Vraag

Luchtkwaliteits sensoren meten lijkt goede suggestie

• 23 November 2022
  • 5 reacties
  • 60 Bekeken

Ik lees in de Consumentengids van december dat u goede en goedkope luchtkwaliteits sensoren zouden moeten komen, na enig googel werk vind ik producten als:

• Bol.com: “Boasty” meet luchtkwaliteit, temperatuur en heeft NDIR sensor (??) 53.99 euro
  • Discount.nl levert “Whadda“ Luchtkwaliteit Combi Sensor voor 99.50 euro
  • 123led.nl levert “Eve Room” slimme luchtkwaliteit sensor voor Apple Homekit voor 99.50 euro
  • Vraag van mij : zijn dit Klucht of Lucht kwaliteits sensoren waard om te worden geëvalueerd.

5 reacties

Als ik de Boasty bekijk, die hebben ook een eigen website zonder enige info wie ze zijn.
Lijkt op een sticker plakker.
KVK zegt een een eenmanszaak.

Wat meten ze? CO, CO2, NOX, SO2, PM25, PM10, PM5, PM2,5, PAK, NH3, bacteriën, pollen, schimmelsporen, zweetlucht, kunstmatige geurstoffen, covid…? Allemaal interessante viezigheden.

Reputatie 6
Badge +4

@Harrie LPP . En dan koop ik zo'n hippe meter die aangeeft dat het bij mij in huis niet pluis is en dan? Ik kan mijn woning niet verplaatsen en heb dus eigenlijk weinig invloed op luchtvervuiling. Volgens mij gaan mensen bij iedere afwijking op zoek naar een oorzaak die ze niet gaan vinden.

Reputatie 7
Badge +5

daar heb je dan apparaatjes voor die de lucht zuiveren

Een risico van die zuiveringsapparaten lijkt me dat mensen er op gaan vertrouwen en vervolgens niet meer gaan ventileren, waarna concentraties van wat het apparaat niet zuivert uit de hand lopen.

Reageer