Consumentenbond.nl

tijdelijk lidmaatschap consumentenbond

• 13 november 2015
  • 11 reacties
  • 1090 Bekeken

Let op! Deze informatie is verouderd. Kijk voor de meest actuele informatie over onze abonnementen en tarieven op onze website.

Naar aanleiding van het aanvragen van de belasting minigids, ben ik gebeld door de Consumentenbond, natuurlijk gelijk een aanbieding om lid te worden.

Op zich geen probleem, alleen wat ik dan wel vreemd vind en niet passend bij de Consumentenbond is dat na 2 maanden het contract automatisch doorloopt.

Ik vind dit niet kunnen, doe de aanbieding voor 2 maanden en laat het dan automatisch stoppen, bel eventueel de klant na die 2 maanden op en biedt een verlenging aan!

11 reacties

Hetzelfde heeft bij mij ook plaatsgevonden, ik had eigenlijk verwacht dat dit inmiddels wettelijk vastgelegd was ter bescherming van de "consument"... er is dus ook voor de consumentenbond nog werk te verrichten!
Ooit komt de bodem van de put in zicht...........

(vervolg) Ik vraag me echter wel af, hoelang de Consumentenbond denkt gratis mini gidsen te versturen aan niet-leden, die ook nooit lid blijken te willen worden. GRATIS is nu eenmaal een kostenloos voordeel! Alle aanvragen zijn geregistreerd en bij de opbeller op het scherm zichtbaar.

M.a.w. "daar is hij/zij weer.........", de gratis aanvrager/aanvraagster!

De gemaakte aanbiedingen zijn (daardoor) ook niet altijd van dezelfde strekking, dus goed luisteren wat er precies aangeboden wordt!

http://www.consumentenbond.nl/uitgelicht/minigids-...
Reputatie 1
Wij willen zoveel mogelijk mensen op een laagdrempelige manier met ons kennis laten maken en bieden mensen aan om dit 2 maanden te proberen. Veel mensen zien dan ook de toegevoegde waarde van het lidmaatschap en besluiten na de 2 maanden lid te blijven. Hier hoeven zij niks voor te doen.

Voor de mensen die die niet meer willen, geven wij in alle communicatie, zowel aan de telefoon als via de website, duidelijk aan dat het lidmaatschap na twee maanden doorloopt. Het opzeggen is makkelijk en het lidmaatschap kan ook op ieder moment via telefoon, website of e-mail beëindigd worden.

Sinds 1 december 2011 geldt de Wet van Dam waardoor contracten met consumenten niet meer zomaar stilzwijgend verlengd mogen worden. Dit geldt bijvoorbeeld voor een proefabonnement op een tijdschrift zoals vermeld op onze website. De Consumentenbond is een vereniging en voor lidmaatschappen van een vereniging geldt deze wet echter niet.
Reputatie 1
Met de invoering van een maandabonnement hebben we het juist klantvriendelijker gemaakt voor de consument. Als consument kunt u bij de Consumentenbond kiezen uit de abonnementsvormen Consumentenbond Basis of Consumentenbond Extra. Na de kennismakingsperiode van twee maanden wordt dit omgezet in een vast abonnement/lidmaatschap. Voldoet het abonnement toch niet aan uw verwachtingen, dan is het maandelijks opzegbaar. Dus ook binnen het eerste jaar is het opzegbaar.

Enige uitzondering hierop is een abonnement op onze Reisgids, Digitaalgids, Gezondgids en Geldgids. Hier gaat de consument bij het afsluiten van een abonnement een jaarcontract aan. Na het eerste jaar zijn ook deze abonnementen maandelijks opzegbaar.
Echter, opzeggen van het lidmaatschap kan ik nergens iets van vinden. Abonnement opzeggen? U heeft geen lopende abonnementen. Lidmaatschap opzeggen. Welk lidmaatschap zoekt u? Die van jullie, dat staat nergens beschreven natuurlijk. Ik ga niks meer aan jullie spenderen, nog geen telefoontje of brief krijgen jullie van mij. Online gratis op de Wi-Fi wil ik jullie abonnement opzeggen. Waar vind ik dat? En ga niet zeggen dat ik met de klantenservice moet bellen, 8 wachtende voor u. Overal aan het lijntje gehouden, oplichters zijn jullie
Reputatie 7
Badge +6
Ik begrijp niet waarom mensen niet gewoon lid willen blijven en zo blijvend kunnen beschikken over alles wat de bond aanbied inclusief belangenbehartiging . Als veel meer mensen lid zouden zijn , kon er ook veel meer gedaan worden aan de misstanden , die er voor Consumenten nog altijd veel te veel zijn. Zo veel kost het niet per jaar en door goed naar bepaalde testen te kijken voordat je iets koopt , haal je het er dubbel en dwars weer uit. Veel Nederlanders verzekeren zich wel voor de idiootste dingen maar lid worden van een vakbond of consumentenbond om zodoende een vuist te kunnen maken tegen veel te machtige tegenstanders , willen velen niet......
Ik ben blij dat tenminste 1 iemand er zo over denkt. Anders hadden ze geen leden meer. Naar mijn mening hebben leden meer recht dan niet leden, ik zou het "normaal" vinden om als lid ook online testresultaten te kunnen inzien na inloggen. Het hoeft niet zo uitgebreid als in de folder van 3 euro. Ik wil alleen dat ze beste koop en beste prijs weergeven voor leden. Dat is toch niet teveel gevraagd dacht ik zo als lid zijnde. Wil ik weten hoe en waarom en de hele mikmak eromheen, dan koop ik de folder wel, die heb ik immers ook gekocht voor mijn ziektekosten verzekering te bepalen en waar ik op moest letten en waarom. Dan ben ik bereid wat extra te betalen. Nu wil ik gewoon weten wat is beste koop en wat is beste prijs, zodat ik daarna gewoon naar de winkel kan en zeg: Dat product wil ik graag.
Ik vind dat dat mijn €7,50 per maand waard is
Reputatie 6
Badge +6
Beste @Ineke80 ,

