Laptops op vervangbare accu, datakabel, CD/DVD-brander filteren

• 28 March 2022
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Kan de Consumentenbond selectie van laptopmodellen mogelijk maken op vervangbare accu?

Uit de verzameling laptops die daaraan voldoen, zou ik graag een keus maken.

Mijn eigen HP-laptop heeft recent een nieuwe accu gekregen en kan nu weer volwaardig dienst doen onderweg, zoals een laptop bedoeld is.

Wegdoen is zonde, gun uw computer een tweede ronde. Milieu, energie, grondstoffen…..

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Tegen de tijd dat een accu op is is de laptop technisch gezien antiek. Nog handig voor wat buis tuin en keukenprogramma's maar qua veiligheid en snelheid toch verouderd.

Bij iedere laptop kun je de accu's vervangen, soms wat lastig maar het kan altijd.

En op welke data kabel wilt u filteren? In de nieuwe laptops zit geen Cd/dvd meer bij de meeste modellen dus daarop filteren is ook geen pre.

Reputatie 5
Badge +5

Tegen de tijd dat een accu op is is de laptop technisch gezien antiek. Nog handig voor wat buis tuin en keukenprogramma's maar qua veiligheid en snelheid toch verouderd.

Wat een onzin, bij mijn Acer game-laptop accu vervangen, is i7 die uitstekend windows10 draait.

Reputatie 6
Badge +4

Windows 10.is niet het probleem. Veel software vraagt om een recenter beveiligingsniveau. Zoals ik al schreef voor huis tuin en keuken is het prima te doen. Mijn videoproductie software zegt nu al dat mijn 4 jaar oude i9 eigenlijk voor een nieuwe processor moet worden vervangen.

Het is maar net wat je ermee wil doen. 90 procent zal voorlopig blijven weken maar zware software die 3x per jaar een echte stevige update krijgt stopt toch echt wel na een paar jaar.

zware software

We hebben het hier over computers voor de gewone consument.

Reputatie 6
Badge +4

@Wortelstamper , dit kan een eindeloze discussie worden maar vergis je niet hoeveel mensen zware audio/video/gaming software op hun consumenten pc draaien .

Maar nog steeds heeft ts geen antwoord op zijn datakabel/accu/Cd dvd recorder.

Dus reageren naar ts is behulpzamer ipv mij terecht wijzen. En ik gok dat je met me eens bent dat een accu nooit een probleem is en dat Cd dvd recorders niet meer hip zijn. En welke datakabel hebben we het over?

Het vervangen van een accu kan ook nodig worden om dat mensen hem niet goed benutten waardoor deze sneller slijt dan nodig. En de ‘ technische’ levensduur wordt  vaak gesteld op 3 jaar en dat is normaliter nog lang niet de tijd dat een laptop goed mee kan.

Reageer