Consumentenbond.nl

Mobiele abonnementen vergelijken

Reputatie 2
Badge +3
Je mobiele abonnement loopt af en het gedoe begint weer: vergelijken, rekenen, excelsheets, nog een keer vergelijken….

Met onze Mobiele abonnementen Vergelijker maken we het hopelijk iets makkelijker: verbruik invullen, even laten rekenen en jouw goedkoopste abonnement komt bovenaan.

Maar wat vind jij ervan? Heb jij de vergelijker wel eens gezien of gebruikt?

Is er iets wat je mist? Zou je er iets aan willen veranderen?

Alle feedback is welkom! Vragen mogen ook 👍

27 reacties

Simyo werkt uitstekend en is niet duur! Alleen digitaal dus spaart papier.
Ik mis in deze vergelijker hoe de kosten in het buitenland worden doorberekend. Gaan deze uit je tegoed (bij Hollandsnieuwe wel dacht ik) of volgt een aparte rekening. En zijn er aparte bundels voor in het buitenland (zoals bij T-Mobile, Travel &Surf) of gaat het per MB.

Deze informatie is voor mij belangrijk om een goede keuze te kunnen maken.
Ik sluit mij aan bij voorgaande. Gaarne wijze van verrekening kosten in EU landen opnemen. Momeneteel verblijk ik voor een langere periode in het buitenland en betaal naast mijn vaste budel extra voor ieder telefoontje in en uitgaand en elke MB.
Reputatie 2
Badge +3
Goede suggestie Anita en Pier, bedankt!

Het is zeker het onderzoeken waard of we buitenland-info kunnen opnemen.

En wat vinden jullie: is de vergelijker handig in het gebruik?

Of kunnen we daar ook nog iets verbeteren?

In reactie op:

Ik sluit mij aan bij voorgaande. Gaarne wijze van verrekening kosten in EU landen opnemen. Momeneteel verblijk ik voor een langere periode in het buitenland en betaal naast mijn vaste budel extra voor ieder telefoontje in en uitgaand en elke MB.

Reputatie 7
Badge +6
Ik miste bij de vergelijking Ziggo mobiel. Omdat ik al Ziggo All in one - klant was ( na zeer teleurstellende ervaringen met KPN ) , dacht ik voor een weinig te gebruiken tweede toestel het goedkoopste sim only abonnement bij hun af te sluiten. WAT EEN DRAMA! Afsluiten via internet liukte niet. Na een foutmeldng werd ik verwezen naar hun klantendienst. Toen begon de ellende pas goed. Tijdens het telefoongesprek voor het afsluiten moest ik een gebruikersnaam bedenken om me te registreren. Ondanks dat ze al mijn gegevens al hadden, kreeg ik voor Ziggo mobiel een ander klantnummer en blijk alles geheel gescheiden van All in one.Bellen lukte na heel veel omslachtig en ingewikkeld gedoe maar om mijn belgedrag, instellingen en rekeningen te kunnen zien moest ik me met de opgegeven gebruikersnaam en klantnummer nogmaals registreren. Dat lukte niet op de site van Ziggo mobiel. Opheldering gevraagd : Nee meneer, die site werkt niet meer. U moet gewoon naar Ziggo.nl / mijn ziggo en daar registreren. Lukt WEER niet. Gebruikersnaam werd afgekeurd. Na meerdere vruchteloze contacten met klantendienst zelf maar wat gaan proberen. Hoera! Een zelf bedachte gebrukersnaam werkte wel.Nu verder door de waslijst van vragen. Nu werd mijn mailadres afgekeurd als zijnde niet bestaand. Ook mijn twee andere en die van mijn vrouw werden om dezelfde rede afgekeurd, terwijl ze dagelijks in gebruik zijn. Vele telelefoontjes en mails naar Ziggo hielpen niet . Uit de vragen en antwoorden bleek , dat de medewerkers niet kunenn luisteren , niet kunnen lezen en totaal geen verstand hebben van dit product. Een beschamende vertoning . Uiteindelijk heeft mijn dochter, die probeerde te helpen en er ook bijna kierewiet van geworden is, na eindeloos proberen , het registreren geprobeerd me haar egen emailadres. Nou ja zeg !!!! Die werd Wel geaccepteerd en ik ben nu eindelijk na weken ergernis geregistreerd . Maar wie schetst mijn verbazing na het doorlopen van de geregistreerde gegevens ? Mijn afgekeurde mailadres die ik ook heb bij Ziggo staat er gewoon weer in en niet die van mijn dochter. Wat een amateuristische bende!
Volgens mij staat Ziggo er gewoon bij hoor in de vergelijker

In reactie op:

Ik miste bij de vergelijking Ziggo mobiel.

