Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Ideeënbus

• 29 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 864 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6
  • Actieve deelnemer
  • 308 reacties
Na het inloggen worden diverse meldingen aan de rechterkant aangegeven. Hierbij heb ik via een andere topic gevraagd of hier aanpassingen mogelijk zijn.
Ook heb ik aangegeven of b.v. direct een reactie op een betreffende pagina mogelijk is, zonder te hoeven scrollen. Zo zijn er misschien nog meer wensen t.a.v. instellingen.
B.v.: Aangeven van een profiel met de mogelijkheid om (indien gewenst) aanvullende gegevens weer te geven. Ook b.v. een soort overzicht van ranking (misschien leuk).
Dit betreft dus de programmatuur van het forum zelf.
Vraagje: Vindt u het een goed idee om deze optie te laten openen?
PS. Ik begrijp dat bepaalde forums hun eigen "faciliteiten" hanteren. Echter misschien kunnen de leden aanwijzingen en tips geven om nog meer opties te kunnen openen.
Mee eens?

Het topic is gesloten voor reacties

16 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Dag leden.
Helaas geen opmerkingen en/of u aanmerkingen ontvangen.
Misschien toch niet zo'n goed idee van mij geweest.
Waarschijnlijk ben ik te kritisch.
Mijn bedoeling was om eventueel andere leden suggesties t.a.v. de "programmatuur" aan te geven.
Bedankt voor het lezen.
Reputatie 4
Badge +6
Mijn eerste idee zou zijn:
Plaats een button om eventueel direct een reactie te kunnen plaatsen, zodat men niet een Quote hoeft aan te geven. Het voordeel zal volgens mij zijn, dat men niet telkens de hele lijst hoeft te volgen.
Dus ook niet telkens de instelling: recent te hoeven aan te geven.
Reputatie 4
Badge +6
Dag leden.
Voor zover ik begrepen heb, geeft deze topic geen genoeg reacties om verdere suggesties te plaatsen.
Mag ik de volgende leden een reactie vragen om toch even hun mening te geven?
@TijsZonderH , @Ekokok , @MrsJones , @A. Deen (helaas geen link), @L.J.F. de Ruiter ,
En ook aan @Niels en/of @Natalie Rosien .
Soms heb ik in bepaalde topics een reactie geplaatst. B.v. mijn vraag t.a.v. de toekenning t.a.v. een schrijversbutton. Hierbij wil ik in eerste instantie aangeven dat ik beslist niemand deze button misgun.
Ik ga geen verwijzingen aangeven qua topics. Het is beslist niet mijn bedoeling om op enigerlei iemand buttons "af te nemen". De schrijversbutton wordt toegekend als men meer dan 500 woorden in een reactie geplaatst heeft. Vanuit Natalie werd het advies gegeven om de tekst zo beknopt en duidelijk weer te geven.
Uit ervaring kan ik aangeven dat bij ander forums lappen van tekst niet altijd volledig gelezen worden.
