Consumentenbond.nl

losse test kopen

Ik wil niet vastzitten aan weer een abonnement dus zou graag een test per stuk kunnen kopen.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Beste J. Heredia,

Bedankt voor je suggestie, Je bent zeker niet de enige met deze wens en we zijn achter de schermen dan ook druk bezig om dit mogelijk te maken. Hou de site in de gaten zou ik zeggen. Heb je nog een specifieke voorkeur hoe je de testresultaten zou willen krijgen?

Zoals mijn collega Vincent al aangaf, zijn we bezig om te kijken hoe we testinformatie ook 'los' kunnen aanbieden. Daarnaast is er voor smartphones en tablets ook een app, de Beste Koop App, waarin losse testinformatie tegen een kleine vergoeding beschikbaar is. En natuurlijk zijn we ook benieuwd welke testinformatie er hier in de community het meest populair zijn. We zijn benieuwd naar jullie reacties.

Losse test kopen......en dan verder............?

Ik heb me altijd al geËrgerd aan de CB-gidsen, die vers op de deurmat gevallen, meteen vol verwachting doorgebladerd worden.....en er te vaak niets interessants (lees op dÀt moment niets bruikbaars) in staat. Voor mij werden deze gidsen daarom langzaam een contra-productief-product. Op de grote "oude-CB-gidsen-stapel" bracht het ook niets meer, want de tests zijn vaak alweer zo on-actueel wanneer je iets gaat aanschaffen, dat de producten niet eens meer in de winkel staan. De redactie zegt overigens hierop aangesproken, dat de CB-bladen niet erg duur zijn om te drukken en te verzenden......maar het kost uiteindelijk toch papier, geld en tijd.

Een actuele losse test op het moment van behoefte kunnen kopen (of niet wanneer de laatste test te oud is), zoals @J.Herida hier heeft voorgesteld, is al een positieve en grote stap verder. "De aanvrager betaalt" is een effectievere methode die de genoemde nadelen van een onÏnteressante off-linegids opheft. De Stiftung Warentest (D) gaat zo te werk! Hier kan van geleerd worden......maar......

Ik heb ook al een voorstelling daarvan, hoe het (overmorgen) nÒg effectiever zou kunnen worden georganiseerd, namelijk wanneer ik een product of een dienst nodig heb, zou ik dat als betalend CB-lid, inmiddels digitaal kunnen aanmelden en een Consumentenbondcoach stuurt mij een (ook digitale) vragenlijst en basisinformatie toe, waarin relevante items afgehandeld en concretere vragen gestelt worden. Uitgaande van de digitale verwerking, zou mijn CB-coach daarmee gemakkelijk mijn behoeftes kunnen lokaliseren en enkele concrete voorstellen met commentaar kunnen doen toekomen. Uiteindelijk zal er een acceptabele dienst of product optimaal matchen met mijn persoonlijke behoefte, waardoor het resulaat altijd beter zal zijn dan de huidige, eerder theoretisch gemiddeld gevonden predikaat "beste koop".

Wanneer ik zo samen met de CB-coach een favoriet heb kunnen vinden, is het alleen nog een kwestie van afronden en een leverancier vinden, met of zonder behulp van de Bond. Misschien is u hier een paralel opgevallen met bij voorbeeld het zoeken naar een zorgverzekering......of een energiecontract? Dat zijn ook geautomatiseerde systemen, die op zoek gaan naar een match, zij het, dat die primair van prijzen uitgaan en te weinig doorvragen, met het einddoel iemand tot een betaalde overstap uit te nodigen.

E.e.a. over deze match-methode wordt momenteel paralel besproken in de actuele community- topics 1 - over apparaten die gepland kapot kunnen gaan en 2 - het zoeken naar een eerljke bank. Ik noem het de methode van 'configuratie' met een doelgericht zoeken naar de optimale individuele match.

VRAAG: Zou u @J.Herida hiermee nog tevredener kunnen zijn, dan met losse tests kopen? Moet men een product als een auto, tv, verwarmingsketel of zonnepanelen Überhaupt kÒpen en is huren/verhuren/leasen/delen niet een opkomende alternatieve oplossing voor consumenten die vooral van veel gedoe af willen?

Ook over deze moderne, gemakkelijkere (maar niet goedkopere) oplossingen verwacht ik dan een advies van de Consumentenbond, die met de tijd moet meegaan!

Misschien brengen we (samen) de Consumentenbond via deze community tot nÒg betere oplossingen!

http://telegraafcollectief.nl/nbdftg?

http://www.anwb.nl/auto/nieuws/2015/maart/anwb-doet-pilot-met-autodelen?ovaherk=news-and-tips

Ik heb de app geinstalleerd en zal kijken of dit al de oplossing is. Bedankt

Zoals mijn collega Vincent al aangaf, zijn we bezig om te kijken hoe we testinformatie ook 'los' kunnen aanbieden. Daarnaast is er voor smartphones en tablets ook een app, de Beste Koop App, waarin losse testinformatie tegen een kleine vergoeding beschikbaar is. En natuurlijk zijn we ook benieuwd welke testinformatie er hier in de community het meest populair zijn. We zijn benieuwd naar jullie reacties.

