Consumentenbond.nl
Beantwoord

Kritische vraag omtrent abonnement Consumentenbond

• 9 september 2019
  • 3 reacties
  • 377 Bekeken

Wat ik fijn vind aan de site en de diverse artikelen die worden gepost is dat de ondertoon - althans in mijn beleving - neerkomt op "wees kritisch". Ik overweeg serieus een lidmaatschap, en heb nu dus wel een kritische vraag. Met alle respect geschreven...

Als je lid wordt van de consumentenbond dan krijg je de eerste 7 dagen gratis. Ik citeer: "De eerste 7 dagen krijg je gratis. Zeg je binnen die tijd op, dan betaal je niks." (bron).

Op een andere pagina van deze website lees ik echter: "Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.".

De logische vraag is dan ook: waarom bieden jullie 7 dagen aan terwijl jullie ook melden dat de wettelijke termijn 14 dagen is?

Mijn insteek / theorie is dat jullie het lidmaatschap meteen starten en dus meteen een dienst verlenen. Maar als deze theorie klopt hoop ik desondanks dat jullie het met me eens kunnen zijn dat dit een beetje dubbelzinnig kan overkomen. Op mij als goed lezende leek althans wel.

En ja, ik ben kritisch :)

PS...

Kan je de consumenten gids ook online lezen met een basis abonnement? Dat is mij niet helemaal duidelijk, temeer omdat het tarief overzicht alleen bij het "extra" abonnement meldt "inclusief de gids op papier, tablet en smartphone".

Kan ik ook de gids enkel digitaal krijgen? Het basis abonnement zegt namelijk niks over de gids zelf en ik geef de voorkeur aan digitale media. Heb zelfs mijn krant puur digitaal: wordt elke dag (behalve zondag) automatisch op mijn smartphone geladen, ideaal (ook toegankelijk op mijn PC en ik kan zelfs alles uitprinten als ik zou willen).

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
icon

Beste antwoord door Sophie 9 september 2019, 13:59

Beste @ShelLuser, bedankt voor jouw kritische vraag 😉

De eerste 7 dagen zijn inderdaad gratis wanneer een nieuwe klant lid wordt bij de Consumentenbond. Pas hierna begint het betaald lidmaatschap. Binnen deze 7 dagen kan de klant het lidmaatschap eenvoudig opzeggen zonder dat er iets betaald hoeft te worden. Zo kan de klant het lidmaatschap uitproberen zonder ergens aan vast te zitten. Dit is een optie die wij als Consumentenbond aan geïnteresseerden bieden.

Als consument heb je daarnaast bij elke aankoop in Nederland 14 dagen een wettelijke bedenktijd om van een aankoop af te zien. Dat houdt in dat je een aankoop (zoals ons lidmaatschap) binnen 14 dagen kunt opzeggen en eventuele gemaakte kosten terugkrijgt, indien je schriftelijk het abonnement opzegt binnen deze 14 dagen. Dit is wettelijk bepaald en moet elk bedrijf in Nederland aan voldoen.

Het Consumentenbond Basis abonnement bevat alle voordelen die op deze pagina staan uitgelegd, maar niet de digitale gids. Deze krijg je als klant bij het Consumentenbond Extra abonnement. Het is daarnaast ook mogelijk om losse edities van de gids digitaal aan te schaffen in onze webwinkel.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, zo niet laat het ons gerust weten!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Geachte @ShelLuser . Welkom op het forum, ik heb u al verschillende keren voorbij zien komen en zag ook dat u vanaf 8 september pas lid van het forum bent. Chapeau met al zoveel reacties. Uiteindelijk bestaat dit forum uit de discussies en gesprekken onderling van de leden. Het is niet aan mij, maar mag wel, u welkom te heten, dus bij deze. Bij zo'n ander welkom had ik ook een kritische noot gezet, niet over de persoon maar over diverse toewijzingen. Verkeerd begrepen, een misverstand en dat heb ik rechtgezet en bij deze daarom een welgemeend welkom. Ik hoop nog graag met u te discussiëren. Maar helaas, ik heb de consumentengids en de digitaalgids en ook in E-verband, maar hoe het precies zit met abonnementen kunt u beter aan de moderatoren vragen of de administratie. Als het is zoals u schrijft is het in elk geval scherp opgemerkt, dus succes ermee. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +6
@ShelLuser volgens mij heb je hier wel een een punt, ook bij lidmaatschap "op afstand" heb je twee weken bedenktijd. Maar kan het zijn dat ze bedoelen dat je niet een heel jaar lid moet zijn als je binnen twee weken weer opzegt? Want ik lees ook bij de pagina over lidmaatschap van de bond dat ze wel gerechtigd zijn die twee weken te rekenen, maar daarvan krijg je de eerste zeven dagen cadeau. Ik probeer het ook te begrijpen want het is weer een heel tijdje geleden dat ik naar het lidmaatschap keek.
Reputatie 3
Badge +5
Beste @ShelLuser, bedankt voor jouw kritische vraag 😉

De eerste 7 dagen zijn inderdaad gratis wanneer een nieuwe klant lid wordt bij de Consumentenbond. Pas hierna begint het betaald lidmaatschap. Binnen deze 7 dagen kan de klant het lidmaatschap eenvoudig opzeggen zonder dat er iets betaald hoeft te worden. Zo kan de klant het lidmaatschap uitproberen zonder ergens aan vast te zitten. Dit is een optie die wij als Consumentenbond aan geïnteresseerden bieden.

Als consument heb je daarnaast bij elke aankoop in Nederland 14 dagen een wettelijke bedenktijd om van een aankoop af te zien. Dat houdt in dat je een aankoop (zoals ons lidmaatschap) binnen 14 dagen kunt opzeggen en eventuele gemaakte kosten terugkrijgt, indien je schriftelijk het abonnement opzegt binnen deze 14 dagen. Dit is wettelijk bepaald en moet elk bedrijf in Nederland aan voldoen.

Het Consumentenbond Basis abonnement bevat alle voordelen die op deze pagina staan uitgelegd, maar niet de digitale gids. Deze krijg je als klant bij het Consumentenbond Extra abonnement. Het is daarnaast ook mogelijk om losse edities van de gids digitaal aan te schaffen in onze webwinkel.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, zo niet laat het ons gerust weten!

Reageer