Npo1 gaat zenderprogrammering aanpassen

• 25 May 2021
  • 7 reacties
  • 97 Bekeken

npo1 gaat de zenderprogrammering omgooien. Men wil ‘verjongen’, met andere woorden een jongere doelgroep bereiken. Dar betekent dat bijvoorbeeld consumentenprogramma’s als Radar en Kassa veel minder zendtijd krijgen, en ‘Opgelicht’ moert verdrwijnen. Voor een jongere doelgroep hadden we toch NPO3? En streamen veel meer, die kijken zelden ouderwets tv. Ik vind dit een absurd plan! 
Waarom niet interessante programma’s voor consumenten laten voortbestaan? De doelgroep hiervoor is volgens mij behoorlijk groot!

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Helemaal met u eens.

Het zijn belangrijke programma's, laat ze maar Kees Tol e n Nick en Simon van de buis halen.

Badge +8

Hi @Walvd, goed punt! Wij willen ook niet dat de zendtijd voor Kassa en Radar door de NPO gehalveerd wordt.  Je kunt de petitie hiertegen tekenen op petitie24.nl

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden , dat druk uit bepaalde hoek dit veroorzaakt heeft . Wie dat zijn mag iedereen zelf bedenken . De petitie is een groot succes tot verdriet van de leiding van NPO . 

NPO3 zou eerst een kanaal voor regionale omroepen worden.
Maar nu ineens niet meer.
Nu moet er meer geld naar NPO start.
De netmanager geloofd nog steeds, dat je jongeren aan het tv kijken krijgt.
Naar lineaire tv kijken sterft uit.

Ik ben van mening dat er minder sport op de NPO moet komen.
Het is echt idioot, hoeveel zendtijd dat heeft.
Ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten uitzenden.
En dan uren lang na-drammen hierover.

Reputatie 7
Badge +6

Ik kijk nog weinig tv op de woonkamer tv, 6 uur journaal en EenVandaag, en de rest van de avond achter de computer op internet. Op een tweede scherm kijk ik dan tegelijkertijd live tv als er iets interessants is. zoals Kassa of Radar. Maar voor de rest is het internet of dingen doen op de computer. 

Hoe onbegrijpelijk dat Ziggo nu de Nieuwskanalen NPO plus 1 en 2 opneemt in het betaalde aanbod.

Deze zenders die eerst 501 en 502 waren zijn nu plots 81, 82 en 83 en niet langer gratis. 

Vanwaar deze plotse verandering?  Hoort een nieuwszender niet bij een publieke omroep en bereikbaar  voor iedereen, ook met een gewoon basis abonnement?  

Zenders 222 en 128 kun je nog kijken als je ca. € 12 per maand meer betaalt. Dat is een hele hap geld voor iemand die niet ook sportzenders behoeft. 

Ik sluit mij tevens aan bij het commentaar van Wortelstamper: veel te veel sport en eindeloos napraten daarover.  OOk in het weekend op Radio 1.   

Waarom geen aparte sportzender(s)?

Deze zenders die eerst 501 en 502 waren zijn nu plots 81, 82 en 83

Er is wel een stoelendans met kanaalnummers gaande.
NPO wil de zenders graag bij iedere aanbieder op hetzelfde nummer.

Reageer