Hoe werkt de Consumentenbond zijn diensten?

• 23 January 2019
  • 11 reacties
  • 802 Bekeken

Badge
Graag zou ik eens willen voorstellen hoe de diensten bij de consumentenbond werken , met de nodige testen . We horen vaak dat de consumentenbond niet neutraal zou zijn . Ook de newsletters die vaak worden verzonden . Wat doet de consumentenbond met onze gegevens , hoe is de beleefdheid bij de consumentenbond ten opzichten van de consument ,zijn de medewerkers consumentenbond die consumenten te woord staan wel te vertrouwen en ervaringsdeskundige ?

11 reacties

@EUQuest

Ben je ook lid?
...hoe is de beleefdheid bij de Consumentenbond ten opzichten van de consument...
De beleefdheid is in orde.

...hoe is de beleefdheid bij de Consumentenbond ten opzichten van de consument...De beleefdheid is in orde.

N=1 is geen onderzoek Léon, dat is een mening 😀
Reputatie 7
Badge +5
@EUQuest schreef: "Graag zou ik eens willen voorstellen hoe de diensten bij de consumentenbond werken , met de nodige testen . We horen vaak dat de consumentenbond niet neutraal zou zijn ."

Waar hoor of kun je dit lezen?
Ik kan het zo snel niet vinden, maar wil het wel weten als er duidelijk iets mis is.
Reputatie 7
Badge +6
Doorlichten ? Het bedrijfsleven ligt voortdurend op de loer om te kijken of ze een test niet onderuit kunnen halen . Gewoonlijk zijn dat sommige onsportievelingen die slecht uit een test komen. Zelfs via de rechter , wat ze meestal verliezen dacht ik als ik het goed gevolgd heb. De bond kan zich niet veroorloven om dingen te doen die niet deugen. Ze moeten voorzichtig zijn en zijn dat naar mijn mening ook . Neutraal ? Dat is een lastige . Kan een belangenbehartiger voor consumenten neutraal genoemd worden ? Maar moet dat dan ? Elke belangenbehartiger komt toch op voor de eigen achterban? Trouwens , bedrijven die er in positieve zin uitspringen zijn daar heel blij mee en gebruiken dat ook in de reclame . Het kan twee kanten op werken. Hoe de testen tot stand komen is ook regelmatig te lezen. Daar wordt niet geheimzinnig over gedaan. Al met al zie ik geen grond om iets te moeten doorlichten.
N=1 is geen onderzoek Léon, dat is een mening 😀
Dat is een mening, gebaseerd op eigen ervaring.

Maar, inderdaad, als men zich zelf onbeleefd gedraagt, zou ik niet willen garanderen dat de medewerkers van de Consumentenbond onbeperkt beleefd blijven.

Al zou het mij niet verbazen, zo ontzettend beleefd zijn zij. Een voorbeeld voor ons allen!

N=1 is geen onderzoek Léon, dat is een mening 😀Dat is een mening, gebaseerd op eigen ervaring.

Maar, inderdaad, als men zich zelf onbeleefd gedraagt, zou ik niet willen garanderen dat de medewerkers van de Consumentenbond onbeperkt beleefd blijven.

Al zou het mij niet verbazen, zo ontzettend beleefd zijn zij. Een voorbeeld voor ons allen!

Ik bedoel het niet zo serieus, het zou mij echt ook verbazen.
Ik bedoel het niet zo serieus, het zou mij echt ook verbazen.
Hallo A. Deen,

Mijn reactie was ook niet zo serieus bedoeld.

Wordt het niet tijd dat wij eens wat serieuzer worden? 🙂
Reputatie 7
Badge +8
Hallo allemaal,
Serieus dus. Nou vooruit dan, de vraag is moet de consumentenbond doorgelicht worden. Wat is het antwoord. Voor mij hoeft het niet. Uiteraard wordt vaak gehoord ze zijn niet objectief....., maar daar is al een goed antwoord op gegeven, wat is objectief en kan je als belangenorganisatie objectief zijn? Kan wellicht, moet misschien, maar belangen verdedigen er voor opkomen is wellicht al subjectief.
Ook vind ik de opmerking goed dat kritiek nu eenmaal altijd en overal geuit wordt. Kritiek is er altijd, en altijd al doe je het nog zo goed of bedoel je het nog zo goed. Mee leren leven denk ik dan. En ook waar is dat kritiek vaak van een kant komt die het niet met je eens is, of die een slechte test hebben gehad. En op - en aanmerkingen mogen denk ik altijd.
Overigens dit is geen kritiek, maar ik vind het wel een zwaar onderwerp voor een eerste topic. Maar als het je al lange tijd dwars zit, kan ik het begrijpen. Wel de vraag aan EUQuest, omdat je stelt:
Graag zou ik eens willen voorstellen hoe de diensten bij de consumentenbond werken , met de nodige testen . We horen vaak dat de consumentenbond niet neutraal zou zijn .
Wat stel je dan voor, hoe zie je dat. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @EUQuest,

