Consumentenbond.nl

Foutmelding bij bestelling digitale reiswijzers

• 19 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 504 Bekeken

Als lid van de CB ontving ik een mailtje met goed nieuws. Een aantal digitale gidsen zijn gratis te downloaden evenals testrapporten. Omdat ik op zoek was naar bestemmingen in Italië had ik interesse in die reiswijzer. Helaas liep de bestelling vast op het downloadformulier. Waar ik overigens mijn gegevens die al bekend zijn nogmaals moest invullen. Nadat ik op de knop Verstuur had gedrukt kwam de volgende foutmelding:
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van uw order. Ik kwam dus niet verder.
Vervolgens heb ik 3 verschillende browsers gebruikt in de hoop dat het wel zou lukken. Niet dus.

Het leek me verstandig om een mailtje te sturen naar de klantenservice om het probleem te melden. Lijkt me iets voor de ICT-afdeling. Nadat ik het mailtje had opgesteld gebruik makend van het formulier op de site van de CB druk ik op de knop Verzenden. En wat verschijnt in beeld? De melding: Er gaat iets mis.
En dat mag je wel zeggen ja. Het goede nieuws werd in de kiem gesmoord. Ik zou graag zien dat het goede nieuws gepaard gaat met een werkende site. Kan de ICT-afdeling dit probleem oplossen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Oei, het is natuurlijk niet de bedoeling om je (herhaaldelijk) blij te maken met een dode mus @A. Segers. Goed dat je het probleem aankaart. (Ik hoop daarbij dat het plaatsen van dit bericht wel probleemloos is verlopen. 😉)
Zojuist heb ik dezelfde stappen doorlopen en geen problemen ervaren. Hopelijk ging het hier om een eenmalig incident, maar voor de zekerheid stuur ik je melding nog door naar onze ICT-afdeling.

Ging het trouwens om deze Reiswijzer? Dan zorg ik natuurlijk direct dat je deze alsnog ontvangt.
Hallo Monique, dank voor de snelle reactie. Ik heb vanochtend al even telefonisch kontakt gehad met een collega van je om de reisgids te bestellen. Ik heb 'm dus al.
De collega vertelde mij ook dat het door mij gesignaleerde probleem een bekend probleem is binnen de CB. Bij een deel van de aanvragers gaat het fout en de IT afdeling is er nog niet in geslaagd het probleem op te lossen. Het is dus geen incident. Ik heb de suggestie gedaan om dit op jullie site te melden. Dat voorkomt irritatie als de bestelling vastloopt.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat je de gids inmiddels al ontvangen hebt @A. Segers. En heel goed dat je dit aangeeft, ik was nog niet bekend met dit probleem, maar het is zeker niet de bedoeling. Bedankt!

Reageer