Reputatie 7
Badge +6
Ik heb nog eens gekeken, Deen . Is er wel maar zit diep weg gestopt. Bij keuzes intoetsen voor een Sim only zoals ik wil, komt hij niet in beeld. Als ik handmatig deze provider kies ook niet met het door mij gewenst abonnement. overigens weet ik inmiddels, dat ze gewoon Vodafone verkopen en dat vind ik ook niet netjes om daar pas naderhand bij toeval achter te moeten komen.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ken iemand, die pisnijdig is op Vodafone omdat ze op haar adres vrijwel geen bereik had, maar ze kreeg haar tweejarig contract om die reden niet opgezegd. Weer een voorbeeld , dat er voor de Consumentenbond nog veel werk aan de winkel is om te proberen om ons beter te beschermen tegen malafide bedrijven. Kijk ook maar eens op blz. 64 van Consumentengids nr.4 van dt jaar. Boevenstreken!
Reputatie 7
Badge +6
Celine. Zoals hierboven vermeld werkt het niet goed als ik een bepaalde provider als voorkeur kies . Vermoedelijk alleen als ik toevallig precies de gewenste belminuten , sms en mb's intoets die hun aanbieden.Anders krijg ik niks in beeld.
@Wiersum, diep weg gestop? Betekent dat dan niet gewoon dat het geen intressante aanbieding is?
@Wiersum als ik de pagina start en kies voor het Vodafone netwerk dan komen direct Hollandsche nieuwe en Ziggo in beeld.
Reputatie 7
Badge +6
Als ik kies voor Ziggo en ik vul als voorkeur 50 belminuten, 50 SMS en 0 MB in , dat zegt het systeem : met de huidige filters kunnen we geen resultaten vinden. Daarna heb ik 75 bel 75 SMS en 200 MB ingetoetst met als provider Ziggo. Wederom de melding : met de huidige ilters kunnen we geen resultaten vinden. Dit is notabene een bij hun aangeboden abonnement wat ik sinds enkele weken zelf heb.Wie het weet mag het zeggen......
Dat is spannend, als ik eerst reset en ik kies voor Ziggo staan er onmiddelijk vier Ziggo abo's in beeld en die blijven ook als ik voor 50/50 kies.

Dat lijkt meer op een lokale storing dan dat de gegevens van Ziggo niet in het systeem zitten.
Reputatie 7
Badge +6
Aha ! Ik ben er achter. Ik had bij verfijningen een contractduur van een jaar ingevuld . Dat heb ik veranderd in : geen. Kennelijk gaat het bij Ziggo alleen per maand. Het systeem is dus erg gevoelig voor de wijze van invullen en het is niet altijd snel duidelijk waarom er geen resultaten in beeld komen. Dat zou verbeterd mogen worden om te voorkomen dat mensen afhaken.
Reputatie 2
Badge +3
In reactie op:

Aha ! Ik ben er achter. Ik had bij verfijningen een contractduur van een jaar ingevuld . Dat heb ik veranderd in : geen. Kennelijk gaat het bij Ziggo alleen per maand. Het systeem is dus erg gevoelig voor de wijze van invullen en het is niet altijd snel duidelijk waarom er geen resultaten in beeld komen. Dat zou verbeterd mogen worden om te voorkomen dat mensen afhaken.

Dank E.T. Wiersum voor je feedback!

Het klopt inderdaad dat de abonnementen van Ziggo maandelijks op te zeggen zijn.

Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je daar zo naar moet zoeken. Ik ga kijken hoe we dit duidelijker kunnen maken!

Als je nog meer suggesties hebt, dan hoor ik het graag!
Maak de reset filter knop veel opvallender en zorg voor een duidelijke indicatie dat een filter reeds actief is.
Voordat ik van wal steek.. Hulde voor een mooie overzicht van mobiele abonnementen.

