Klacht over energievergelijker
Ik heb e.e.a zelf uitgewerkt in een excel sheet en bleek dat ik bepaald niet goedkoper uit was in vergelijking met mijn huidige contract, Dit terwijl de vergelijker mij 200 euro goedkoper voorspelde.
Als je hier blind in meegaat ben je mooi duur uit.
De mogelijkheid bieden om in de vergelijker alle tarieven zelf in te voeren en tevens de mogelijkheid bieden je boete van het oude contract in te brengen. Dit zorgt ervoor dat je direct een beeld krijgt van de werkelijke voor of nadelen.
Dat deze race to the bottom uiteindelijk in verlies voor bedrijven gaat leiden hebben ze zelf in het leven geroepen.
Je kunt trouwens altijd even contact opnemen met mijn collega's via 088 66 99 088 (op werkdagen tussen 9 en 20 uur bereikbaar), zij helpen je graag verder. Succes!
Aanbieder stond er tussen maar met andere contract voorwaarden en dus niet goed te vergelijken. Mijn contract van drie jaar was veel beter dan wat in de vergelijker voor mijn huidige leverancier werd aangeboden.
Groet Rob
Ik maak geen gebruik meer van de Energievergelijker (in de huidige vorm) om een nieuw contract af te sluiten. Wel om de gespecificeerde tarieven te vergelijken met andere ‘goedkope’ aanbiedingen. Het “zoveel’ goedkoper uit zijn, blijkt in de praktijk toch anders uit te vallen als je naar de gespecificeerde kosten kijkt. Ik zou het fijner vinden om een Energievergelijker op basis van gespecificeerde kosten te hebben. Zeker aan het eind van het jaar wordt er gegoogeld met de kosten energiebelasting. De ene aanbieder hanteert de belasting van het afgelopen jaar en de andere van komend jaar. Als dat zit ingebakken in je kosten per kWh/m3 en daar je keuze op baseert, kan dit dus anders uitpakken.
Nogmaals, je moet die vergelijkers gebruiken om aanbiedingen te vergelijken en niet om met je huidige tarieven te vergelijken en ook niet denken dat dat voordeel van €200 betekent dat je rekening volgend jaar €200 lager wordt. Wat ze, voorzover ik kan beoordelen, wel goed doen is uitrekenen wat je rekening dan wordt bij het opgegeven verbruik. Heb je daar twijfels bij?
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.