Consumentenbond.nl

Maak de Consumentenbond Minigids echt gratis

• 11 augustus 2014
  • 28 reacties
  • 932 Bekeken

“De Consumentenbond geeft de Minigids Besparen gratis weg! De gids staat boordevol slimme tips en adviezen om geld over te houden!”

Om de Minigids in mijn bezit te krijgen moet ik telefonisch of per SMS contact opnemen met de Consumentenbond. Dat is voor mij niet gratis. De Minigids via internet bestellen is dat wel. Wellicht een tip voor de Consumentenbond zelf?

Heel rijk zal ik er niet van worden, maar alle kleine beetjes helpen…

28 reacties

Dag Richard,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad: aanvragers die al lid zijn worden uiteraard niet nog eens op de voordelen van het lidmaatschap gewezen. En zoals gezegd: we zijn momenteel bezig om naar elektronische ontsluiting van onze gratis Minigidsen via de website te kijken. (Verbeter)werk in uitvoering, dus.

Nogmaals bedankt voor je signaal. En: veel plezier van de Minigids.

Groet,

Marc

“De Consumentenbond geeft de Minigids Besparen gratis weg! De gids staat boordevol slimme tips en adviezen om geld over te houden!”

Om de Minigids in mijn bezit te krijgen moet ik telefonisch of per SMS contact opnemen met de Consumentenbond. Dat is voor mij niet gratis. De Minigids via internet bestellen is dat wel. Wellicht een tip voor de Consumentenbond zelf?

Beste Hub T.,

Bedankt voor je bericht. Voor de Minigids zelf hoef je inderdaad niets te betalen. Maar het plegen van een telefoongesprek (overigens tegen normaal tarief) of het sturen van een SMS brengt inderdaad kosten met zich mee. Afgezet tegen de besparing die je door de tips in de Minigids kan bereiken, zijn deze tamelijk gering. Daarnaast biedt het telefonisch bestellen van de Minigids ons ook de mogelijkheid om onze overige diensten en producten onder de aandacht te brengen. Want veel mensen kennen de Consumentenbond, maar niet veel mensen weten dat we al ons werk zelf bekostigen. Zonder de inkomsten die we (door het lidmaatschapsgeld en andere diensten) genereren, zouden we ons werk niet kunnen doen. Daarom is de Minigids momenteel alleen via de telefonische weg verkrijgbaar. Want ook het elektronisch ontsluiten kost weer extra geld dat we niet aan andere zaken kunnen besteden. Maar we kijken uiteraard of het in de toekomst mogelijk zal zijn om de Minigidsen ook digitaal aan te bieden. Ook jouw signaal nemen we daarbij mee.

Beste Hub T.,

Bedankt voor je bericht. Voor de Minigids zelf hoef je inderdaad niets te betalen. Maar het plegen van een telefoongesprek (overigens tegen normaal tarief) of het sturen van een SMS brengt inderdaad kosten met zich mee. Afgezet tegen de besparing die je door de tips in de Minigids kan bereiken, zijn deze tamelijk gering. Daarnaast biedt het telefonisch bestellen van de Minigids ons ook de mogelijkheid om onze overige diensten en producten onder de aandacht te brengen. Want veel mensen kennen de Consumentenbond, maar niet veel mensen weten dat we al ons werk zelf bekostigen. Zonder de inkomsten die we (door het lidmaatschapsgeld en andere diensten) genereren, zouden we ons werk niet kunnen doen. Daarom is de Minigids momenteel alleen via de telefonische weg verkrijgbaar. Want ook het elektronisch ontsluiten kost weer extra geld dat we niet aan andere zaken kunnen besteden. Maar we kijken uiteraard of het in de toekomst mogelijk zal zijn om de Minigidsen ook digitaal aan te bieden. Ook jouw signaal nemen we daarbij mee.

Door Marc T.

Hallo Marc,

Ik vind je onderbouwing niet echt valide.

"Daarnaast biedt het telefonisch bestellen van de Minigids ons ook de mogelijkheid om onze overige diensten en producten onder de aandacht te brengen"

Allereerst kan ik mij niet herinneren dat er veel diensten/producten onder de aandacht zijn gebracht als ik een minigids bestelde, dat zou kunnen zijn omdat ik al lid ben? Maar bovendien kun je toch juist op een website prima reclame maken voor je overige diensten? Juist na het invullen van een formulier kun je heel mooi een pagina tonen met "Wellicht ook interessant voor u?". Of desnoods bellen jullie de klant nog even na zodra de bestelling van de minigids binnen is (jullie bellen immers ook als je via sms besteld)?

