Consumentenbond.nl

Idee voor de consumentenbond. Test eens onderhoudsproducten voor zwem en bubbelbaden.

• 2 juni 2018
  • 5 reacties
  • 1124 Bekeken

Ik heb dik 20 jaar een opzetzwembad gehad en nu sinds 4 jaar een opblaasbare bubbelspa
en ben ik zeker niet de enige want zwembaden en bubbelbaden gaan ieder jaar
als het rond de 30 graden word weer als warme broodjes over de toonbank.
Dus honderdduizenden huishoudens hebben nu wel een zwem of bubbelbad in de tuin staan
en om de kwaliteit van het water op peil te houden, is er dan ook een zee van producten
op de markt gekomen zoals pH- en Ph+ poeders, chloorshock, anti-alg, vlok middel en de bekende
chloortabletten. En dan nog diverse manieren om de kwaliteit te meten, en die komen
meestal in de vorm van test strips of een test kit met vloeistoffen.
Maar nu komt het, en dat is dat de gebruiksaanwijzingen soms erg moeilijk zijn
want er word dan gesproken over milliliter en parts per million, alkaliteit, pH waarde
enzovoort, dus niet voor iedereen weggelegd om dan een beetje aan de slag te gaan
met bijtende en corrosieve chemicaliƫn, en daarnaast is er niet een betrouwbare
test kit, want niet een geeft dezelfde meetwaarde, dus wellicht een goed idee
voor de Consumentenbond om eens alle zwembad onderhoudsproducten
naast elkaar te zetten en uit te testen, want er is zoveel te koop en weet ik zeker
dat 90% van de zwembadbezitters nog niet half weet in wat voor conditie
hun zwemwater verkeerd, en men dan maar op goed geluk wat aan moddert,
dus een mooie uitdaging voor de Consumentenbond.

Mvg, Peter

5 reacties

Een heel goed idee. Ik ben al een tijdje op zoek naar een kwalitatief goed opzet zwembad maar zie door de bomen het bos niet meer. Een test zou heel welkom zijn!
Reputatie 7
Badge +7
We hebben dit nog niet getest @Carindem, maar ik heb je suggestie reeds doorgezet naar onze onderzoekers.
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @P.J.H. Mullens, welkom bij de community en bedankt voor je tip! Ik geef hem door. Ondertussen ben ik benieuwd hoe andere (opblaas)zwembadbezitters dit aanpakken: wat doe jij om de kwaliteit van je water op peil te houden? En in hoeverre vertrouw je op jouw methode?
Reputatie 6
Badge +6
@Carindem : Van harte welkom op het forum! Ik ben even nieuwsgierig welke onderdelen voor jou dan belangrijk zijn om mee te nemen in zo'n test?
Nou ik bedoel vooral de opzetbaden zelf, en de pomp . Of is er al een test gedaan naar opzet zwembaden?

Reageer