Consumentenbond.nl

Oude testen: waar?

Ik koop haast alles wat ik nodig heb op marktplaats.
Nu ben ik op zoek naar een koelkast. De allernieuwste modellen vind je niet op marktplaats. Ik zou graag willen weten welke koelkast best getest is door de Consumentenbond in 2017, 2016,2015, 2014, etc..., zodat ik die op marktplaats kan zoeken.
Ik google me suf maar kan het niet vinden. Wie helpt me hierbij?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +5
In de decemberuitgave van de Consumentengids staat elk jaar achterin een overzicht van de testen van dat jaar en de jaargang en maand dat er een grote test van iets was dan wel een topic over dat iets. Als lid van de Consumentenbond kun je die gidsen inzien waar je op geabonneerd bent op internet. Maar ik weet niet tot hoever dat teruggaat.

Ik heb het even opgezocht, je moet de kiosk-app installeren op je mobiel en als je lid bent kun je dan de gidsen digitaal inzien.
Reputatie 6
Badge +5
Als aanvulling heb je de website nl.hardware.info . Die hebben ook veel tests en reviews. Deze website is heel groot. Je hebt daarnaast ook de Amerikaanse, Engelse, Duitse versie van die site.

Ik type soms het typenummer in Google, dan kom je misschien uit op handleidingen in pdf en oude reviews.

Soms ga ik naar youtube en type daar het typenummer of merk of zo. Dan zijn er nog oude films met uitleg, ook consumentenbond tests in gesproken woord, of how to repair en zo. Succes!
Beste Jan,
dank voor de tips! Het lukt me alleen nog steeds niet om bijvoorbeeld de 'Beste Koop van 2014' of 'Best Getest van 2016' te vinden. Ik heb een abonnement maar kennelijk kan je dan geen oude tijdschriften inzien.

groet Peter
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Peter, ik ben de ladder opgeklommen bovenin m'n "archief". Ik heb ze gevonden. Ik heb foto's van de pagina's over de testen/beste koop van koel-/vrieskasten uit 2014 en 2016. Het zijn vijf foto's met de letters leesbaar, elk 2,5Mb groot.

Kan je je emailadres even in privebericht zetten als je op mijn naam klikt of rechtsklikt, dan heb je ze per omgaande.
Reputatie 3
Badge +5
@P.W. Lindenburg Als je een abonnement hebt op de Consumentengids en/of het Consumentenbond Extra abonnement hebt met de Consumentengids, dan heb je ook toegang tot ons online archief. Hier kun je tot 5 jaar terug gidsartikelen vinden.

@Jan Wat fijn dat je oude gidsen bewaard hebt en zo hebt kunnen helpen! 🙂
Reputatie 6
Badge +5
@Imke Helemaal geweldig, met het online archief kan je meteen een specifiek artikel downloaden. Ik had met de kiosk-app geprobeerd en daar lukte het niet. Tja, als oude padvinder wou ik nog een goede daad verrichten, maar missie mislukt, het online archief werkt veel mooier. Ik kan m'n laddertje naar de bovenste plank van m'n boekenkast wel opbergen, alleen voor ouder dan vijf jaar! Die heb ik lekker wel 😋!
ontzettend bedankt voor jullie hulp! Excuus voor de late reactie, ik was geveld door griep.
groet Peter

Reageer