"Want ook het elektronisch ontsluiten kost weer extra geld dat we niet aan andere zaken kunnen besteden."

Uiteraard kost het maken van een formulier wel wat geld, maar zo ontzettend veel hoeft een simpel formulier toch niet te zijn? Bij veel CMS-systemen zit er al standaard-functionaliteit in om een simpel webformulier te maken.

Het gaat mij niet eens om het geld wat het kost om een minigids aan te vragen (want smsjes gaan uit mijn belbundel die ik toch vaak niet helemaal op krijg), maar puur om het gemak.
Ik ben het helemaal met de klagers eens.

Ik vind de reactie niet sterk.

Ik heb dezelfde klacht als lid van de bond de afgelopen jaren al 2 keer kenbaar gemaakt.

Zelfs mijn suggestie dat deze verplichte "telefonische colportage" procedure stekeligheden waard was heeft geen reactie opgeleverd.

Wel kreeg ik steeds als reactie de desbetreffende minigids toegezonden.

Ik ben nu vol verwachting of ik de gids "Online geldzaken" ook nu weer krijg. naar aanleiding van deze reactie.

Mvg Rogier

Lidnr [We hebben het bericht aangepast en het lidnummer genoteerd; wees voorzichtig met het plaatsen van privÉgegevens op een openbaar platform als dit. De beheerders]
Reputatie 1
Zojuist de minigids zorgverzekeringen willen bestellen door het invullen van het reactieformulier op de consumentenbond-website en wederom krijg ik dan twee dagen later een email dat ik eerst moet bellen of sms-en.

Wanneer kan ik als lid nu gewoon zonder rompslomp en op tijd zo'n gidsje in huis krijgen... ?

Ik word hier wat moedeloos van. Ik wil niet eerst een telefoongesprek voeren of een sms-je moeten sturen en dus kosten maken om een gratis gids te ontvangen.

En de electronische versie op CB-Kiosk is nog niet beschikbaar (dat zal wel januari worden als ik het gidsje niet meer nodig heb).

Groet van Rein (een geirriteerd lid van de bond, sorry)
Reputatie 1
Ik dacht altijd dat ik de enige was met "klachten" over die minigidsen, maar gelukkig zijn er dus meer consumentenbondleden die de wijze van aanbieden van die gidsen (laten we zeggen) niet helemaal consumentenbond-waardig vinden.

Ik heb in het verleden vaak via de contactpagina op de website zo'n gids besteld en dat ging lang goed tot men inderdaad ineens een email ging sturen dat dat alleen nog telefonisch kon (vanwege het tevens aanbieden van addtionele diensten). Klachten hierover van mij resulteerden uiteindelijk toch in het toezenden van zo'n gids zonder dat ik verdere vragen hoefde te beantwoorden.

Het belangrijkste argument van de bond is steeds dat die gidsen bedoeld zijn om leden te werven of bij bestaande leden additionele dienstverlening "te verkopen". Ik hoef geen addtionele diensten en al zeker niet elke maand daarmee te worden lastiggevallen.

De minigidsen zijn tegenwoordig ook op bijv. je iPad te downloaden via de CB-kiosk app. Handig, maar die download is pas lange tijd na beschikbaar komen van zo'n gids actief. De minigids met belastingtips kon je dan bijvoorbeeld ook pas na 1 april van dit jaar via deze weg downloaden. Heel handig als je voor 1 april je aangifte moet insturen.

Kortom: De bond zou hier wel wat vriendelijker naar zijn leden kunnen zijn:

- bij een nieuwe gids deze direct ook via digitale download aanbieden via de CB-kiosk-app

- mogelijkheid geven de gids direct en zonder tussenkomst van een telefonist(e) aan te vragen via de website
Beste R.Smedinga,

Ook dit signaal heb ik genoteerd. Zoals eerder gezegd, zijn we aan het kijken of (en hoe) we, zonder te hoge kosten te moeten maken, de gratis Minigidsen ook elektronisch aan kunnen bieden. Dat is helaas geen kwestie van een paar dagen of weken, want we willen dat proces goed vormgeven. Het signaal is in ieder geval duidelijk. En we hebben er aandacht vor. Vooralsnog is het helaas niet anders dan het is. De ervaring leert wel dat het aan de telefoon 's avonds rond etenstijd vaak helemaal niet druk is en je direct je bestelling kan plaatsen.

