Tegelzetter maakt een bende

• 22 October 2021
  • 11 reacties
  • 80 Bekeken

Hey allemaal, 

Bedankt voor het lezen. Er was onlangs een tegelzetter bij me en die was blijkbaar een beetje bang voor een druppeltje water, het regende buiten.. nou ja miezerde.. Maar goed hij was er blijkbaar zo bang voor dat hij maar besloot alle tegels in mijn berging te gaan slijpen. Alles onder het stof. Wasmachine, droger, koelkast, vriezer, fietsen enz enz.. ook de deur naar de woonkamer niet dicht gedaan natuurlijk want dan zou hij zelf in het stof staan, he bah. Dus die ook voor het gemak maar opengelaten. Dus daar ook een dikke witte laag. 

Nou ja, ik niet grote blij in elk geval. 

Kan ik deze schoonmaak kosten ergens op verhalen? Dit gaat natuurlijk uren kosten om schoon te maken en dan zit ik nog met het gevaar dat de machines stuk gaan van het stof. Kom met hun niet verder. 

Iemand een idee hierover?

Hoor graag!

Vast bedankt!

Groeten Sytze

11 reacties

Wilt u die kosten verhalen op die tegelzetter? 

Ik denk dat je hem op zijn minst de kans moet geven om het zelf op te ruimen.

Nou ja, ik weet gewoon niet goed wat ik moet. Die tegelzetter vind het allemaal geen probleem. Dus ja misschien moet ik een bijstandsverzekering of iets dergelijks inschakelen. Maar misschien ben ik ook wel gewoon de Sjaak en moet ik mijn verlies nemen. Ik weet gewoon niet goed wat ik hiermee kan. 

U heeft al overlegd en de man ziet het probleem niet en heel eerlijk, als je tegels gaat zagen komt er stof vrij, dus zult u de man dan formeel aansprakelijk moeten stellen voor uw schade. Ik geef het eigenlijk weinig kans maar natuurlijk kunt u uw rechtsbijstand proberen, als u die heeft, of die er wat in zien.

U heeft al overlegd en de man ziet het probleem niet en heel eerlijk, als je tegels gaat zagen komt er stof vrij, dus zult u de man dan formeel aansprakelijk moeten stellen voor uw schade. Ik geef het eigenlijk weinig kans maar natuurlijk kunt u uw rechtsbijstand proberen, als u die heeft, of die er wat in zien.

Dat er stof vrij komt klopt, alleen zaagde hij het vlak naast de buitendeur. 1 meter opzij en het was buiten geweest. 

Dat er stof vrij komt klopt, alleen zaagde hij het vlak naast de buitendeur. 1 meter opzij en het was buiten geweest. 

Goed argument, zeker inbrengen in de discussie.

De tegelzetter mag geen laagspanning gereedschap in de regen gebruiken.
Hij weet ook best, dat het stof schade veroorzaakt binnen.

Het is in principe schade aan de inboedel door derden.
Dat kun je melden bij jouw eigen inboedel verzekering.
Die helpen je dan met de afhandeling.
Doe even helemaal niets, totdat je advies hebt van de verzekering.

Reputatie 4
Badge +3

Dat dit dit tot een discussie leidt vond ik raar. Met electrische apparatuur kan hij onmogelijk in de regen werken. Had hij dan 2 weken later moeten terugkomen op een droge dag? Uw wasmachine gaat echt niet stuk van een flinke laag stof. Stoffer en blik erover even nasoppen en klaar.

Goed argument, zeker inbrengen in de discussie.

Dank u, ik zal het onthouden.

Bedankt, daar ga ik eens een belletje aan wagen. 

Dat dit dit tot een discussie leidt vond ik raar. Met electrische apparatuur kan hij onmogelijk in de regen werken. Had hij dan 2 weken later moeten terugkomen op een droge dag? Uw wasmachine gaat echt niet stuk van een flinke laag stof. Stoffer en blik erover even nasoppen en klaar.

Nou het gaat wel om fijnstof en het was af en toe best droog. Maar goed, als het qua stof allemaal niet zoveel uitmaakt had hij het ook even in zijn bus kunnen slijpen. Dan had ik er ten minste geen last van en hij volgens u ook niet als ik u goed begrijp. Daar had hij ook prima de ruimte zo groot was die bus. 

Daarnaast bestaan er ook gewoon tegelsnijders die geen stof veroorzaken. Je mag toch verwachten dat een tegelzetter die bij zich heeft en ik heb hem die zelfs nog zien dragen. 

Reageer