Wat zou jij getest willen zien op basis van crowdfunding? Laat je wens horen

Badge
Samen doen we meer!

We willen het liefst Álles voor je testen en je zo veel mogelijk bij onze tests betrekken. Helaas lukt dat niet altijd. De Consumentenbond heeft namelijk geen winstoogmerk en ontvangt geen subsidie. Daarom gaan we op zoek naar andere middelen.

Geld inzamelen via crowdfunding maakt het mogelijk misschien wÉl die ene test te doen waar jij op zit te wachten. Over een onderwerp waar wij normaal weinig of geen aandacht aan besteden omdat de doelgroep te klein is en de financiËle middelen ontbreken.

Kortom, wat zou jij getest willen zien? Laat het hier weten. Misschien starten we dan wel een crowdfundingcampagne om jouw idee te realiseren!

Het topic is gesloten voor reacties

44 reacties

Goedemiddag,

Als eerste even reagerend op H.G. van Rheenen (ook al is deze reactie een flinke tijd geleden). Bijna alle producten die ik koop, zoek ik eerst op bij de consumentenbond. Daarnaast houd ik me op de hoogte via de consumentenbond over bepaalde productcategorien, puur uit interesse.

Voor mij zijn deze tests en achtergrondinformatie een wekelijks bron van informatie.

Dan producten waar van mijn kant uit interesse voor is om getest te worden.

- Waar ik de laatste tijd erg veel aandacht voor heb is alternatieven van c.v. combi ketels. Het liefste zou ik overgaan op elektra. Nu heb je hier warmtepompen voor, maar ik vroeg mij af zijn er andere alternatieven en hoe goed zijn deze?

-Verder houd ik mij op de hoogte van al het nieuws wat navigatie betreft. Ik heb al een fantastisch systeem voor de auto. Maar ik blijf hier graag van op de hoogte. De laatste nieuwtjes en nieuwe technische snufjes omtrent navigatieproducten.

- Ook zou ik graag informatie willen krijgen over de nieuwe technologoie van hardeschijven, SSD. Ik lees hier veel over, maar wat je vaak hoort is dat de levensduur korter is als een normale S-ata harde schijf.

Vriendelijke groet,

E.Duindam.
Badge
    Elektrische scheerapparaten Tondeuses
- Electrische tandenborstels

- Tondeuses
drijfvestjes/reddingsvest voor kinderen
Ik ben met E Duindam benieuwd naar alternatieven voor combiketels, bij voorkeur op elektrische basis.

En: inbouw keukenapparatuur, zoals inbouwovens met bijpassende kookplaat, inbouw koelkasten met een vriesvak bovenin (dus geen koel/vries combinatie, maar misschien dat anderen juist wel interesse hebben naar een inbouwvariant daarvan).

En: aantoonbare effectiviteit en het rendement van isolatiemethoden voor woningen, zoals folie die als vloerisolatie voor woningen wordt aangeboden, in vergelijking tot andere methoden. Er wordt in het algemeen voortdurend voor veel verschillende isolatiematerialen en -methoden voor woningen reclame gemaakt, ook voor bijvoorbeeld wand- en dakisolatie. Daarbij wordt geschermd met, mijns inziens, soms wel erg rooskleurige informatie over het te behalen rendement. Anderzijds is op Internet ook veel kritiek te vinden op veel van diezelfde methoden en worden er daarover regelmatig klachten van consumenten gepubliceerd. Wie kunnen we geloven?
Reputatie 3
Badge +3
Dienstverlening aan (bestuurders van) Verenigingen van Eigenaren:waar let je op bij kopen van beheer; verzekering; technische adviezen etc. Dat lijken misschien op het eerste gezicht geen consumenten, maar het zijn vaak "gewone" huiseigenaren die met elkaar maar wat goedbedoeld aanrommelen. Ik realiseer me dat dit op het terrein van Verenigingen Eigen Huis komt.
ik heb al is via facebook aangegeven dat ik graag ergonomische bureaustoel getest wil zien, op de website want dit is in deze tijd waarin we nu leven erg belangrijk.
Shampoo

Badschuim

Gel

Tandpasta (niet alleen de frisheid)

Een "makkelijke" diËet-programma waar je je gegevens invult en vragen beantwoord, waardoor je meteen een schema krijgt met wat, hoe, waarom, waar en wanneer.

Er is meer maar ik kan er ohm niet op komen. HÉÉl misschien een andere keer maar, reken er maar niet op.
Brillenglazen!

zijn die werkelijk zo duur of houden fabrikanten de prijs hoog? kan dat goedkoper? dan komen we ook van die misleidende reclame af dat je een 2e bril gratis krijgt lees: alleen montuur (en voor die 2e bril dure glazen dient aan te schaffen.)
De Consumentenbond hoeft dit niet te testen!, Het tv programma De rekenkamer heeft het al uitgerekend. http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/rekenkamer-2011-2/afleveringen/16-09-2011 Vriendelijke Groet Valentijn PS: ik heb vanaf jongs af aan al een bril!

In reactie op:

Brillenglazen!

zijn die werkelijk zo duur of houden fabrikanten de prijs hoog? kan dat goedkoper? dan komen we ook van die misleidende reclame af dat je een 2e bril gratis krijgt lees: alleen montuur (en voor die 2e bril dure glazen dient aan te schaffen.)

Drinkflessen

Ik zou graag alle flesjes die men mee neemt voor water e.d. Getest willen zien op weekmakers/ hormoonverstorende stoffen. Ik bedoel hier niet de flesjes die je al gevuld in de supermarkt koopt en evt weer vult. En ik bedoel ook niet alleen op BPA testen maar alle weekmakers. Ook op gebruiksvriendelijkheid, prijs, milieuvriendelijkheid, ecologische voetafdruk e.d.
Bedankt voor jullie reacties en diversiteit aan testsuggesties. Ik reageer even aangezien Natasja een week afwezig is.