Ik ben blij dat tenminste 1 iemand er zo over denkt. Anders hadden ze geen leden meer. Naar mijn mening hebben leden meer recht dan niet leden, ik zou het "normaal" vinden om als lid ook online testresultaten te kunnen inzien na inloggen. Het hoeft niet zo uitgebreid als in de folder van 3 euro. Ik wil alleen dat ze beste koop en beste prijs weergeven voor leden. Dat is toch niet teveel gevraagd dacht ik zo als lid zijnde. Wil ik weten hoe en waarom en de hele mikmak eromheen, dan koop ik de folder wel, die heb ik immers ook gekocht voor mijn ziektekosten verzekering te bepalen en waar ik op moest letten en waarom. Dan ben ik bereid wat extra te betalen. Nu wil ik gewoon weten wat is beste koop en wat is beste prijs, zodat ik daarna gewoon naar de winkel kan en zeg: Dat product wil ik graag.
Ik vind dat dat mijn €7,50 per maand waard is

We vinden het vervelend om te lezen dat het je niet goed is bevallen. Schikt het als ik één van mijn collega's volgende week contact met je laat zoeken om het te bespreken? Met jouw lidmaatschap is het namelijk gewoon mogelijk om gebruik te maken van de bovengenoemde opties.

We vinden het altijd spijtig om een lid te zien vertrekken, maar we proberen het opzeggen wel zo gemakkelijk mogelijk voor je te maken. Mocht je alsnog jouw lidmaatschap willen beëindigen, dan kan je :

• Mailen naar contact@consumentenbond.nl of door gebruik te maken van het contactformulier
  • Het kenbaar maken via de Community. De contactgegevens kan je dan via een privébericht naar mij sturen
  • Zelf opzeggen via de 'Mijn omgeving'
  • Ons bellen op: 070 445 45 45
Liever maak ik in orde dat een van mijn collega's persoonlijk contact met jou zoekt. Mocht je dat willen, dan hoor ik het graag van je!

Fijne avond!

Niels
Ik heb nu onnodig 3 euro moeten betalen voor de gids omdat ik snel wilde weten welke laptops jullie hadden getest en wat daaruit kwam. Nu de beste uit de test gekocht. Maar ik had dit niet verwacht. Ik bewaar niet alle maandbladen en als er plotseling iets stuk gaat en ik moet snel beslissen, dan is het juist fijn om gebruik te maken van jullie dienst. Aangezien ik het maandblad bijna nooit lees en er bijna nooit iets stuk gaat (vaatwasser, tv, wasmachine... en in dit geval een laptop) zeg ik mijn lidmaatschap op. Dit is namelijk stukken goedkoper, dan wanneer ik maandelijks €7,50 moet betalen en dan ook nog 3 euro voor testuitslagen. Succes verder
Oké, opzeggen via mijn omgeving lukt niet. Ik heb geen abonnementen, krijg ik als melding
Reputatie 6
Badge +6
Beste @Ineke80 ,

De reden dat je niet kan opzeggen én dus ook hebt moeten betalen voor de test is omdat het lidmaatschap al in december is opgezegd. Volgens onze administratie ben je dus geen lid meer van de Consumentenbond. Op 14 december is er ook een e-mail verzonden met de opzegbevestiging.

Ik kan mijn collega contact met je laten zoeken om dit weer in orde te maken en/of nader te bespreken. Je kan dan vervolgens weer volledig gebruik maken van de bovengenoemde diensten/producten.

Reageer