Consumentenbond.nl

Klacht over energievergelijker

• 21 juli 2019
  • 8 reacties
  • 359 Bekeken

Omdat ik mijn huidige contract tarieven niet kan invullen krijg ik niet de juiste vergelijking.
Ik heb e.e.a zelf uitgewerkt in een excel sheet en bleek dat ik bepaald niet goedkoper uit was in vergelijking met mijn huidige contract, Dit terwijl de vergelijker mij 200 euro goedkoper voorspelde.
Als je hier blind in meegaat ben je mooi duur uit.
De mogelijkheid bieden om in de vergelijker alle tarieven zelf in te voeren en tevens de mogelijkheid bieden je boete van het oude contract in te brengen. Dit zorgt ervoor dat je direct een beeld krijgt van de werkelijke voor of nadelen.

8 reacties

Badge +6
Hi @R. Kleingeld, dank voor dit signaal. Even voor de duidelijkheid: stond je huidige aanbieder er niet tussen of liep je tegen een technisch probleem aan in de Vergelijker?

Je kunt trouwens altijd even contact opnemen met mijn collega's via 088 66 99 088 (op werkdagen tussen 9 en 20 uur bereikbaar), zij helpen je graag verder. Succes!
Beste imke
Aanbieder stond er tussen maar met andere contract voorwaarden en dus niet goed te vergelijken. Mijn contract van drie jaar was veel beter dan wat in de vergelijker voor mijn huidige leverancier werd aangeboden.
Groet Rob
@R. Kleingeld Ik vind die "vergelijkers" ook altijd een nogal frustrerende ervaring maar realiseert u zich dat de huidige tarieven van uw huidige aanbieder niet hetzelfde zijn als de nieuwe tarieven van uw huidige aanbieder? Hebt u al een nieuwe offerte van uw huidige aanbieder?
Dit contract is pas 12-01-2019 ingegaan. Heb ik afgesloten via een inschrijving van eigen huis en was op dat moment het beste aanbod wat ik kon krijgen. Ik begrijp dat een vergelijkingssite niet alle individuele contracten in de database kan hebben. Daarom is het belangrijk dat de klant zelf zijn geldende contract bedragen en voorwaarden (looptijd, boeteclausule etc.) kan invullen waardoor een echte vergelijking met bijbehorende winsten c.q. verliezen kan worden gemaakt. Zoals het nu gaat is het appels met peren vergelijken en kan alleen maar afwijken van de realiteit.
Je kunt inderdaad niet vergelijken met een zelf ingebracht contract laat staan ook de boetes doorrekenen. Het is een overstap hulp voor als je een nieuw contract nodig heb.
Ik ben alleen geïnteresseerd in de laagste mogelijke deal zelfs als mijn contract nog niet is afgelopen. Ik ken dus geen loyaliteit meer aan welke leverancier dan ook. Dat hebben de energie bedrijven zelf in het leven geroepen door nieuwe klanten allerlei kortingen en voordeeltjes aan te bieden terwijl bestaande klanten hier niet van kunnen profiteren. Daarom kijk ik of ik via vergelijking sites of direct bij de leverancier voordeel kan behalen. Is alleen goed op letten en dat wilde duidelijk maken.
Dat deze race to the bottom uiteindelijk in verlies voor bedrijven gaat leiden hebben ze zelf in het leven geroepen.
@R. Kleingeld Je bent verder geen verantwoording verschuldigd, alleen geen van de prijsvergelijkers die ik gezien heb ondersteunen dat.
Badge +6
Hi @R. Kleingeld, dank voor de uitleg! Je zou ook eens kunnen kijken naar de Keuzehulp, hier kun je eenvoudig het verschil in looptijd van een contract bekijken. Overigens kun je dit ook aanvinken in het filter van de gewone vergelijker.

Reageer