Consumentenbond.nl

Heb je onze podcast geluisterd?

• 27 februari 2020
  • 21 reacties
  • 1344 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7

Via jouw favoriete podcastapp kun je luisteren naar de Bondcast, de podcast van de Consumentenbond. In deze podcast nemen we elke maand een consumentenonderwerp door met één van onze onderzoekers. Zij schreven een artikel voor onze bladen en de website. We bespreken niet alleen het artikel, maar ook alle ins en outs van het onderzoek, en wat het teweeg heeft gebracht. 

Heb je suggesties voor een onderwerp waar je graag meer over zou willen horen in de Bondcast? Plaats dan hieronder jouw ideeën. Ook vragen en opmerkingen over de podcast zijn welkom. 

21 reacties

Hallo Kirsten,

Niet iedereen heeft een tablet of smartphone, dus die “favoriete podcast app” heeft ook niet iedereen.

Ik ben zelf een zeer fanatieke podcast luisteraar, maar alle podcasts komen bij mij binnen via RSS, in de browser.

Ik heb jullie podcast nergens kunnen vinden.

Reputatie 4
Badge +7

@Léonz hartelijk dank voor uw reactie. Ik geef het door aan mijn collega die zich bezig houdt met de distributie. Een dezer dagen komt er ook een afspeelmogelijkheid op onze website. Dan zal ik hier de link opnemen en aan u sturen.

Reputatie 7
Badge +6

Verhalen van mensen hoe ze "wijzer" zijn geworden als consument sinds hun lidmaatschap van de Consumentenbond?

Ik heb vooral geleerd dat je beter dingen van tevoren eerst goed moet uitzoeken, en je niet overgeven aan impulsaankopen.

Eerste bondcast klinkt goed! Ik heb wel het idee dat de stemmen wat ‘ver weg’ klinken, ik kan het moeilijk definiëren.

Ik heb er zeker van genoten, veel informatie.

Qua onderwerpen in de toekomst zou ik misschien graag meer willen leren over de privacy wetgeving en de rechten die je als consument hebt. Het Autoriteit Persoonsgegevens heeft redelijk wat voorbeeld brieven beschikbaar voor het opvragen van data. Wanneer kan je deze gebruiken ? wanneer is het belangrijk om je rechten uit te oefenen ? Waarom zou een leek zich moeten bekommeren om hun privacy en hoe kan je als consument deze rechten goed benutten.

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben een leek in podcast. Heb een app geinstalleerd, en dan zoek ik bondcast maar dan krijg ik James Bond 007 liederen. Ik denk dat ik het niet snap. Ik zoek verder.

Jeuj, gevonden hierzo maar het is via internet.

Reputatie 6
Badge +5

Erg leuk gedaan! Privacy zou inderdaad een goed onderwerp zijn. Iedereen beschermt zijn of haar privacy op een andere manier. 

Reputatie 4
Badge +7

@Jan dank voor je leuke suggestie. Ik gooi hem morgen in ons podcastoverleg.

Reputatie 4
Badge +7

@Martijn Bos Leuk dat je hebt geluisterd! Het signaal over het geluid geef ik door aan onze collega van de techniek. Privacy is zeker een interessant onderwerp. Ik zet het onderwerp op onze lijst.

Reputatie 4
Badge +7

@TijsZonderH Dank voor jouw compliment. Het er leuk om podcast te maken. Alle feedback is welkom zodat we iedere aflevering het weer een beetje beter doen. Privacy staat op de lijst, dank!

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb me klem gezocht op de consumentenbond website en google.
|
Ik kan alleen maar de verwijzing naar Spotify vinden.
Op Spotify ben ik daar niet zo gecharmeerd van omdat die na het spelen van een lijst random gaat spelen. Ik ben bang dat op een gezellige avond ineens het geklepper van de consumentenbond er tussen komt.

Ook kom je op een artikel uit 2017 waar dat natuurlijk niet in vermeld is.
https://www.consumentenbond.nl/online-muziek-luisteren/podcasts-how-to

Reputatie 4
Badge +7

@Wortelstamper dank voor uw reactie. Vandaag of morgen komt een webpagina live met informatie en een player. Ook is het is mogelijk om een andere podcastapp te gebruiken (bijvoorbeeld Apple Podcasts, Google Podcasts, SoundCloud, Stitcher)

Graag ook abonneren via RSS-feed erbij: vrijwel iedere podcast biedt deze mogelijkheid.

Reputatie 4
Badge +7

@Léonz Dit is de link naar de RSS-feed. Veel luisterplezier!

Zeer, zeer goed, Kirsten, hartelijk dank!

Abonneren plus downloaden heeft reeds plaats gevonden en beluistering zal nu snel volgen.

Wat een service weer van de Consumentenbond!

Reputatie 4
Badge +7

Inmiddels staat aflevering twee ook live en een speciale aflevering over je rechten tijdens Corona.

Inmiddels heb ik er reeds drie beluisterd en Kirsten van Loon is voor mij nu een Bekende Nederlandse die zeer ad rem uit de hoek weet te komen.

De derde vond ik het meest interessant, hoewel ook deze geen relatie had tot mijn eigen leefsituatie.

Reputatie 4
Badge +7

@Léonz wat leuk om te horen en dank voor het compliment. Is er een onderwerp die uw leefsituatie raakt of uw interesse heeft?

Hallo Kirsten,

Het gegeven dat onderwerpen ver verwijderd zijn van mijn eigen leefsituatie geldt ook voor de onderwerpen binnen deze “community”.

Ik ervaar het niet als een probleem. Interesse is er vrijwel altijd wel.

Als ik jullie podcast wat beter heb leren kennen, zal ik mij niet geremd voelen om eens een suggestie te doen.

Voorlopig zit ik nog in de kennismakingsfase.

Zojuist geluisterd naar de laatste Vink, “de podcastgids van Nederland”. Editie 39, 16 mei 2020.

De Bondcast is een van de besproken en gerecenseerde podcasts.

De Bondcast komt er niet zo goed van af.

Vink 16 mei 2020:

https://podcast.npo.nl/file/vink/36312/content.omroep.nl/portal/podcast/nporadio1/vink/2020/05/nporadio1_vink_20200516_jong-bloed-de-buitendienst-dag-voor-dag-de-bondcast_QWX7KB.mp3

Het onderdeel Bondcast begint bij minuut 45:16.

Reputatie 4
Badge +7

@Léonz super bedankt voor het delen. Van deze feedback leren wij weer.

Hallo Kirsten,

U komt zelf ook voor in de bespreking van Vink.

Ik zei toch al dat u hard op weg bent een BN’er te worden. :relaxed: 

Er zullen nog meer sneeuwbaleffecten gaan optreden!

Reageer