Gezocht: Ga je voor de eerste keer toeslag aanvragen?

• 26 January 2016
  • 1 reactie
  • 109 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
De Consumentenbond is bezig met een onderzoek naar het aanvraagproces van toeslagen. Is het lastig of juist erg simpel? Zijn er verbeterpunten? Om een goed beeld te krijgen zijn wij op zoek naar mensen die voor het eerst een toeslag gaan aanvragen. Via de site van de belastingdienst kun je checken of je recht hebt op een toeslag. Heb jij nog nooit zorg- of huurtoeslag aangevraagd en heb je daar wel recht op? Of ken je iemand anders die in aanmerking komt? Dan komen we graag langs om mee te kijken naar het aanmeldproces.Meld je aan door te mailen naar NRookmaaker@consumentenbond.nl

1 reactie

Jammer dat ik niet mee mag doen! Ik vraag al jarenlang diverse toeslagen aan en al die tijd vraag ik me af of ik

1. Het wel goed doe

2. Het wel op tijd doe

3. Wel de juiste toeslag krijg (of dat ik te veel of te weinig krijg)

4. Wel alle toeslagen aanvraag en krijg waar ik aanspraak op kan maken.

Even samenvattend: ik vind het een volstrekt ondoorzichtig proces dat elk jaar een enorme stapel brieven, voorlopige, herziene en definitieve (en herziene definitieve) aanslagen oplevert. Ik heb echt totaal geen idee of de belastingdienst mij wel uitkeert waar ik aanspraak op kan maken. Dit systeem kost iedereen veel te veel tijd.

Wat mij betreft worden al die toeslagen afgeschaft en gaat het tarief voor de onderste belastingschijf iets omlaag.

Reageer