Jongeren, de CB-leden van de toekomst! Hoe bereiken we ze?

• 25 May 2021
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

N.a.v. Sandra’s oproep (gids juni’21, blz. 47) om ideeën aan te reiken om jongeren te bereiken. 

Bij deze mijn oproep aan alle ca. 400.000 leden:

(Bijna) iedereen heeft jongeren in zijn/haar omgeving; wees een ambassadeur van de Consumentenbond en informeer 2 jongeren over het bestaan, het nut van de CB en geeft hem/haar 2 nummers te leen. Evt een keertje over je schouders online meekijken bij een product of onderzoek waarvan je weet dat ze er naar op zoek zijn. 

Ik ben er vandaag mee begonnen, bij mijn eigen kroost en hun beste vriend(in).

Ambassadeurs zijn goud waard, ook bij/voor de Consumentenbond!

En zo’n idee kan opgenomen worden in de komende editie ...

Bas Luiting (bewust circulaire consument)

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

De bond wordt ook redelijk vaak genoemd in de media en woordvoerders zijn nu en dan in TV-programma's te zien . Dat scheelt al flink voor de naamsbekendheid en waar men zich mee bezighoudt . Lid worden van een bond zien velen niet zitten , helaas . Terwijl ze wel meeprofiteren van wat de bond bereikt . Hetzelfde zien we bij bonden voor werknemers . Door het relatief kleine ledental wordt veel minder bereikt dan mogelijk en wenselijk is …..Maar goed , alle beetjes helpen . Een goed plan dus. 

Reputatie 3
Badge +3

N.a.v. Sandra’s oproep (gids juni’21, blz. 47) om ideeën aan te reiken om jongeren te bereiken. 

Bij deze mijn oproep aan alle ca. 400.000 leden:

(Bijna) iedereen heeft jongeren in zijn/haar omgeving; wees een ambassadeur van de Consumentenbond en informeer 2 jongeren over het bestaan, het nut van de CB en geeft hem/haar 2 nummers te leen. Evt een keertje over je schouders online meekijken bij een product of onderzoek waarvan je weet dat ze er naar op zoek zijn. 

Ik ben er vandaag mee begonnen, bij mijn eigen kroost en hun beste vriend(in).

Ambassadeurs zijn goud waard, ook bij/voor de Consumentenbond!

En zo’n idee kan opgenomen worden in de komende editie ...

Bas Luiting (bewust circulaire consument)

Ha Bas

Mooi dat jij 2 van mijn columns combineert in deze oproep. Dank je wel!

Reputatie 3
Badge +3

De bond wordt ook redelijk vaak genoemd in de media en woordvoerders zijn nu en dan in TV-programma's te zien . Dat scheelt al flink voor de naamsbekendheid en waar men zich mee bezighoudt . Lid worden van een bond zien velen niet zitten , helaas . Terwijl ze wel meeprofiteren van wat de bond bereikt . Hetzelfde zien we bij bonden voor werknemers . Door het relatief kleine ledental wordt veel minder bereikt dan mogelijk en wenselijk is …..Maar goed , alle beetjes helpen . Een goed plan dus. 

Gelukkig zijn we weer aan het groeien. Eind 2020 hadden we bijna 28.000 leden meer dan begin 2020.

Reageer