Heb een paar kleine opmerkingen.. :-)

mogelijke extra filter opties 1) rapport cijfer van de provider test toevoegen 2) bij toestel + abo combi's is het handig om de filteren op de hoogte van de eigen bijdrage Vergelijk overzicht mist de inhoudelijke details die het vergelijken makkelijker maakt. denk dan aan 1) Bundel volume (minuten / SMS / MB) (ook leuk om hierop te kunnen sorteren in de lijst) 2) Daarnaast zou het handig zijn om bundel eigenschappen meer objectief met elkaar te kunnen vergelijken. Voorbeeldje, bij Simpel is er geen optie voor gratis onderling bellen, bij youfone is dat een betaalde optie en bij KPN is dat standaard gratis. 3) Daarnaast kloppen de gegevens niet helemaal voorbeeld Youfone 250 min/sms + 700 MB. Er wordt gesteld dat er geen 4g bij zit, echter kan dit wel bij het upgraden van de Data bundel.
Reputatie 2
Badge +3
In reactie op:

Heb een paar kleine opmerkingen.. :-)

Bedankt, H. Huitema, goede punten!

We hebben kort geleden de testoordelen toegevoegd in de vergelijker. Een filter zou inderdaad niet misstaan.

Filteren op hoogte eigen bijdrage lijkt me tegenwoordig ook wel mogelijk. Eerder niet, omdat er altijd een bijdrage voor het toestel in de abonnementsprijs verstopt zat. Daar stappen providers nu vanaf (ze moeten ook wel). Dus wordt het inzichtelijker. Eindelijk 😉

Ik zet ook jouw overige punten en die van anderen hierboven op onze wensenlijst!

Nogmaals dank!
Beste Celine,

Ik vind de mobiele abonnementen vergelijking interessant en zou hem graag gebruiken. Ik weet echter niet of het aan mijn internet browser ligt of aan de app, maar ik kan niet meer zien dan een derde van de applicatie en kan hem om deze rede niet gebruiken.

(ik wilde je hier bewust van maken)

Met vriendelijke groet,

***Verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie***
Reputatie 2
Badge +3
Dank voor deze melding!

Kun je me vertellen welke browser je gebruikt? Misschien kunnen we een oplossing bedenken!

Groet,

Celine
Badge +3
Betreft Simyo abonnementen. Er moet mij toch iets van het hart over deze provider. Ze zijn meerdere malen tot beste provider gekozen maar toch heb ik een klacht over de provider. Mijn 2 dochters hebben een abonnement. De een betaald 12 euro in de maand, de ander 13 euro in de maand voor hetzelfde abonnement. Schijnt te maken te hebben met wanneer je een abonnement hebt afgesloten en hoe lang geleden en voor hoelang. Per 1 september a.s. raak ik mijn bedrijfstelefoon kwijt. Ik wilde dus ook een abonnement bij Simyo. Kosten voor mij bij hetzelfde abonnement als mijn dochters maar liefst 19 euro. Heb Simyo vandaag gebeld of ze de kosten niet wat konden stroomlijnen evenals de inlogcodes. 3 verschillenden tarieven en 3 inlogcodes voor een "familieabonnement" waarbij alle kosten van 1 bankrekening nummer wordt afgeschreven is toch wel erg gortig en omslachtig. Ze konden de kosten niet stroomlijnen of mij korting geven op die 19 euro, ondanks dat ik al 2 abonnementen had omdat ze bang waren dat er misbruik van de korting door anderen gemaakt zou kunnen worden. Ook kenden ze geen familieabonnementen. Ik zou bijvoorbeeld een abonnement met korting voor een ander kunnen afsluiten zo werd mij meegedeeld aan de telefoon. Simyo, als best geteste en meest "klantvriendelijke provider" dat moet toch anders geregeld kunnen worden want niet vind ik dus niet erg klantvriendelijk!
Als ik iets geleerd heb van inkopers is dat je bereid moet zijn weg te lopen, anders betaal je gewoon wat er gevraagd wordt. Nou zijn we niet allemaal inkoper, ik al helemaal niet, en dan concludeer ik dat ze u niet graag hebben als klant. Lekker inpakken en met drie abo's naar een andere provider stappen.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb de vergelijker vandaag gebruikt op basis van mijn huidige abonnement.

300 belminuten
100 sms
3000 mB
snelheid > 25mbit

zie dat ik een veel beperkter aantal aanbiedingen voorgesteld krijg dan op bellen.com. Zo ontbreekt de provider Simpel. Waarom ontbreekt deze provider?
@Rommert Simpel is SIM-only, heb je daarvoor gekozen? Dan staat hij bij mij op nummer zes.
Reputatie 2
Badge +1
Ja dat klopt. t/m nr 10 geen Simpel

Reageer