Consumentenbond.nl
Beantwoord

Gratis Mini belastinggids

• 27 februari 2015
  • 11 reacties
  • 1972 Bekeken

Waarom kan ik als lid van de cunsumentenbond, deze minigids niet via de site van de bond digitaal bestellen?

Lijkt mij consument en klantvriendelijker.

Frans v H
icon

Beste antwoord door Stephan_01 27 februari 2015, 13:25

Welkom op de Consumentenbond community Frans.

Dit is een signaal dat al vaker door onze leden wordt gegeven.

In dit forum topic lees je meer over de ontwikkelingen er van: zou je daar verder willen praten? Bedankt!
Bekijk origineel

11 reacties

Welkom op de Consumentenbond community Frans.

Dit is een signaal dat al vaker door onze leden wordt gegeven.

In dit forum topic lees je meer over de ontwikkelingen er van: zou je daar verder willen praten? Bedankt!
Als ik klik op gratis minigids belastingen 2017 bestellen en kom in op de forumsite terecht. Waarom kan ik niet gewoon ergens op klikken waardoor ik besteld hebt?

Niet echt consumentvriendelijk zo.

Mvg. Erik
Reputatie 5
Badge +7

Als ik klik op gratis minigids belastingen 2017 bestellen en kom in op de forumsite terecht. Waarom kan ik niet gewoon ergens op klikken waardoor ik besteld hebt?

Niet echt consumentvriendelijk zo.

Mvg. Erik

Geplaatst door F. Huizenga op Mrt 11, 2017.
Hoi Erik, zou je me de url waar je op klikte, kunnen doorgeven? Dan weet ik over welke pagina het precies gaat. Hier vind je in elk geval vast de juiste link.
Reputatie 5
Badge +5
Het onderwerp Minigidsen is al diverse malen aan de orde geweest. Ik zie berichten van soms 3 jaar oud.

Zoals in threads 'Minigids nog steeds niet gratis' , 'CB kiosk: pdf minigids'
'Maak de Consumentenbond Minigids echt gratis' en 'Minigids Belastingaangifte misser?'

Ik zie nergens een mogelijkheid om de minigidsen te downloaden.

Het bladeren in CB Kiosk, zoals bij de Consumentengids, kan niet: ik krijg alleen de 'cover' te zien.

De 'juiste link' in het bericht hierboven levert een
'De gevraagde pagina kon niet worden getoond (404)'-melding

Waarom is dit zo ingewikkeld?
Ik kan mij er nog wel iets bij voorstellen voor níet leden: Consumentenbond beschikt dan immers over correcte adresgegevens van potentiële abonnees...

Maar voor leden?

Waarom dan niet net zo toegankelijk maken als de 'gewone' Consumentengids? (CB Kiosk)
Dat zou voor leden juist een voordeel moeten zijn, toch?

Of zie ik iets over het hoofd?
(Ik heb via CB Kiosk gekeken en gezocht op dit forum)
Reputatie 5
Badge +7
Goedemorgen @cbw62, dank voor je melding! Ik ben eens gaan zoeken en op de Kiosk-App pagina van onze website beland. Daar staat de volgende zin:

"Kiosk-App is gemakkelijk en overzichtelijk

• Je vindt er al onze tijdschriften: Consumentengids, Digitaalgids, Reisgids, Geldgids, Gezondgids en onze gratis minigidsen. Ook staan hier alle e-books die wij uitgeven en zijn er met enige regelmaat gratis artikelen en andere leuke acties te vinden. De gedownloade documenten kun je ook op je computer of laptop lezen."
Als ik op die link klik (computer of laptop), opent zich de Kiosk-App op je laptop met deze URL: https://cbreader.tablisto.com/reader-table/index.php
Als ik dan op bijvoorbeeld de Minigids Belastingaangifte klik, vraagt de reader je om in te loggen. Dat kan gewoon met je Consumentenbond account waarmee je ook op het forum inlogt. Ik heb het geprobeerd en kon daarna de hele Minigids prima lezen.
Zojuist heb ik ook de Kiosk-App op mijn telefoon (Android) gedownload, ingelogd en kon daarna in de app ook de Minigids downloaden en lezen.
Was je ingelogd met je Consumentenbond account toen je probeerde de Minigids te openen in de Kiosk-App?
Reputatie 5
Badge +5
Ja, ik ben ingelogd met mijn account. Ik kan dus wél de Consumentengidsen openen en door de gidsen bladeren. Maar niet de minigids. zie voorbeeld.

De URL is exact zoals in je bericht vermeld.
Voor de volledigheid, voeg ik ook een attachment toe van de Consumentengids .
Reputatie 7
Badge +7
Goed dat je dit doorgeeft @cbw62! Bij mij werkt het inderdaad ook niet via de pc, smartphone zoals @Natalie Rosien werkt bij mij wel. Ik ga voor je uitzoeken wat er precies mis gaat (en het hopelijk ook direct oplossen 😉) In ieder geval alvast excuses voor het ongemak.

Was er een specifieke minigids die je graag wilde inzien? Ik kan hem namelijk alvast per e-mail naar je toesturen.
Reputatie 5
Badge +5
Een PM gestuurd zonet.
Overigens valt mij op dat de sortering van de Consumentengidsen mogelijk gebaseerd is op welke je als laatste hebt aangeklikt?
De sortering kan daardoor wat door elkaar komen te liggen...

-
Reputatie 7
Badge +7
@cbw62, ik heb zojuist te horen gekregen dat het weer zou moeten werken, bij mij is dit ook het geval. Bij jou ook? Wel viel mij op dat wanneer je nu twee keer op de foto klikt, je nog steeds alleen de foto te zien krijgt. De bedoeling is dat je op de betreffende minigids klikt, je vervolgens op 'Gratis' klikt (of dit voorheen ook zo was durf ik niet te zeggen)

Ik hoor het graag!
Reputatie 5
Badge +5
Sorry voor de late reactie.

Het werkt inderdaad weer. Super!
Heel hartelijk dank voor de genomen moeite.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn dat alles weer naar behoren werkt. Graag gedaan!

Reageer