Glasvezel aan laten leggen kost €156.000, juistem.

Ik snap dat wettelijk KPN zichzelf natuurlijk 3 dubbel heeft ingedekt, met termen zoals "tot 20MBit/s download", maar we hebben het hier over een verschil van 95%. Deze snelheid zit nu echt tegen de rand van onbruikbaar.

Enige ideeën?

Pepijn

9 reacties

Kabel?

Kabel?

Geplaatst door A. Deen op Nov 19, 2016.

Sorry, wat bedoelt u met 'kabel'?
Kun je geen kabel krijgen?

Kun je geen kabel krijgen?

Geplaatst door A. Deen op Nov 19, 2016.

Als in glasvezel? Dat is zoals ik zei 156.000 euro
Nee als in kabeltelevisie, Ziggo of zo iets.
Reputatie 4
Badge +5
Beste PepijnO, dat is wel een heel lage snelheid die jij thuis geleverd krijgt.... Ik denk van niet, maar je zou met je postcode kunnen checken of er inderdaad een kabelaar (bv Ziggo of een kleine(re) ) bij jou internet en tv levert, checken kan via www.consumentenbond.nl/alles-in-1/vergelijker. Een andere mogelijkheid is misschien https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/t-mobile-4g-voor-thuis of een soortgelijke oplossing van KPN: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/koopadvies Goed dat je zelf al bij KPN gevraagd hebt wat er op de planning staat qua snelheidsverhoging. Wat je nog zou kunnen doen is met een groep aankloppen bij de Gemeente of provincie. Wie weet wordt er meegedacht of meebetaald of staat er iets op de rol. Succes en laat even weten hoe en wat!
Reputatie 4
Badge +5
Ha PepijnO,

Ik ben bezig met een artikel naar internet in de 'buitengebieden', zou je mij via de Community een prive-bericht kunnen sturen als je eventueel mee zou willen werken?

Dank, vriendelijke groet,

Silvia Smit
Reputatie 4
Badge +3
Beetje laat....

Ik woon in Almere stad, en had ook een beroerde ADSL.. Vermoedelijk een slecht ader paar uit de kabel. Anyway. Max werkelijk bruikbaar was 8/1 bij elke snelheids verhoging was ik weer 't haasje, bij de laatste keer kon 8/1 niet meer want KPN had dat profiel niet meer in de DLASM (andere kan in de centrale). Ze hebben m'n lijn top op auto-training (optie voor verbetering van televisie) gezet, waardoor de snelheid omlaag gaat als er teveel transmissie fouten zijn. Na een paar dagen bleek dat het netwerk bruikbaar werd vanaf 10/1 (oh het laagste profiel was toen 20/2) maar dat werd elke nacht gereset waardoor pas in de loop van de dag de verbinding beter kon worden. Gelukkig was het destijds mogelijk om op glasvezel over te stappen.
En dat zonder €156000 te betalen neem ik aan, eind goed al goed. Ik zou willen dat ze in de stad eens los kwamen met glasvezel.

Reageer