Sorry voor de eventuele overlast.

Groet,

Marc T.

Zojuist de minigids zorgverzekeringen willen bestellen door het invullen van het reactieformulier op de consumentenbond-website en wederom krijg ik dan twee dagen later een email dat ik eerst moet bellen of sms-en.

Wanneer kan ik als lid nu gewoon zonder rompslomp en op tijd zo'n gidsje in huis krijgen... ?

Ik word hier wat moedeloos van. Ik wil niet eerst een telefoongesprek voeren of een sms-je moeten sturen en dus kosten maken om een gratis gids te ontvangen.

En de electronische versie op CB-Kiosk is nog niet beschikbaar (dat zal wel januari worden als ik het gidsje niet meer nodig heb).

Groet van Rein (een geirriteerd lid van de bond, sorry)

Hallo Rein,

Bedankt voor je reactie. Dat we de gratis MiniGidsen (nog) niet elektronisch hebben ontsloten, heeft er alles mee te maken dat dat in het kader van een ingrijpende vernieuwing van (de techniek achter) onze website zal plaatsvinden. De bestaande structuren aan te passen voordat we de 'achterkant' helemaal vernieuwen, zou (ook voor wat betreft de kosten) slechts een halve oplossing zijn. En alhoewel er (zoals hier) wel mensen zijn die de gratis Minigids anders zouden willen ontvangen, is de afweging nu dat we het hele project in een keer goed willen doen dan er stuk voor stuk aanpassingen in door te voeren. De Minigidsen zijn populair, ook (of: ondanks) de huidige manier van bestellen. Het is een technisch verhaal, dat begrijp ik. Maar het is wel de verklaring voor de huidige situatie. Meer dan uitleg geven en om begrip vragen, kan ik helaas niet doen... Jouw punt heb ik doorgegeven. Nogmaals dank daarvoor.

Groet,

Marc T.

Beste Marc,

Die electronische manier van bestellen is er al en heb ik al gebruikt. Voorheen kreeg ik zo vaak die minigids thuisgestuurd maar zo nu en dan krijg ik geen gids maar alleen een email met de melding dat ik per telefoon of sms moet bestellen. Eerder hoorde ik ook al eens de reden hiervan: de bond wil het gesprek gebruiken om diensten aan te bieden (vooral voor niet-leden, maar dus ook voor al bestaande leden).

Zoveel is er dus niet nodig om dit iets verder te automatiseren.

En de minigids voor leden direct beschikbaar maken via de CBKiosk app al helemaal niet. Waarom dat een aantal weken later pas kan begrijp ik niet.

Groet, Rein

Reputatie 1
Beste Marc,

Die electronische manier van bestellen is er al en heb ik al gebruikt. Voorheen kreeg ik zo vaak die minigids thuisgestuurd maar zo nu en dan krijg ik geen gids maar alleen een email met de melding dat ik per telefoon of sms moet bestellen. Eerder hoorde ik ook al eens de reden hiervan: de bond wil het gesprek gebruiken om diensten aan te bieden (vooral voor niet-leden, maar dus ook voor al bestaande leden).

Zoveel is er dus niet nodig om dit iets verder te automatiseren.

En de minigids voor leden direct beschikbaar maken via de CBKiosk app al helemaal niet. Waarom dat een aantal weken later pas kan begrijp ik niet.

Groet, Rein
Reputatie 1
Beste Marc,

Dank voor je reactie. Ik heb overigens nog geen antwoord op de vraag waarom de minigidsen niet ogenblikkelijk ook beschikbaar zijn via de CB_Kiosk app. De gidsen zijn gedrukt, een digitale versie ervan is dus beschikbaar dus m.i. is de enige reden waarom de gids niet direct beschikbaar is, wederom diezelfde marketingreden, nl. proberen via contact met leden extra diensten aan te bieden. De consumentengids zelf bijvoorbeeld is wel direct digitaal via de app beschikbaar...

Groet, Rein
Reactie van communitylid Schreuder de Keulenaar:

Goedemiddag,

ik vind het lastig , dat je alleen telefonisch de minigidsen kunt bestellen.

omslachtig!, bovendien stel ik het niet op prijs , dat je allerlei abonnementen aangeboden krijgt!

Als ik iets wil, bepaal ik dat zelf wel!

