Consumentenbond.nl
Vraag

Onoverzichtelijkheid "Community"

Tenenkrommend vind ik de onoverzichtelijkheid op deze site(s).
Je toetst een zoekopdracht in en er komen 56 hits uitrollen die "random" worden weergegeven.
Niet te selecteren op naam, niet op datum, niet op onderwerp....
Misschien dat er een meerderheid is die het uren bladeren door onoverzichtelijke lijsten niet als een zinloze tijdsverspilling ervaart, maar ik ben dan dus onmiddellijk weg!
Kan dit niet veeeeeeeel beter?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Denk dat het niet altijd makkelijk is en ook van het zoekwoord afhangt . Ik bedoel dat je het goed en slecht kunt treffen . Heb het zojuist uitgeprobeerd en kreeg meteen wat ik hebben wou.
Reputatie 7
W.R. Ruiter schreef:

Kan dit niet veeeeeeeel beter?

Het is een forum en geen naslagwerk. Zoeken doe je met woorden en die vind je dan of niet. Overigens is de site ook in Google geïndexeerd en daar heb je nog wat meer opties.
Reputatie 6
Badge +5
Ik had ook een tijdje nodig om op dit forum wijs te worden. Ik vergis me nog dagelijks met pijl terug als ik vanuit een draad terug wil naar de lijst. Dan moet je naar boven op het lichtgrijze woord "Forum" drukken. (Of is er nog een andere weg?)

Meestal zijn deze forums gekochte forums en is er niemand die aan de software iets kan veranderen of het kost teveel. Op andere forums (ik moet eigenlijk fora zeggen) was dat ook, mensen klaagden steen en been, ja het wordt doorgegeven, maar er gebeurde niets.

Maar als je even moeite neemt om wegwijs te worden en je krijgt het onder de knie, dan is het allemaal best wel leuk toch. Kom maar gerust vaker terug!
Jan schreef:

Meestal zijn deze forums gekochte forums en is er niemand die aan de software iets kan veranderen of het kost teveel.

Er vindt hier wel degelijk regelmatig communicatie plaats tussen de Community-beheerders en de software-beheerders/-deskundigen/-leveranciers.

Dit kan ik u melden uit betrouwbare bron. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Deze community provider is in gebruik bij vrijwel alle internet providers en meer en is volop in ontwikkeling zoals hierboven beschreven door @Léonz

inSided zie bijna onderaan iedere pagina de link naar hun website.

Reputatie 6
Badge +5
Ja @Léonz dat klopt ook en dat zei ik ook, de communicatie (een opmerking doorgeven) is er wel. Je noemt ook "leveranciers" en @Bert noemt Insided, dus het programmeren van de website en forum wordt extern gedaan en dan gekocht (of misschien geleased) door de Consumentenbond.

Er zit bij dit soort forums dus altijd wel een (software) beheerder, maar niet de programmeur die op een opmerking van een gebruiker iets verandert aan de software. Om een voorbeeld te noemen, dat je de teller van het aantal lezers van een topic kan zien op je smartphone. Dat kan ik bij mij alleen op de desk- en laptop.

In het "beheergedeelte" is wel van alles mogelijk, kleur, lettertype, tekst verplaatsen van de ene draad naar de andere draad, titel vet maken, iets wel/niet in de etalage zetten enz. Maar dat bedoel ik niet. Ik heb bij andere forums gezien dat opmerkingen steeds worden doorgegeven maar er gebeurt steeds niets. Dat er dus geen programmeur aanwezig is in huis en dat je daarvoor terugmoet naar dat externe bedrijf zoals Insided. En die doen niet wat enkele gebruikers vragen.
Reputatie 6
Badge +6
Hi @W.R. Ruiter,

Vervelend om te lezen dat je het tenenkrommend vindt. Ik hoop dat ik met mijn toelichting de tenen iets meer terug gebogen krijg.

Ik deel jouw mening dat vinden van content verder geoptimaliseerd dient te worden. Dit heeft ook onze aandacht en we zijn dan ook regelmatig in gesprek met Insided om het te verbeteren. Onlangs hebben we bijv. de zoekfunctionaliteit aangepast, zodat er ook automatische suggesties worden getoond. Ook het proactief tonen van relevante topics is zo'n verbeterpunt.

We nemen jouw feedback mee richting de leverancier, maar ik kan geen garanties doen wanneer we specifieke verbeteringen doorvoeren. Zoals @Bert aangeeft maken tientallen bedrijven gebruik van het (branded) platform van Insided. Als meerdere klanten een aanpassing wensen/eisen, dan kunnen we het sneller doorvoeren. Helaas is het niet mogelijk om bijv. met eigen ontwikkelaars het platform sneller te optimaliseren. We zijn dan ook deels afhankelijk van Insided en de (gedeelde) wensen van andere klanten. Achter de schermen zijn we als team wel altijd druk bezig met het aanhaken van andere klanten voor verbetervoorstellen...zo proberen we toch wat tempo te maken.

Reageer