Ik heb me altijd al geËrgerd aan de CB-gidsen, die vers op de deurmat gevallen, meteen vol verwachting doorgebladerd worden.....en er te vaak niets interessants (lees op dÀt moment niets bruikbaars) in staat. Voor mij werden deze gidsen daarom langzaam een contra-productief-product. Op de grote "oude-CB-gidsen-stapel" bracht het ook niets meer, want de tests zijn vaak alweer zo on-actueel wanneer je iets gaat aanschaffen, dat de producten niet eens meer in de winkel staan. De redactie zegt overigens hierop aangesproken, dat de CB-bladen niet erg duur zijn om te drukken en te verzenden......maar het kost uiteindelijk toch papier, geld en tijd.

Een actuele losse test op het moment van behoefte kunnen kopen (of niet wanneer de laatste test te oud is), zoals @J.Herida hier heeft voorgesteld, is al een positieve en grote stap verder. "De aanvrager betaalt" is een effectievere methode die de genoemde nadelen van een onÏnteressante off-linegids opheft. De Stiftung Warentest (D) gaat zo te werk! Hier kan van geleerd worden......maar......

Ik heb ook al een voorstelling daarvan, hoe het (overmorgen) nÒg effectiever zou kunnen worden georganiseerd, namelijk wanneer ik een product of een dienst nodig heb, zou ik dat als betalend CB-lid, inmiddels digitaal kunnen aanmelden en een Consumentenbondcoach stuurt mij een (ook digitale) vragenlijst en basisinformatie toe, waarin relevante items afgehandeld en concretere vragen gestelt worden. Uitgaande van de digitale verwerking, zou mijn CB-coach daarmee gemakkelijk mijn behoeftes kunnen lokaliseren en enkele concrete voorstellen met commentaar kunnen doen toekomen. Uiteindelijk zal er een acceptabele dienst of product optimaal matchen met mijn persoonlijke behoefte, waardoor het resulaat altijd beter zal zijn dan de huidige, eerder theoretisch gemiddeld gevonden predikaat "beste koop".

Wanneer ik zo samen met de CB-coach een favoriet heb kunnen vinden, is het alleen nog een kwestie van afronden en een leverancier vinden, met of zonder behulp van de Bond. Misschien is u hier een paralel opgevallen met bij voorbeeld het zoeken naar een zorgverzekering......of een energiecontract? Dat zijn ook geautomatiseerde systemen, die op zoek gaan naar een match, zij het, dat die primair van prijzen uitgaan en te weinig doorvragen, met het einddoel iemand tot een betaalde overstap uit te nodigen.

E.e.a. over deze match-methode wordt momenteel paralel besproken in de actuele community- topics 1 - over apparaten die gepland kapot kunnen gaan en 2 - het zoeken naar een eerljke bank. Ik noem het de methode van 'configuratie' met een doelgericht zoeken naar de optimale individuele match.

VRAAG: Zou u @J.Herida hiermee nog tevredener kunnen zijn, dan met losse tests kopen? Moet men een product als een auto, tv, verwarmingsketel of zonnepanelen Überhaupt kÒpen en is huren/verhuren/leasen/delen niet een opkomende alternatieve oplossing voor consumenten die vooral van veel gedoe af willen?

Ook over deze moderne, gemakkelijkere (maar niet goedkopere) oplossingen verwacht ik dan een advies van de Consumentenbond, die met de tijd moet meegaan!

Misschien brengen we (samen) de Consumentenbond via deze community tot nÒg betere oplossingen!

http://telegraafcollectief.nl/nbdftg?

http://www.anwb.nl/auto/nieuws/2015/maart/anwb-doet-pilot-met-autodelen?ovaherk=news-and-tips

Door Marc T.

Sorry R van Rheenen voor de late reactie maar inloggen was tijdelijk niet mogelijk. Uw verhaal gaat boven mijn pet, ik begrijp de helft niet.

Misschien nog een keer in begrijpelijk schrijven? Dit is zeker niet naar bedoeld maar wel waar.

'Personaliseren', ook dat is onderdeel van wat we achter de schermen proberen te doen. Maar we willen ook niet vergeten dat we (als ledenorganisatie) onze leden vanuit de statuten ook centraal over de gang van zaken/ontwikkelingen binnen de vereniging moeten informeren. Dat is een wettelijke verplichting die we zeer serieus (moeten) nemen.

@Marc T @J.Heredia.......en wat is met het aangegeven voorstel NA de verkopen van losse nummers......configureren van en matchen met de werkelijke individuele behoefte...?

