Als vrijwilliger die nieuwkomers (statushouders) in Nederland begeleidt tijdens de eerste jaren van hun verblijf hier loop ik regelmatig aan tegen de onwil van diverse instanties om rekening te houden met hun bijzondere situatie. Nu Arriva weer. Alleenstaande Syrische moeder met twee getraumatiseerde kinderen maakt een fout bij het omchecken op station Zwolle naar vervoerder Arriva. Krijgt dikke boete van €50. Binnen twee weken wordt die verhoogd met nog eens € 15 incassokosten. Ondertussen heb ik al een schriftelijk verzoek om coulance gedaan bij de vervoerder maar daar nemen ze wel 3 wekend de tijd voor. Verzoek wordt afgedaan als een onterecht bezwaar tegen de opgelegde boete. Maar ik heb helemaal geen bezwaar uitgebracht! Afzender niet te bereiken want het gebruikte e-mailadres is een no reply-adres en het doorkiesnummer is niet ingevuld.
Moet de Consumentenbond daar niet eens aandacht aan besteden?
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.