Wat mij wel enigszins verbaast is dat er verder geen suggesties, adviezen, opmerkingen geplaatst zijn.
Misschien is de naam van de topic verkeerd gekozen.
Voor zover ik begrepen heb, krijgt een lid soms achter zijn avatar de aanduiding: Actieve deelnemer, terwijl deze een aantal maanden niet ingelogd is geweest.
Dit zal waarschijnlijk afhangen van de toegepaste "formule qua teller" die men toepast.
Mijn volgend idee zou dus kunnen zijn: Geef een bepaalde naamsaanduiding, zoals b.v. adjunct, opzichter, prins, koning enz. Dit alleen maar als suggestie t.a.v. lid in een ander forum.
Indien men geen response wil geven, dan gaarne uw reactie waarom.
Waarschijnlijk ga ik de diep op de inlogvaciliteiten
Ben gewoon even benieuwd.
PS: Sorry dat dit toch weer een lap tekst is. Excuses.
Reputatie 4
Badge +6
Subrubriek t.a.v. deze topic:
Zou de optie geopend kunnen worden om na het versturen van een persoonlijk bericht deze achteraf te kunnen wijzigen?
Reputatie 5
Badge +6
Ik kan me voorstellen dat u het vreemd vind helemaal geen reactie te krijgen. Hoewel ik in een andere topic gemeld heb dat ik een ideeënbus een goed 'idee' vond. Maar in uw beginbericht gaat u enkele voorbeelden van ideeën noemen die hout snijden. Maar allengs gaat het over de badges, de streepjes, de cijfertjes, kortom ik noem het maar de beloningen. Elders heb ik uitgelegd dat het nu eenmaal bij een succesvolle community hoort, maar als er helemaal niks zou staan, zou het voor mij niets uitmaken. Ik doe het niet voor badges enz. Maar als dat de belangrijkst inhoud van de ideeënbus wordt, vind ik het niet zo interessant, ook zo belerend, dit mag wel, dit mag niet enz. Ideeën bus prima, maar het hele zgn. beloningsstelsel veranderen, waarom, heeft toch niets met de discussies te maken?
Reputatie 4
Badge +6
Dag @L.J.F. de Ruiter ,
Even een opmerking: Het is beslist niet mijn bedoeling om "belerend" over te komen!
Mijn bedoeling was om het management en eventueel andere leden te wijzen of bepaalde badges een toegevoegde waarde hebben. B.v. de uil?
Het is zeker niet mijn bedoeling dat iets niet meer mag!
Via @Niels heb ik begrepen dat er een evaluatie gaat plaats vinden t.a.v. de instellingen qua badges.
U kunt dus zelf via deze rubriek aangeven dat u de "beloningen" zeer op prijs stelt.
Misschien heeft u ook andere suggesties en/of commentaren.
Mag ik als voorbeeld even aangeven:
Sommige leden hebben als teller: 247 reacties,
Andere leden hebben een veelvoud. Het hoeft dus niet altijd te zijn dat dit getal doorslaggevend is t.a.v. een ranking.
Bedankt voor je reactie.
Reputatie 6
Badge +5
Nu je het zegt. Ik heb wel een idee.
Je moet nu telkens naar een ander tablat om een prive bericht te sturen.