Dat is iets te kort door de bocht geformuleerd: we drukken onze bladen niet omdat ze niet duur om te drukken en te verzenden zijn, maar omdat ze voor veel mensen waardevol zijn en ze met plezier gelezen worden. Het is voor iedereen mogelijk om een lidmaatschapsvorm te kiezen zonder de Consumentengids te ontvangen.

Dat oubollig, is dat iets waar een mens wat mee kan als in "een vereniging kan maar beter niet oubollig zijn" of "ik zou wel lid willen zijn van vereniging X maar ja, ze zijn zooo oubollig"?

Dat "de markt uit schieten" ken ik niet, is dat hetzelfde als "de markt uitprijzen"? In dat laatste geval snap ik niet wat je bedoelt. Hoe kun je je de markt uit prijzen als je juist gÉÉn test verkoopt maar alleen ter beschikking stelt van de leden.

Test zijn op internet juist helemaal niet makkelijk te vinden, het is juist heel moeilijk om goede informatie te krijgen. Mijn persoonlijk favoriet is tweakers maar die doen alleen electronica en ik heb geen idee hoe ze aan hun geld komen. Sites als independer en de verschillende energievergelijkers mag je met ,meer dan ÉÉn korrel zout nemen.

Last but not least reviews, ik hoef je niet uit te legen dat juist ontevreden mensen reageren op reviews. Zo ontstaat een heel Bayesiaans probleem. De informatie is niet betrouwbaar maar juist heel gekleurd.
Behalve dat je vindt dat niet-leden losse testen zouden moeten kunnen kopen, wat moet er dan anders, om minder oubollig te zijn?

En wat zijn "dit soort problemen"?
Dat oubollig waren je eigen woorden, vanwaar het VRAAGTEKEN?

Verder snap ik geen SNARS van het verhaal maar ik geef het op. SUCCES ermee.

Ik wil niet vastzitten aan weer een abonnement dus zou graag een test per stuk kunnen kopen.

Beste mensen,

Ik zie dat dit een discussie is van 5 jaar geleden en dat men ‘achter de schermen’ er mee bezig is.

5 jaar verder kan men, als niet-if, nog steeds geen losse tests kopen, je moet maar lid worden.

daarna schaart de Consumentenbond zich in de enorme rij aanbieden van diensten die proberen om mij ‘lid’ of ‘abonnee’ van iets te maken, terwijl ik er slechts zo nu en dan gebruik van wil maken.

De hoop is dat je als abonnee went aan de maandelijkse betaling (zonder echt gebruik van te maken van de diensten). Het ‘melken’ van klanten is dus een ‘verdienmodel’. Maar, dat past me niet, staat me zelfs tegen. Ik wil best betalen voor goede informatie, maar dan gericht.

In veel gevallen kun je tegenwoordig elders wel al losse items bestellen en betalen. En dat bevalt me dan goed. Dus, nogmaals weer een pleidooi om die klant/consumentvriendelijke opties ook voor de Consumentenbond te overwegen.

Als het zo is dat een reden is voor blokkeren van losse verkoop dat men nu alle moeite doet om goede info te verzamelen en te testen voor de vaste leden en dat het verkopen van losse informatiedelen gezien wordt als ‘misbruik’ (een argument dat vaak in vakbondsomgevingen wordt gebruikt), dan ziet u kennelijk dat de samenleving veranderd is.

Reputatie 7
Badge +6

De CB kan onmogelijk het alle individuele leden naar de zin maken  , @G.F. Jonkergouw . Er moeten steeds keuzes gemaakt worden . Probeer het grote geheel te zien . De CB is belangenbehartiger voor alle consumenten en bereikt best wel resultaten die niet of minder gelukt waren als de CB niet bestond . Dat alleen al maakt het waard om lid te zijn . Wie dure miskopen voorkomt door bepaalde testen of goede adviezen , verdient dat beetje lidmaatschapsgeld dubbel en dwars terug .

Badge +8

Dank voor het signaal, @G.F. Jonkergouw dat ik ook hier intern heb doorgegeven. Helaas is er geen mogelijkheid meer om losse testrapporten te bestellen. We hebben tijdelijk losse testrapporten aangeboden, maar zijn daar begin 2020 mee gestopt.  Er werd  te weinig gebruik van gemaakt om de kosten te kunnen verantwoorden. Testinformatie kun je nu inzien door het afsluiten van bijvoorbeeld een Kies en Koop lidmaatschap (€5,- per maand). Hiermee heb je toegang tot al onze testen en vergelijkers. Dit abonnement is een maandabonnement dat je op elk gewenst moment kan opzeggen. Daarnaast is er de mogelijkheid om de gids te kopen waar de meest recente test in staat. Hierbij kun je kiezen voor een digitale versie (€5,- tot €6,-) of een papieren versie (€6,25 tot €7,25).

Reageer