Graag wil ik nog even benadrukken dat het gaat om een test die we op een nieuwe manier willen financieren. Namelijk door middel van crowdfunding. We zijn daarvoor op zoek naar een onderwerp waar we normaal geen aandacht aan kunnen besteden, omdat de financiËle middelen ontbreken en de doelgroep te klein is. Een test waar we jou wel heel blij mee kunnen maken. En waar jij ook een financiËle bijdrage voor over zou hebben. En waarvan je denkt dat andere consumenten ook een kleine bijdrage voor over hebben.

We zijn benieuwd naar jouw suggesties ☺️
Scheerapparaat dat werkt met lichtflitsen
Interessante ideeËn voor onderzoek H.G. van Rheenen, willen andere communityleden hier op reageren?

Overigens wel de kanttekening dat we de focus echt willen leggen op het testen van bestaande producten

@Simone: je ziet inderdaad nu wel erg veel verschillende drinkflessen die veel duurzaamheidsclaims communiceren. Ik heb zelf de Dopper en Bobble, maar weet eigenlijk te weinig over het effect op het water en het milieu.

In reactie op:

Drinkflessen

Ik zou graag alle flesjes die men mee neemt voor water e.d. Getest willen zien op weekmakers/ hormoonverstorende stoffen. Ik bedoel hier niet de flesjes die je al gevuld in de supermarkt koopt en evt weer vult. En ik bedoel ook niet alleen op BPA testen maar alle weekmakers. Ook op gebruiksvriendelijkheid, prijs, milieuvriendelijkheid, ecologische voetafdruk e.d.

Wat zijn de kosten van een kroon of brug en wat is de kwaliteit van de verschillende opties die er zijn.
Mijn suggesties:

- Mondwater (mate waarin het bijdraagt aan hygiËne en voorkoming van tandplak)

- Douchegel (met en zonder parfums, parabenen etc)

- Printpapier (A4)
In reactie op Stephan: hartelijk dank voor uw/jouw tussentijdse bericht, eerlijk gezegd was het mij niet direct duidelijk (eigen schuld hoor!) dat er om suggesties werd gevraagd voor dingen die getest kunnen worden met financiering op basis van crowd funding. Als ik voor mijzelf spreek: ik ben lid van de Consumentenbond en ik ben niet bereid daarnaast extra geld te betalen voor nieuw te testen producten en diensten. Wel vind ik het waardevol als er regelmatig aan leden van de CB (en ook aan niet leden) gevraagd wordt wat zij graag getest zien worden en dat daar vervolgens rekening mee wordt gehouden door de CB bij het initieren van nieuwe testen. Daarom was ik ook aangenaam verrast door de vraag om suggesties voor nieuwe testen en heb ik via deze weg gereageerd. Wellicht kan er desondanks dan ook iets gedaan worden met mijn suggesties, en die van anderen die wellicht niet bereid zijn om nieuwe testen zelf mede te financieren via crowd funding?
Robotstofzuigers
Brilleglazen, er zit veel verschil in de prijzen maar ik ben zeer benieuwd of er een even groot verschil zit in de kwaliteit van de glazen en de kundigheid van de opticiens.
Badge
Vakbonden
Goedendag,

Ik zou graag testen willen zien van ergonomische bureaustoelen en uitvaartverzekeringen.

Met vriendelijke groet,

Marijke
Naast zonnepanelen zijn er ook zonneboilers. Ik overweeg de aanschaf van zo'n boiler. Een test zou welkom zijn.
Gezien vanuit een consumentenbril vind ik het lastig om vakbonden te testen. Wil je hier iets meer over uitleggen Intruderbill? Dank!

In reactie op:

Vakbonden

Dat begrijp ik J.C.M. Sars: de Consumentenbond community is dan ook zeker een plek waar zulke suggesties met elkaar en met de Consumentenbond gedeeld kunnen worden. Misschien goed om te weten dat het al lange tijd mogelijk is om deze wensen door te geven via Vertel ons je wensen.

Dit initiatief is echter specifiek gericht op crowdfunding omdat we - ook al nemen we alle welkome suggesties mee - simpelweg niet alles kunnen testen. Via een mogelijke crowdfundingcampagne kunnen we dat misschien opvangen. ☺️

In reactie op:

In reactie op Stephan: hartelijk dank voor uw/jouw tussentijdse bericht, eerlijk gezegd was het mij niet direct duidelijk (eigen schuld hoor!) dat er om suggesties werd gevraagd voor dingen die getest kunnen worden met financiering op basis van crowd funding. Als ik voor mijzelf spreek: ik ben lid van de Consumentenbond en ik ben niet bereid daarnaast extra geld te betalen voor nieuw te testen producten en diensten. Wel vind ik het waardevol als er regelmatig aan leden van de CB (en ook aan niet leden) gevraagd wordt wat zij graag getest zien worden en dat daar vervolgens rekening mee wordt gehouden door de CB bij het initieren van nieuwe testen. Daarom was ik ook aangenaam verrast door de vraag om suggesties voor nieuwe testen en heb ik via deze weg gereageerd. Wellicht kan er desondanks dan ook iets gedaan worden met mijn suggesties, en die van anderen die wellicht niet bereid zijn om nieuwe testen zelf mede te financieren via crowd funding?

LS,

Een bankprogramma dat inkomsten en uitgaven verwerkt.Is eerder getest jaren geleden.Persoonlijk gebruik ik Davilex dat sinds de laatste update redelijk,beter fuctioneert.P.J.Jansen.