Hinderlijk bellen door een energiemaatschappij

• 7 March 2022
  • 11 reacties
  • 165 Bekeken

Ik word telkens agressief gebeld door een energiemaatschappij met het telefoonnummer 0302003457.

Dit nummer is blijkbaar al berucht als je op Google kijkt. Gevraagd niet meer te bellen, maar twee dagen later weer. Hevige ruzie, met als uiteindelijk resultaat dat hij mij uit de consumentenbond zou gooien en me nooit meer aanbiedingen zou doen. Dat laatste beviel mij wel, maar de link met de consumentenbond dus niet.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat is de link met de consumentenbond. 

11 reacties

Dat heb ik ook wel vaker gehad, maar dacht even aan de relatie met de consumentenbond, omdat er momenteel veel reclame wordt gemaakt door de Consumentenbond en ik 1-2 jaar geleden een keer een vergelijking qua energiekosten heb gedaan. En als zij ergens een relatie hiermee zouden hebben ik dat wel erg stuitend zou vinden. Maar het ging dit keer ook wel heel ver. Ze vertelden dat ze ons de vorige keer aan het energiecontract hadden geholpen met Green Choice en dat ons contract afliep. Na goed nadenken klopte dat dus niet. Dank je wel voor je reactie.   

Ik ben nu zelf zover dat ik gewoon niets meer wil aan de telefoon of aan de deur. Gewoon geen interesse, direct, ze hoeven niet eens uit te praten. Ze speculeren op de angst dat je voordeel zou laten liggen en begin je te luisteren ...

Heb mijn smartphone zo ingesteld dat als iemand die mij belt, en staat niet in mijn contactenlijst, de telefoon niet overgaat en de beller krijgt direct voice-mail. Dit bevalt me goed, omdat ik regelmatig gebeld wordt door “ongewenste” personen.

Reputatie 7
Badge +6

De naam van de Consumentenbond wordt wel vaker misbruikt . En ongewenste lastigvallerij ? Beide niets nieuws onder de zon . 

wat is de link met de consumentenbond. 

Zeiden we consumentbond of consumentenfonds? Want dat laatste bestaat niet.

Dat heb ik ook wel vaker gehad, maar dacht even aan de relatie met de consumentenbond, omdat er momenteel veel reclame wordt gemaakt door de Consumentenbond en ik 1-2 jaar geleden een keer een vergelijking qua energiekosten heb gedaan. En als zij ergens een relatie hiermee zouden hebben ik dat wel erg stuitend zou vinden. Maar het ging dit keer ook wel heel ver. Ze vertelden dat ze ons de vorige keer aan het energiecontract hadden geholpen met Green Choice en dat ons contract afliep. Na goed nadenken klopte dat dus niet. Dank je wel voor je reactie.   

Nee, ze waren wel zo slim om de juiste naam Consumentenbond te gebruiken!

Ik ben nu zelf zover dat ik gewoon niets meer wil aan de telefoon of aan de deur. Gewoon geen interesse, direct, ze hoeven niet eens uit te praten. Ze speculeren op de angst dat je voordeel zou laten liggen en begin je te luisteren ...

Ik heb als eens bijna de verkeerde afgepoeierd. Het ging nog net goed. Het ging om een bedrijf met een toch wel wat ongelukkig gekozen naam dat mij zoals afgesproken zou bellen.
Ik heb ook al eens een terechte aanmaning gehad van een ander bedrijf omdat ik de mails tussen de vele spamberichten had weggekieperd.
Dat is het uiteindelijke probleem: deze bedrijven verpesten complete communicatievormen.

Je kunt dit ook melden bij de ACM
Die beheren de telefoonnummers in Nederland.

https://www.consuwijzer.nl/meldformulier-telemarketing

Reputatie 3
Badge +4

@M.J. Scheerder wat vervelend om te horen dat je lastig gevallen wordt met telefoontjes. Helaas komt het vaker voor dan ons lief is, dat er misbruik wordt gemaakt van onze naam :sweat:  Wij bellen alleen op verzoek dus als je een aanvraag hebt gedaan (en wij nog informatie nodig hebben) of wanneer je ons een bericht stuurt met een vraag. Wij zullen nooit uit onszelf bellen met een energie aanbod. Ik zal jouw bericht ook intern doorsturen ter informatie dat ze weer bezig zijn. 

Beste Eva, dank je wel voor je reactie. Op internet hoor je heel veel over dit energiebedrijf op dit nummer. We zijn best wel wat gewend op zulk gebied, maar deze is echt agressief, wist dat ons contract bij Greenchoice afliep en beweerde dat we dit ook via de consumentenbond destijds hadden geregeld. Je denkt dan even van “dat was toch niet zo” en ze denderen gelijk verder.  Ik heb ook de opmerking van “dan verwijder ik u nu ook uit de consumentenbond” nog nooit gehad. Ik weet de naam niet van dat bedrijf en ook op internet kom je er niet achter. Die horen het waarschijnlijk ook niet😁. Ik had je de naam anders graag doorgegeven.

groet Marie-José

Ik denk niet dat het een energiebedrijf is maar één soort bemiddelaar die de provisie pakt en het contract onderbrengt bij een echt energiebedrijf. Geen idee of die energiebedrijven dan weten wat er gebeurt maar liefst zou ik zien dat energiebedrijven die daar zaken mee doen via een soort ketenaansprakelijkheid aangepakt zouden worden. Als ze het contract nergens onder kunnen brengen moet het ophouden.

Reageer