Zou het niet kunnen zoals facebook heeft. Dat je gewoon rechts van je scherm dan alle avatars+namen krijgt zodat je het makkelijk kan gebruiken waardoor de gebruik het automatisch ook meer gebruiken.

Meer heb ik niet..
Reputatie 7
@GdR Ik voel me een beetje gediscrimineerd, waarom heb ik geen link?😎

Meer inhoudelijk denk ik dat je je veel te veel met de technische werking van het forum bezig houdt en daarmee de inhoud uit het oog verliest. Denk bijvoorbeeld eens aan de volgende vragen:
  • Als mensen een vraag stellen, krijgen ze dan adequaat antwoord?
  • Als mensen een observatie plaatsen krijgen ze dan zowel bijval en tegengas?
  • Als mensen een discussie proberen te starten volgt er dan ook een discussie of is het allemaal een beetje lauw loene?
En dan vooral, wat zou jij adviseren om dingen te verbeteren?

Als het antwoord op de laatste vraag inderdaad iets met badges te maken heeft laat dan vooral zien hoe je tot die conclusie komt. En als je denkt dat badges niet zo heel veel uitmaken, aarzel dan ook niet om andere ideeën te delen.
Reputatie 4
Badge +6
Dag @TijsZonderH ,
Dit bedoel ik dus 😉.
Ongetwijfeld zullen er meer ideeën naar boven komen.
Mijn idee zou zijn om deze topic op te laten delen in subrubrieken.
Bv.: Schermweergave, inlogbuttons, hulppaginatoegang, enz.
Mijn ervaring vanuit een ander forum heeft via adviezen deze ter harte genomen.
B.v. Als men op de link overzicht badges t.a.v. de hoofdpagina klikt, zou men een algemene weergaven verwachten van alle badges en een extra uitleg.
Bedankt voor je reactie en wellicht tot ziens.
Reputatie 4
Badge +6
Dag @A. Deen ,
Na het plaatsen van een reactie, heb ik diverse malen geprobeerd om uw avatarnaam te kunnen plaatsen. Helaas werd deze niet weergegeven.
Dit lukt in dit geval wel.
Wat mij opvalt, dat u direct de opmerking plaatst dat u uw een beetje gediscrimineerd voelt.
Kunt u aangeven waarom?
Wat betreft uw reactie, ik kan deze helaas niet goed volgen.
Men hoeft dus mijn ideeën niet te delen. Wel graag beargumenteerd.
Misschien ga ik te ver qua inlogfaciliteiten en kan soms geen directe aanwijzingen en/of antwoorden plaatsen.
Jammer dan 😑.
Misschien kan het management de formule prijsgeven t.a.v. de toekenningen zoals de status, tellers enz. Zal waarschijnlijk niet weergegeven worden 😂.
Reputatie 5
Badge +6
Geachte @GdR , veel heb ik niet meer mee te delen, u ziet als er één schaap over de dam is volgen er meerdere. Zij hebben wat voorbeelden aangedragen en daar kan ik het mee eens zijn. Zelf moet ik in alle rust nadenken over onderwerpen voor een/de ideeënbus. Overigen niets voor de bus, al zou een idee zijn de handleiding wat transparanter te maken en te zeggen waar ie staat, want ik wil ook graag vind ik leuk vermelden, maar kan dat nergens vinden. Ligt aan mij natuurlijk, maar toch. Wens u wel verder succes in het streven naar een ideeënbus.
Reputatie 7
Tijs zonder h, ik geloof dat er een kortere manier is om een privebericht te sturen maar vreemd genoeg is dat op mijn ipad buitrn beeld zie ik nu ineens, ik zal zo even kijken op de pc of ik het goed heb.

Er zijn dingen die minder omslachtig kunnen wat de website betreft. Eerlijk gezegd zie ik liever geen facebook-achtige indeling, dat is zo'n warboel, voor je het weet deel je je complete privéleven met de hele wereld terwijl je dacht een berichtje te sturen aan je hartsvriendin.
Reputatie 6
Badge +5
Tijs zonder h, ik geloof dat er een kortere manier is om een privebericht te sturen maar vreemd genoeg is dat op mijn ipad buitrn beeld zie ik nu ineens, ik zal zo even kijken op de pc of ik het goed heb.
Nee er zijn geen kortere manieren op dit moment.
En de ranje in mijn beker naast me beweegt wanneer ik typ.
Een beetje offtopic maar dat wou ik even kwijt.. Wel grappig.
Reputatie 7

Wat mij opvalt, dat u direct de opmerking plaatst dat u uw een beetje gediscrimineerd voelt.
Kunt u aangeven waarom?

Puur en alleen omdat je van iedereen een linkje geplaatst hebt en van mij niet. Zoek er nou niet zo veel achter, het is gewoon een beetje een grapje. Blijkbaar is mijn linkje niet te plaatsen. We zullen het eens opnemen met het management, misschien hebben ze me wel op unlinkable gezet. Niets zonder oorzaak!

P.S. Unlinkable is volgens mijn spellingchecker geen woord maar hij wil er met alle liefde unlikable van maken 😂
Reputatie 6
Badge +5
@A. Deen
Wanneer iemand al eens in het topic een bericht heeft gestuurd staat hij vooraan.
En anders is het idd haast onmogelijk om iemand te taggen.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @GdR,

Onlangs spraken we elkaar al achter de schermen over jouw ideeënbus. Toen hebben we reeds aangegeven dat ons dit topic overbodig lijkt. Voor alle ideeën omtrent de Consumentenbond hebben we namelijk al de ‘Denk mee’ categorie, en voor alle vragen en ideeën omtrent de Community is er ‘Veelgestelde vragen’. Om deze reden sluiten we hierbij dit topic. Het staat eenieder uiteraard vrij om alle ideeën, suggesties en vragen in de bovengenoemde categorieën te plaatsen. We zullen vanuit daar elk bericht beantwoorden en alle suggesties/tips met het team in overweging nemen.

Met vriendelijke groet,

Namens het Community team
Monique