Uitnodiging: samen de Consumentenbond-website verbeteren, doe je mee?

• 10 December 2014
  • 35 reacties
  • 544 Bekeken

Speciaal voor leden van de Consumentenbond community: Consumentenbond.nl is een van de grootste consumentensites in Nederland en is constant in beweging. Niet alleen met tests en eerste indrukken van nieuwe producten of andere interessante informatie, maar ook om de website continue te verbeteren en zo het gebruiksgemak voor jou als consument te vergroten. En daar hebben we jouw feedback en ervaring hard voor nodig. Help je mee testen? Vind je het leuk om mee te doen aan een van (of beide) onderstaande tests? Laat hieronder dan uiterlijk morgen (a.s. donderdag 12 december) een reactie achter, dan zorg ik dat je benaderd wordt. Aandachtspunt: Omdat we voor een goede test een bepaalde groepssamenstelling nodig hebben, vragen we je vooraf per e-mail wat persoonlijke informatie (zoals leeftijd en geslacht) te delen. Het is daarom niet direct 100% zeker dat je ook echt mee kunt doen: dit hangt af van de groepssamenstelling. Uiteraard laten we zo snel mogelijk weten of je mee kunt doen aan de test. Heb je vragen? Laat het gerust weten. Test 1: thuistest volgende week Graag nodig ik maximaal 10 communityleden uit om thuis achter je eigen computer nieuwe website-onderdelen te testen.
    Datum: volgende week (week 51). Je voert de test uit op een moment dat jou het best uitkomt, je hebt daarvoor een week de tijd. Tijd: zelf in te vullen Locatie: thuis achter je computer
Test 2: usabilitytest op locatie (in Amsterdam) op 13 januari Graag nodig ik 2 communityleden uit om op locatie (in Amsterdam) met ons in gesprek te gaan over de website en aan de hand van enkele opdrachten nieuwe website-onderdelen te testen (een zogenaamde ‘usabilitytest’).
    Datum: dinsdag 13 januari 2015 (overdag) Locatie: in Amsterdam, op loopafstand van station Amsterdam CS Tijd: de test duurt een uur, de precieze tijd zal afgestemd worden Voorwaarde: je bent in het bezit van een smartphone Reiskosten worden vergoed Je ontvangt een vvv-bon als dank voor je deelname
[update 12 december]

Leuk om te zien dat er zo veel reacties en aanmelding zijn, dank voor jullie enthousiasme. Er zijn geen beschikbare plekken meer te vergeven, dus ik sluit bij deze de inschrijving. We werken graag met jullie samen en organiseren vaker soortgelijk activiteiten. Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor de community nieuwsbrief.

35 reacties

Leuk om te zien dat er zo veel reacties en aanmelding zijn, dank voor jullie enthousiasme. Er zijn geen beschikbare plekken meer te vergeven, dus ik sluit bij deze de inschrijving.

Ik heb jullie allemaal per e-mail benaderd voor de laatste details, je hoort zsm of je mee kunt testen.

Op naar een verbeterde website met behulp van jullie feedback!
Dank voor jullie aanmeldingen!

Voor de goede orde: je hoeft hier nog niet je persoonlijke informatie te delen. Dit zal per e-mail gevraagd worden.

Ik wil wel helpen testen. Of ik 13 januari ook aanwezig kan zijn is een beetje afhankelijk van de tijd waarop dit is.

Ik ben een man, 36 jaar oud.

Leuk Richard! Wil je je opgeven voor beide testen?

Stephan, wat een leuke uitnodiging. Ik wil graag meetesten!

Groet,

Berend

Leuk je enthousiasme te lezen Berend! Wil je je opgeven voor beide tests?

Ha Stephan,

Ik doe graag mee!

Ik ben man en 51 jaar.

Groet Joep

Leuk Joep! Voor welke tests wil je je aanmelden? De thuistest, de test op locatie, of allebei?
Heel graag wil ik met zowel de thuis test als de test op locatie mee doen. Hopelijk word ik uitgekozen 🙂
Ik ben trouwens een vrouw van 35 jaar.
Badge +1

Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar ik zoek graag binnen een forumtopic, een string/lijntje, naar zoektermen. Zoals in: “Is erin deze discussie al gesproken over …. “, of “Heeft iemand al genoemd dat …. “.
En misschien ook , waar zijn al mijn bijdragen op dit forum als overzicht. Het kan zijn dat dat er wel is, ben een beetje de weg kwijt tussen alle fora die ik bezoek wie wat heeft, maar dan vind ik het hier niet 1-2-3.

Hope this helps. Groet!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, klikken op het bolletje rechtsboven, in jouw geval groen met een G erin, en dan scrollen naar beneden, dan zie je ze. Verder naar beneden dan op Toon Verder drukken voor de volgende pagina. Maar het is een traag gebeuren, het is geen doen om iets van een paar maanden terug, of een jaar, terug te vinden. Als je dan op een bericht klikt, en die was het niet, dan kan je weer helemaal overnieuw al die Toon Verders doen.

Andere manier, op bolletje rechtsboven klikken en dan links Reacties kiezen. Dat gaat sneller, werkt met pagina's. Bij die kan je tot vijf jaar terug. Maar je ziet de topics waar je een reactie hebt gegeven, je bericht zit daarin.

Als je iets snel wil zoeken, in de zoekbalk een trefwoord uit de titel typen. Dan komt er een lijst. Bij die kon ik niet verder teruggaan dan twee jaar terug.

Aanvullend: de site is prima geïndexeerd en doorzoekbaar met Google die maar mijn mening veel betere zoekresultaten geeft.

Reageer