Met vriendelijke groeten,

Carolina Schreuder de Keulenaar.

1) Het stoort mij dat ik, als lid, de gratis minigids moet bestellen. Daarmee voel ik mij behandeld als niet-lid. Daarom stel ik voor dat de gratis minigidsen automatisch worden toegestuurd aan leden.

2) Het is mij al een aantal keren overkomen dat n.a.v. het aanvragen van een gratis minigids de telefoniste mij gaat wijzen op een veel uitgebreidere gids die echter wel moet worden betaald (o.a. bij aanvragen van de mini belastinggids). Ik vind dat storend, want daarvoor bel ik niet. Als ik de telefoniste daarop wijs begint zij (opnieuw) mij de voordelen van de uitgebreidere gids uit te leggen. Op dit soort verkoop strategien zit ik niet te wachten. En ik verwacht dat zeker niet van de consumentenbond.
Reputatie 1
Op 18/11 schreef ik al: >> Beste Marc, Dank voor je reactie. Ik heb overigens nog geen antwoord op de vraag waarom de minigidsen niet ogenblikkelijk ook beschikbaar zijn via de CB_Kiosk app. De gidsen zijn gedrukt, een digitale versie ervan is dus beschikbaar dus m.i. is de enige reden waarom de gids niet direct beschikbaar is, wederom diezelfde marketingreden, nl. proberen via contact met leden extra diensten aan te bieden. De consumentengids zelf bijvoorbeeld is wel direct digitaal via de app beschikbaar...
Net terug van een paar dagen vrij, dus sorry dat een antwoord even op zich liet wachten. Wat ik eerder schreef, geldt onverkort: het is helaas geen kwestie van 'even aan de kiosk toevoegen', maar heeft technisch wel veel meer voeten in de aarde. Dat, naast het kostenplaatje, zorgt ervoor dat het (op het moment, met de ingrijpende vernieuwing van onze website op handen) ) nog steeds goedkoper is om deze gidsen voor iedereen op papier aan te bieden. Maar wat ook onverkort geldt: we doen iets met de signalen van onze achterban dat ze de Minigids elektronisch willen kunnen ontvangen; het is alleen geen kwestie die binnen een paar dagen of weken geregeld is. De papieren Minigids belasting kwam vorig jaar al in februari uit, ruim op tijd voor de belastingaangifte. Om de eerder genoemde redenen dus niet direct digitaal. Ik hoop, gezien bovenstaande uitleg, op begrip voor de gekozen werkwijze en voor de doorlooptijd die dergelijke projecten vergen.[quote=R. Smedinga]

Op 18/11 schreef ik al: >> Beste Marc, Dank voor je reactie. Ik heb overigens nog geen antwoord op de vraag waarom de minigidsen niet ogenblikkelijk ook beschikbaar zijn via de CB_Kiosk app. De gidsen zijn gedrukt, een digitale versie ervan is dus beschikbaar dus m.i. is de enige reden waarom de gids niet direct beschikbaar is, wederom diezelfde marketingreden, nl. proberen via contact met leden extra diensten aan te bieden. De consumentengids zelf bijvoorbeeld is wel direct digitaal via de app beschikbaar...
Badge
Geachte dame/heer,

U zou uw telefonistes toch anders moeten instrueren, ik heb een berichtje dat "stekeligheden"-waardig is:

Vanmiddag werd ik gebeld. Omdat ik al zo lang lid ben (45 jaar) mocht ik een cadeau kiezen, nl. een van de andere gidsen waar je je bij de consumentenbond ook op kunt abonneren.

Op mijn vraag of dit dan een gratis jaarabonnement betrof, antwoordde de belster dat dit niet het geval was, zij mocht me slechts een enkel exemplaar aanbieden.

Bij een voorgaande aktie met een minigids heb ik er enige tijd geleden zelfs twee cadeau gekregen (geld en reizen). En nu zou ik dus een gids cadeau krijgen ter ere van mijn 45-jarige lidmaatschap, nou ja!

Zo'n actie vind ik consumentenbond-onwaardig, en moest dit even kwijt.

Groet, DÉ.

Ik heb dezelfde klacht als lid van de bond de afgelopen jaren al 2 keer kenbaar gemaakt.

Zelfs mijn suggestie dat deze verplichte "telefonische colportage" procedure stekeligheden waard was heeft geen reactie opgeleverd.

