Consumentenbond.nl

Kan consumentengids niet lezen in App


Hallo,

Zojuist probeerde ik de kiosk app te gebruiken. Ingelogd, licenties toegekend aan oude gidsen... wat verschrikkelijk ingewikkeld. Maar afijn, het lijkt allemaal goed gegaan te zijn en dan: blijkt dat je slechts 3-4 pagina's kunt lezen.

Help, wat doe ik fout?

Graag een oplossing, want voor testen verwijzen jullie naar de online gids; ik hoop dat ik direct vanuit de app hiernaartoe door kan klikken, maar dan moet ik eerst wel de gids kunnen lezen...

Gezien de recenties in de apple store ben ik verbaasd dat jullie geen prioriteit aan dit probleem geven noch dat ik (op een promimente plek) documentatie op jullie website vind die beschrijft hoe je dit probleem op kunt lossen.

Maar ik heb vast iets over het hoofd gezien.

Met vriendelijke groet,
Johan

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Johan,

Graag heet ik je van harte welkom op de community. Leuk dat je ons hebt gevonden. Ik hoop dat dit overigens als makkelijker ervaren is dan wat je beschreef over onze Kiosk app. 😉
Daarnaast krijg je van mij ook direct een excuses voor de wat late reactie.

Betreft je vraag. Ik weet niet waarom dit niet werkt, maar ga dit zeker voor je uitzoeken, en kom er dan op terug. Daarnaast geef je het volgende aan:

Graag een oplossing, want voor testen verwijzen jullie naar de online gids; ik hoop dat ik direct vanuit de app hiernaartoe door kan klikken, maar dan moet ik eerst wel de gids kunnen lezen...


Wat bedoel je precies met het verwijzen naar de online gids voor testen? De meeste testen zijn namelijk te vinden op onze website, en niet in de digitale versies van de gidsen.

Ook ben ik benieuwd naar welke test je op zoek was, en of dit bij elke gids zo is/was, of bij één specifieke.
Ik hoor het graag van je!
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb direct een sprintje getrokken naar de betreffende collega's (en dat op vrijdagmiddag, met deze temperaturen en een defecte airco 😉). Zij hebben nog wat meer informatie nodig om het verder uit te pluizen. Zou je de volgende dingen naar mij willen sturen in een privébericht. We gaan er dan mee aan de slag.

  • Lidnummer
  • E-mailadres waarmee je bij de kiosk app en/of de Consumentenbond geregistreerd bent
  • Welk artikel of welke gids je probeerde te lezen
  • Welke gidsen je een abonnement op hebt
  • Vanaf welk apparaat je de kiosk app gebruikt
Badge +3
Omdat ik wat berichten las over Kiosk heb ik opgezocht wat het is.
https://www.consumentenbond.nl/webwinkel/kiosk-app-webwinkel

Daarop heb ik mijn iPad Mini gepakt en Kiosk opgezocht (versie 3.0 – 21 september 2015)
Ik vond het grote aantal zeer negatieve reacties zeer opvallend, een gemiddelde van 1,4 van vijf is erg slecht.
Ik heb een aantal van de recente reacties gelezen en toch besloten de app te installeren.

Ik begrijp nu waar al die slechte reacties vandaan komen.
Ik heb zoals zo velen voor mij mijn user-id en wachtwoord ingevuld en ingelogd.
Dan zie ik allerlei gidsen, maar als je een gids aanklikt zie je een prijs.
Omdat op de website staat:
/quote
Heb je een abonnement op een of meer tijdschriften, dan lees je die gratis digitaal
/unquote
heb ik een Consumentengids 2019/01 gedownload, ondanks dat er een prijs van 5,99 (?) bij stond vermeld.
(ja, ik krijg de papieren Consumentengids al 40+ jaar thuis gestuurd.)

Ik heb die Consumentengids 2019/01 nu voor min neus en zit er in te bladeren, maar ik heb geen flauw idee of er nu geld van mijn rekening is afgeschreven of niet.
En om het nog erger te maken, kan ik wel bladeren en bladeren en bladeren, maar niet meer uit deze Consumentengids ontsnappen.
Wat ik ook doe, ik blijf in deze Consumentengids hangen.

Ik kan wel terug gaan naar het hoofdscherm van mijn iPad (indrukken home knop), maar als ik dan weer op Consumentenbond klik, kom ik weer in diezelfde eenmaal geopende Consumentgids terecht.
Kortom, ik sluit mij bij de overgrote meerderheid van de reacties aan, het is slechts een een (1) waard en je kunt helaas geen nul geven, anders denk ik dat 80% van de mensen een nul hadden gegeven.
Ik heb de app op mijn tablet laten zitten om dit verhaal te kunnen schrijven, maar het gaat er nu weer echt af, deze Kiosk app is volstrekt onbruikbaar.
Heel jammer.
😞
Hoi FredW, ik zag zojuist je reactie, dus dacht ik: laat ik even kijken wat mijn iPad app doet. Na mijn mailwisseling met de Monique heb ik nooit meer iets vernomen, maar de problemen zijn wel opgelost. Zojuist kon ik gewoon een recente consumentengids en een uit 2014 downloaden en lezen.
Misschien dat Monique nog even zou willen reageren?
Reputatie 7
@FredW waarom heb je zo'n oude versie gebruikt, de kiosk zit toch al op versie 4?
Reputatie 3
Badge +5
Ha @FredW, ik heb het even voor je nagekeken. Aan je instellingen lijkt het in ieder geval niet te liggen. Ik neem aan dat je wel inlogt met dezelfde gegevens waarmee je ook op de website en de community inlogt? Als lid zijn de gidsen natuurlijk gewoon gratis, ik zie dan ook geen betaalde bestellingen terug.

Wat betreft de problemen met het niet kunnen terugkeren naar het beginscherm; zie je rechts bovenaan je scherm geen kruisje staan?

Ik hoor het graag!
Badge +3
@Imke
Ja, ik heb gisteren vele malen op alle hoeken geklikt om de niet zichtbare maar misschien toch wel aanwezige kruisjes aan te klikken, maar dat had geen enkel resultaat.

Nadat ik gisteren de App had verwijderd, heb ik het vandaag nog maar eens geprobeerd.
Ik heb Kiosk (versie 4.0 – geen datum) geinstalleerd.
Het was weer even wat werk om mijn wachtwoord van 16 posities vanaf KeePass op mijn laptop over te tikken op mijn iPad (gepriegel met hoofd- en kleine letters en cijfers)

Weer geprobeerd een Consumentengids te downloaden (negeren prijs) en vervolgens te kijken wat er mogelijk is.
Deze keer werkte alles naar behoren, ik kan bladeren, er is een besturingsbalk bovenaan met Close en er zijn nu kruisjes rechtsboven om schermen te sluiten en die werken ook nog.

Als ik op de Hamburger / About this app / What’s new in this version/ klik, staat er:
Wat is er nieuwe in versie 3.0 (21 September 2015)
Maar het schijnt toch versie 4.0 (40) te zijn

In ieder geval lijkt alles nu te werken, de app mag op mijn iPad blijven.
🙂
Reputatie 7
FredW schreef:

@Imke.
Ik heb Kiosk (versie 4.0 – geen datum) geinstalleerd.



Graag gedaan, al snap ik niet hoe je die oude versie er überhaupt opgekregen hebt.

Reageer