Bedankt voor je bericht, en welkom op de community! Het zijn een hoop vragen zo bij elkaar. 😉 Omdat wij open en transparant willen zijn, kun je de meeste antwoorden op onze website terug vinden, en ik zie dat andere communityleden je ook op weg hebben proberen te helpen. Voor het gemak heb ik je vragen onder elkaar gezet, met daarbij links naar de betreffende pagina’s met antwoorden.

Hoe werken de diensten van de Consumentenbond?
De Consumentenbond is een organisatie zonder winstoogmerk, en laat zich niet leiden door politieke en commerciële belangen. Om ons in te kunnen zetten voor de belangen van de consument, hebben wij natuurlijk wel inkomsten nodig. Deze komen grotendeels voort uit onze leden, die betalen voor abonnementen, boeken en bijvoorbeeld pakketten met aanvullende dienstverlening. Meer over onze inkomsten en diensten, en hoe deze in elkaar steken, kun je hier vinden.

Hoe werken de testen?
Mij is niet helemaal duidelijk wat je precies over onze testen zou willen weten. Indien je wil weten hoe wij testen, raad ik je aan deze video te bekijken. Per getest product hebben wij ook nog eens uitgebreide pagina’s waar beschreven wordt hoe zo’n test gedaan wordt. Deze vind je gemakkelijk op onze website door ‘hoe wij testen’ gevolgd door het betreffende product in te voeren in de zoekbalk. Mocht je meer willen weten over de onafhankelijkheid van onze testen, dan raad ik je graag aan om deze pagina eens te bezoeken.

‘Ook de newsletters die vaak worden verzonden’
Zou je nader willen toelichten wat je over onze nieuwsbrieven zou willen weten?

Wat doet de Consumentenbond met onze gegevens?
In onze privacyverklaring leggen we uit hoe we omgaan met persoonsgegevens: welke we verzamelen en waarvoor we ze gebruiken. Ook leggen we uit hoe je jouw gegevens kunt inzien, wijzigen of verwijderen. We vinden het belangrijk dat iedereen hier goed van op de hoogte is, en raden dan ook iedereen die op wat voor manier dan ook gebruik maakt van de Consumentenbond aan om de verklaring zorgvuldig te lezen.

Hoe is de beleefdheid bij de Consumentenbond ten opzichte van de consument?
Een aantal communityleden hebben hier gelukkig al een positief antwoord op gegeven. Klanttevredenheid staat bij de Consumentenbond hoog in het vaandel. Collega’s die contact met consumenten hebben, zoals bij ons klantcontactcentrum, krijgen regelmatig individuele coaching. Daarbij willen we ook altijd graag weten hoe het contact met ons wordt ervaren. Daarvoor zetten wij klanttevredenheidsonderzoeken in waarbij we verschillende vragen stellen, zoals:
  • Zou je ons aanbevelen bij vrienden, familie en/of kennissen?
  • Ben je tevreden over de wijze waarop de medewerker het contact heeft afgehandeld?
  • Heb je toelichting op de gegeven scores, of nog andere opmerkingen, tips of suggesties waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren?
Al deze scores/punten worden intern gedeeld met collega’s zodat we onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren. Op alle punten hebben we in 2018 de gestelde norm behaald.

Zijn de medewerkers die de consumenten te woord staan wel te vertrouwen?
Alle medewerkers worden zo zorgvuldig mogelijk geselecteerd en in alle geledingen van onze organisatie sturen we continu op kwaliteit en proberen we steeds weer te leren. Maar net als bij de vorige vraag/antwoord, geldt hier ook dat het uiteindelijke oordeel niet aan ons is, maar aan onze leden en aan de mensen die bij ons aankloppen voor hulp.

Ik ben wel benieuwd: is er een bijzondere reden dat je deze vragen stelt? Het is een behoorlijk bericht geworden, maar ik hoop je vragen zo beantwoord te hebben. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,

Monique

Reputatie 7
Badge +7
Beste @EUQuest,

Inmiddels bijna een maand geleden stelde jij je vragen aan de Consumentenbond. Jammer genoeg heb ik daarna niets meer van je vernomen. Zijn je vragen zo beantwoord, of kan ik nog iets voor je betekenen?

Met vriendelijke groet,

Monique

Reageer