Ik ben nu vol verwachting of ik de gids "Online geldzaken" ook nu weer krijg. naar aanleiding van deze reactie.

Mvg Rogier

Lidnr [We hebben het bericht aangepast en het lidnummer genoteerd; wees voorzichtig met het plaatsen van privÉgegevens op een openbaar platform als dit. De beheerders]

Het spijt me om te lezen dat u teleurgesteld bent. Ik geef het signaal intern door, zodat er gekeken kan worden hoe dit beter kan, want de bedoelingen zijn goed. Excuses dat het in dit geval niet zo heeft uitgepakt.

Geachte dame/heer,

U zou uw telefonistes toch anders moeten instrueren, ik heb een berichtje dat "stekeligheden"-waardig is:

Vanmiddag werd ik gebeld. Omdat ik al zo lang lid ben (45 jaar) mocht ik een cadeau kiezen, nl. een van de andere gidsen waar je je bij de consumentenbond ook op kunt abonneren.

Op mijn vraag of dit dan een gratis jaarabonnement betrof, antwoordde de belster dat dit niet het geval was, zij mocht me slechts een enkel exemplaar aanbieden.

Bij een voorgaande aktie met een minigids heb ik er enige tijd geleden zelfs twee cadeau gekregen (geld en reizen). En nu zou ik dus een gids cadeau krijgen ter ere van mijn 45-jarige lidmaatschap, nou ja!

Zo'n actie vind ik consumentenbond-onwaardig, en moest dit even kwijt.

Groet, DÉ.

Mvg Rogier

Door D. Veeke
Reputatie 3
Badge +4
Goedendag,

We zijn nu bijna een jaar verder en nog steeds kunnen de minigidsen niet door leden via de website besteld worden cq gedownload worden. Ik zit me af te vragen (ook gezien het aantal dode pagina's op de consumentenbond website) of er uberhaupt wel aan gewerkt word.

Ik heb daarstraks een kwartier aan het 0800 "infuus" voor de minigids belastingaangifte gehangen en heb toen maar opgehangen zonder iemand gesproken te hebben.

Alleen daarom zou ik al liever digitaal een minigids wilen bestellen (zelfs liever downloaden).

Het lijkt erop, dat de ontwikkeling van de website en dito minigidsen helemaal stil ligt. Teleurstellend.

Rinus
Reputatie 1
Ik moet bekennen dat ik door dit soort non-acties van de consumentenbond steeds meer geneigd ben mijn hele lidmaatschap maar op te zeggen.

Zo langzamerhand is de prijs-kwaliteitsverhouding van de bond niet meer zoals ik zou willen. Producten vergelijken kan ik bijvoorbeeld net zo goed op andere sites (zoals bijv. kieskeurig) en dat kost dan helemaal niets.

De consumentenbond is goed (en dat is ook hun taak) in het beschuldigen van andere bedrijven van wantoestanden, slechte kwaliteit, klantonvriendelijkheid e.d., maar misschien moeten ze de hand eens in eigen boezem steken....

R.
In zogenaamde sprints van 3 weken optimaliseren en vernieuwen we onze website M.G. Leeuw. Het is jammer dat je hier nog niet zo veel van merkt. Aan de andere kant: deze community waar je nu in gesprek bent is een van die nieuwe projecten van de afgelopen maanden.

Ik heb voor jou (en ieder andere geÏnteresseerde bezoekers) misschien ook een leuk aanbod om juist met ons te samen te werken aan verbeteringen:

Help je mee de Consumentenbond-website te verbeteren? Uitnodiging usabilitytest op woe 18 maart

(...)

Ik zit me af te vragen (ook gezien het aantal dode pagina's op de consumentenbond website) of er uberhaupt wel aan gewerkt word.

(...)

Het lijkt erop, dat de ontwikkeling van de website en dito minigidsen helemaal stil ligt. Teleurstellend.

Rinus

Al weer een jaar verder en nog steeds kan het niet. Ik hoef trouwens helemaal geen gidsje op papier dat na een week een binnen komt. Ik wil het gewoon kunnen downloaden. Als ik mijn belastingformulier ga invullen, heb ik dan tips nodig, niet na een week. Superslechte service inderdaad. Denk er ook over mijn lidmaatschap om deze reden op te zeggen. Behoorlijk irritant, die verplichte telefoongesprekken.

