Beantwoord

Wasmachine niet geschikt voor capsules

• 9 August 2021
  • 10 reacties
  • 236 Bekeken

Hallo allemaal,

Helaas heeft mijn wasmachine het na 21(!) jaar begeven en ben ik op zoek naar een nieuwe in mijn budget. 

Tijdens de zoektocht check ik op de consumentenbond site bij specificaties. Tot mijn schrik zie ik (onderaan) bij een heleboel wasmachines staan: niet geschikt voor capsules. Er staat geen info bij.

Weet iemand wat hier precies mee bedoeld wordt? Wordt de was minder schoon? Gaat je machine kapot? Lost het plastic niet goed op?

Als iemand het antwoord weet hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Eliane Elsen

icon

Beste antwoord door Isolda 16 August 2021, 14:34

Bekijk origineel

10 reacties

Bedoel je dit?
https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/automatische-wasmiddeldosering

De uitleg staat op de pagina.

Nee.

Als je bijvoorbeeld de AEGL6FB184w 6000 Serie-Prosense bekijkt en de hele lijst met specificaties uitklapt, zie je onder het kopje Voorzieningen: geschikt voor capsules staan. Er staat een rood kruisje achter. Dat betekent dan toch dat het niet geschikt is voor pods (capsules)?

Ook bij de Siemens WM14N075NL en veel andere merken.

Bij de Siemens staat het in de gebruiksaanwijzing: “bij vloeibare wasmiddelen uitslui-
tend zelf stromende vloeibare was-middelen gebruiken”

Hier staat al jaren een gratis verkregen verpakking met “Excel Tabs”.

Ik denk dat ik die vóór gebruik maar ga openknippen, als dat lukt.

Badge +5

Hi @ERL Elsen en welkom. Ik ga je vraag voorleggen aan onze experts en kom hier nog op terug! :wink:

Badge +5

@ERL Elsen Ik heb een terugkoppeling ontvangen! 

“Het gaat hier om de speciale wascapsules met wasmiddel of wasverzachter zoals die door Miele gemaakt worden. De Miele wasmachines hebben een speciale plek waar hun capsules in geplaatst worden. Deze kunnen dus niet worden gebruikt bij dit betreffende model. We zullen de informatie in de specificaties aanvullen. Dankjewel voor je feedback! :blush:

Hallo Isolda,

Is dit nu een antwoord op de vraag “Gaat je machine kapot? Lost het plastic niet goed op?”

Badge +5

Hi Léonz, Voor Miele wasmachines zijn er speciale capsules nodig die op een speciale plaats in de wasmachines geplaatst kunnen worden. Andere capsules/ pods zouden wel gewoon gebruikt moeten kunnen worden. Voor de zekerheid kan men altijd het beste even de verpakking van het wasmiddel/ pods goed lezen om te bepalen of de producten geschikt zijn :wink:

Op mijn verpakking staat helemaal niets over wasmachines. Alleen dat je de capsules niet moet openknippen en de inhoud niet op handen of ogen moet krijgen. En dat je de capsules ook niet moet inslikken.

Mocht je het laatste toch doen, dan onmiddellijk een arts raadplegen en verpakking of artikel tonen.

Als je daar dan nog toe in staat bent, denk ik dan.  :relaxed: 

Badge +5

Hi allen. Nog even een update voor wie hierin geïnteresseerd is: De informatie over pods zullen uit de testresultaten worden verwijderd. Alleen voor de Miele wasmachines was deze informatie van belang. Het gaat dan echt om speciale pods. Op onze webpagina Miele TwinDos en PowerWash: review | Consumentenbond lees je hier meer over :wink:

Reageer