Beantwoord

Tablet of laptop

• 17 September 2021
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Hi,

Ik twijfel of ik een bijvoorbeeld een samsung tab s7 (met pen en typecover) of een laptop met i5 processor (14 inch) moet kopen voor mijn studie. Voor de rest zal ik het apparaat veel gebruiken voor youtube, films en kleine games, zoals World of Tanks Blitz. Weet iemand wat, voor een student als ik (die ook in de trein werk etc.), de beste optie is? 

Vr. gr.

Ewout

icon

Beste antwoord door Gebruiker1234567890 17 September 2021, 17:52

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +8

Hi @Ewout Beijeman, dank voor je vraag en welkom op de Community!

Heb je deze handige pagina over de verschillen tussen tablets en laptops al eens bekeken? Misschien staan er handige tips voor je tussen.

Beiden hebben hun plussen en minnen maar traditioneel gaat studie natuurlijk met een laptop en aangezien de veranderingen in het onderwijs vaak traag zijn wil dat nog wel eens betekenen dat oplossingen niet beschikbaar zijn op een tablet. Ik zou het sowieso vragen bij de studie zelf of ze daar een voorkeur hebben.

Reputatie 5
Badge +4

Een aanvulling: Een laptop met een prima hardware kan voor school gebruik en er na veel langer mee dan een tablet. En: Android wordt vaak maar max 5 jaar ondersteund, als al en met die fatsoenlijke hardware kun je over het algemeen ook de nieuwere versies van Windows prima installeren en mee werken. Mijn  eega heeft een laptop uit 2010, heb er alleen een SSD ingezet  en ze is nog steeds tevreden over de performance.  En met games houdt het voor tablets over het algemeen al veel eerder op dan met laptops, die ook hun beperkingen hebben afhankelijk van de prijsklasse.

Kijk eens bij dit overzicht op Tweakers wat het beste qua prijs/prestatie/eisen bij je past:

https://tweakers.net/reviews/9188/laptop-best-buy-guide-de-beste-schoollaptops-van-augustus-2021.html

Net als vorig jaar presenteren we een extra dikke back-to-school-editie van de Laptop Best Buy Guide. In deze LBBG kiezen we niet in drie, maar maar liefst zes categorieën onze aanraders. Of je nu op zoek bent naar een betaalbare Chromebook voor de basis- of middelbare school, een krachtpatser voor je gamedesign-opleiding of een lichte, dunne notebook om ook onderweg mee te werken, in deze koopgids vind je ons advies op basis van tests van vele tientallen laptops.

Een aanvulling: Een laptop met een prima hardware kan voor school gebruik en er na veel langer mee dan een tablet. En: Android wordt vaak maar max 5 jaar ondersteund, als al en met die fatsoenlijke hardware kun je over het algemeen ook de nieuwere versies van Windows prima installeren en mee werken. Mijn  eega heeft een laptop uit 2010, heb er alleen een SSD ingezet  en ze is nog steeds tevreden over de performance.  En met games houdt het voor tablets over het algemeen al veel eerder op dan met laptops, die ook hun beperkingen hebben afhankelijk van de prijsklasse.

Zou een Microsoft Surface Pro bijvoorbeeld net als een laptop ook langer mee kunnen dan een tablet/ipad?

Reageer