Beantwoord

Waarom geen cookies geplaatst op nieuwe iPad Pro?

• 15 July 2016
  • 1 reactie
  • 129 Bekeken

Badge +1
Kort geleden ben ik op een nieuwe iPad overgestapt. Als ik nu de consumentenbond.nl site open in Safari krijg ik steeds de vraag of ik cookies wil accepteren. Hoewel ik akkoord intik krijg ik bij volgende keer dat ik een nieuwe C'bond pagina wil openen de vraag weer. Het lijkt erop dat er geen cookie geplaatst wordt die dit onthoudt ondanks het feit dat ik bij Safari instellingen heb aangegeven alle cookies toe te staan.

Het vervelende is ook dat ik ook niet ingelogd blijf terwijl ik dat wel aanvink bij inloggen. Ik vermoed dat dit met hetzelfde te maken heeft. Als ik bij Safari website data ('Advanced' instelling) kijk zie ik ook geen bestand van consumentenbond.nl. Andere websites voegen wel bestanden toe heb ik gezien.

Ik heb het bovenstaande ook op een andere iPad geprobeerd en daar zijn geen problemen (allebei de iPads hebben zelfde Safari instellingen en iOS versie). In eerste instantie had ik het probleem ook met Chrome op de iPad maar na een herstart is dit niet meer het geval en werkt de C'bond website zoals ik verwacht.

Suggesties?
icon

Beste antwoord door ErikM 16 July 2016, 09:28

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +1
Opgelost. Mijn slimme zoon vroeg of ik de Privé modus soms aan had staan. Die bleek ik onbewust te hebben aangezet. Het gevolg is dat er geen cookies meer opgeslagen worden.

Je ziet dit door rechts bovenin het iPad scherm op de 2 achter elkaar liggende vierkantjes te klikken. Daar is de 'Privé' button om de modus aan of uit te zetten.

Reageer