Goedendag,

We zijn nu bijna een jaar verder en nog steeds kunnen de minigidsen niet door leden via de website besteld worden cq gedownload worden. Ik zit me af te vragen (ook gezien het aantal dode pagina's op de consumentenbond website) of er uberhaupt wel aan gewerkt word.

Ik heb daarstraks een kwartier aan het 0800 "infuus" voor de minigids belastingaangifte gehangen en heb toen maar opgehangen zonder iemand gesproken te hebben.

Alleen daarom zou ik al liever digitaal een minigids wilen bestellen (zelfs liever downloaden).

Rinus

Badge
Ik erger me groen en geel aan de werkwijze over het bestellen van een Minigids. Vroeger kreeg ik dze ook wel via een PDF in de mailbox op telefonische aanvraag. De consumentenbond heeft juist als doelstelling de belangen en het beschermen van de consumenten.

Met de methode van de bestelwijze van de Minigids bedient de Consumentenbond zich juist van dezelfde vervelende colportagemethoden als sommige zogenaamde goede doelen en commerciele bedrijven.

Ik zie steeds weer dezelfde argumentatie van de gewenste klantcontacten, maar toch is het verkeerd dat de Consumentenbond het negatieve van deze werkwijze niet in wil zien. Het is natuurlijk juist de bedoeling dat een verkoper je probeert een extra duur abonnement aan te smeren, terwijl je dat als abonnee juist niet wilt.

Over de bijkomende telefoonkosten maar niet gesproken. De Consumentenbond is mijns inziens goedkoper uit om de Minigidsen te verzenden via de nieuwsmails. Dit is ook voor de Consumentenbond wellicht goedkoper. De dure personeelskosten voor de telefonische colporteurs zijn dan niet meer nodig.

Hoevaak moeten de abonnee's dit nog vragen en dit ongenoegen via social media kenbaar maken?
De nieuwe website is er inmiddels.

Waar blijft het webformulier om de minigidsen te bestellen?

mvg Louis M
Reputatie 1
Na een jaar is er nog steeds helemaal niets veranderd en moeten de leden formeel nog steeds telefonisch een minigidsje bestellen, een vragenlijst doornemen waarin consumentenproducten worden aangesmeerd, een week wachten op een papieren exemplaar, die je vervolgens meestal ook nog eens in 10 minuten heb doorgelezen en weer weg kunt gooien omdat de info in de gids tegenvalt.

Kortom: een goede beurt van "onze" consumentenbond! Een bond die echt luistert naar zijn leden! Een bond die voortdurend hamert op klantontvriendelijke acite van anderen maar zelf dus blijkbaar geen haar beter is.

Wellicht iets voor stekeligheden achterop de ocnsumentengids (met in dit geval dan iets als "wij van wc-eend bekritiseren wc-eend"). Gezien het feit dat er Überhaupt nooit negatieve zaken over de bond in hun eigen gids staat, verwacht ik echter niet dat ze zo moedig zullen zijn.

Rein
Jammer dat het je kennelijk niet is opgevallen, maar we hebben niet stilgezeten: via de website zijn we bezig met een proef om de Minigids 'Haal meer uit je tablet' langs een andere weg aan te bieden. Er is wel degelijk iets gedaan met de signalen. En we waren en zijn bezig met het makkelijker maken van de bestelprocedure van deze (laten we dat niet vergeten) gratis publicatie. Dat doen we, naast alle andere zaken, liever goed dan dat we het afraffelen.

In reactie op:

Al weer een jaar verder en nog steeds kan het niet. Ik hoef trouwens helemaal geen gidsje op papier dat na een week een binnen komt. Ik wil het gewoon kunnen downloaden. Als ik mijn belastingformulier ga invullen, heb ik dan tips nodig, niet na een week. Superslechte service inderdaad. Denk er ook over mijn lidmaatschap om deze reden op te zeggen. Behoorlijk irritant, die verplichte telefoongesprekken.

Goedendag,

Rinus

Door E. Euverman
Reputatie 1
Beste Marc,

Tja... als dat alles is na ÉÉn jaar! De link van jou wijst naar een pagina waar ik me moet opgeven voor een nieuwsbrief (dus wederom koppelverkoop) en dan gratis die minigids erbij krijg.

Wat ik wil is dat ik die minigids gewoon gratis kan downloaden, als pdf op de website of als e-boek via jullie app en dat dan niet vier weken na verschijnen van de papieren versie, maar direct bij verschijnen en zonder dat ik eerst allerlei vragen moet beantwoorden.

groet, Rein

Reageer