Test (koud)schuim matrassen

• 22 October 2016
  • 1 reactie
  • 400 Bekeken

Badge
Naar aanleiding van de matrassen test heb ik vragen. Waarom worden er nauwelijks tot geen (koud)schuim matrassen getest? In mijn beleving en volgens mijn jarenlange slaap ervaring

😀

zie ik geen reden waarom je niet goed kunt slapen op een goed schuimen matras. Die veren en pockets zijn volgens mij niet nodig: kost meer, slaapt niet perse beter, maakt lawaai, is vaak zwaarder, meer kans op interne slijtage en het maakt recycling veel moeilijker. Kan iemand mij helpen met goede antwoorden en argumenten? En ik start hierbij ook graag de discussie: waarom kiezen we niet (meer) voor er gewone matrassen zonder pocketvering? En waarom test de Consumentenbond niet meer schuimmatrassen voor mensen zoals ik, die geen pocketveren willen?

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4
Zoals te lezen is in ons dossier Matrassen heeft juist veruit het grootste deel van de matrassen die nu op de markt zijn - en dus de matrassen die de Consumentenbond test - een vulling van koudschuim.

Op deze pagina staat ook meer informatie over de eigenschappen van verschillende matrasvullingen.

In onze Matrassenvergelijker kun je met de filter 'met of zonder pocketvering' in één keer de pocketveringmatrassen uitkiezen of juist uitsluiten.

Op dit moment staan er 22 goed verkrijgbare matrassen zonder pocketvering in de Vergelijker.

Wie als lid is ingelogd, kan bij elke matras in de beschrijving lezen hoe de vulling is samengesteld. De vulling is vaak zo divers van samenstelling, dat het op dit moment niet mogelijk is om te selecteren op vullingsoort. Niet-leden kunnen op de foto van de matras zien of er pocketveren in de matras zitten of niet.

Naar aanleiding van de matrassen test heb ik vragen. Waarom worden er nauwelijks tot geen (koud)schuim matrassen getest? In mijn beleving en volgens mijn jarenlange slaap ervaring

😀

zie ik geen reden waarom je niet goed kunt slapen op een goed schuimen matras. Die veren en pockets zijn volgens mij niet nodig: kost meer, slaapt niet perse beter, maakt lawaai, is vaak zwaarder, meer kans op interne slijtage en het maakt recycling veel moeilijker. Kan iemand mij helpen met goede antwoorden en argumenten? En ik start hierbij ook graag de discussie: waarom kiezen we niet (meer) voor er gewone matrassen zonder pocketvering? En waarom test de Consumentenbond niet meer schuimmatrassen voor mensen zoals ik, die geen pocketveren willen?

Geplaatst door W.K.F. Seine op Okt 22, 2016.

Reageer