Klantvriendelijkheid apotheken

• 1 March 2022
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

De apotheek bij mij in de buurt is buitengewoon klantonvriendelijk. Het lijkt erop of ze de klanten zo veel mogelijk buiten de deur willen houden via het promoten van de afhaalautomaat. Als je ze belt, krijg je een ellenlang praatje vol met e-mail adressen en www's. Zo snel dat een wat ouder iemand dat niet kan volgen. Na het doorworstelen van het menu kan je uiteindelijk - natuurlijk na even wachten - iemand aan de lijn krijgen. 

Ze hebben veel medicatie niet op voorraad, je moet soms een of twee dagen wachten voordat je ze kan halen.

Een apotheek heeft veel vooral oudere klanten, die hulp en advies nodig hebben. In persoonlijk contact. Dar ontbreekt hier volledig.

Zijn er meer apotheken zoals deze? Zou de consumentenbond hier niet eens onderzoek naar moeten doen?

4 reacties

Er zijn zeker apotheken die meer en minder servicegericht zijn. Waarom neemt u niet een apotheek die beter aan uw eisen voldoet?

Ik ben ook van apotheek verhuist omdat ik problemen had.
Nieuwe apotheek is van dezelfde keten, maar doet het beter.

Als je aangeeft dat je het nu nodig hebt, bellen ze wel naar andere apotheken voor je.
Dat moet je wel duidelijk aangeven.

• Koelkast medicijnen in de warme automaat gelegd.
  • Schijt hebben aan de arts die het recept voor schrijft en iets anders mee geven.(MN)
  • Heel lang moeten wachten als je binnen bent.
  • Medicijnen voor 1 dag meegeven, de rest komt morgen.
  • Wijzigingen van dosering van herhaalrecepten niet op etiket doorvoeren.
  • De keten waar de apotheek lid van is, wil ook dat het bandje van de telefoon minimaal 1 minuut duurt. dan pas krijg je een keuze menu.
  • Advies bij uitgifte nieuwe medicijnen, doen ze vaak geprint in de automaat.

Nou nog zo'n ding: Éérst heel hard je naam roepen en dan heel hard het medicijn er achteraan, zodat tenminste iedereen weet wat je hebt...

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben heel tevreden met onze apotheek. Veel deskundiger op gebied van medicatie, dan de voorschrijvende arts. Ja, het (shit) bandje moet ik doorheen en niet alle medicatie is meer op voorraad. Dat is overal zo?? Communicatie per sms loopt goed en bij twijfel/onduidelijkheden bellen ze zelf. En de paracetamollen zijn er nog betaalbaar.  En de assistentes zijn aardig, net als bij de tandarts (-:

Reageer