Wat zou jij getest willen zien op basis van crowdfunding? Laat je wens horen

Badge
Samen doen we meer!

We willen het liefst Álles voor je testen en je zo veel mogelijk bij onze tests betrekken. Helaas lukt dat niet altijd. De Consumentenbond heeft namelijk geen winstoogmerk en ontvangt geen subsidie. Daarom gaan we op zoek naar andere middelen.

Geld inzamelen via crowdfunding maakt het mogelijk misschien wÉl die ene test te doen waar jij op zit te wachten. Over een onderwerp waar wij normaal weinig of geen aandacht aan besteden omdat de doelgroep te klein is en de financiËle middelen ontbreken.

Kortom, wat zou jij getest willen zien? Laat het hier weten. Misschien starten we dan wel een crowdfundingcampagne om jouw idee te realiseren!

Het topic is gesloten voor reacties

44 reacties

Badge
Producten van de markt, zijn kaas, groente, vis, gevogelte, bloemen enz. beter op de markt dan in de winkel? Kwaliteit, prijs... Waar is de beste weekwarenmarkt? Wie controleert de waren op de markt (hygiËne bv. van de food)?

Er zijn waanzinnig veel braderiËn, nogal wat kramen zijn van professionals, waaronder ook echte standwerkers. Producten varieren van lokale en regionale 'food' tot klompen, zakdoeken, cd's, lederwaren... Wat kan je daar verwachten en wat zijn je rechten. Zijn die net als in de winkel?

Hoe goed zijn Turkse winkels/supermarkten? Voldoen zij aan de NL wetgeving v.w.b. etikettering en winkelhygiËne? Wie controleert hun winkels, hun producten, vers of verpakt? Is de kwaliteit beter omdat het direct uit Turkije en/of omliggende regio komt?

Huishoudtextiel zoals moltons en vooral ook (hoes)lakens, dekbedhoezen en kussenslopen: maten en kwaliteit! Kleurechtheid...

Wondermiddelen, werken ze? Bv. TMC 520 claimt bijna alle vlekken uit bijna alle soorten textiel te halen. Wij kregen er bloedvlekken mee weg uit wollen tapijt; een enorme rode fujonghaisaus-vlek uit tapijt is ook weg. Maar op reeds gewassen linnen krijgt ik een onbekende vlek weer niet weg. Ligt dat aan het reeds wassen?

Wat levert brachevervaging de consument op? Zijn bv. fietsen bij bouwmarkten en warenhuizen als HEMA betrouwbaar, en wat als er iets mee is? Idem voor de vele non-food producten (bv. telefoons, beeldschermen, keukenapparatuur, gereedschap, el. dekens) bij supermarkten als LIDL, Aldi, AH enz. Zijn hun eigen merken kwalitatief goede merken? Mijn eigen (beperkte) ervaringen tot nu toe zijn goed, maar wat zegt ervaring van 1 persoon?

Wat zijn de eigenschappen van div. soorten textiel en mengsels in kleding? Katoen verkleurt gemakkelijk, maar veel verder reikt mijn textielkennis niet. Welk textiel neemt makkelijk luchtjes aan, welk textiel pilt snel, welk textiel is koel of juist warm?

Zin en onzin in schoenenland, wat is er in de loop van de jaren allemaal niet over ons uitgestort aan aanbevelingen over zolen, je moest iets achteroverlopen (zolen met een lage hak), je moest schoenen met ronde zolen hebben (geÏnspireerd op de 'Massai') en wat al niet meer.

De OV-chip kaart zou net als de strippenkaart 1 betaalmiddel zijn voor al het OV in heel nederland. De praktijk is anders. Buurt- en stadsbusjes hebben geen OV-chipscanner, daar koop je een los kaartje. Bij de vervoerders zijn nog steeds of weer allerlei losse kaarten en kortingen, sommige kortingen gelden in een bepaalde regio, op een bepaalde tijd, bij een bepaalde vervoerder (waardoor je er bij overstap naar een andere vervoerder weer niks aan hebt). Het systeem van concessies voor een bep. aantal jaren houdt investeringen tegen, want waarom nu investeren als over vijf jaar je collega de concessie krijgt?

Wat heeft de liberalisering van de postmarkt ons gebracht? Er zijn dagen dat hier van vier verschillende firma's post op de mat belandt, en dat er door zeven verschillende fima's pakketten in onze straat worden bezorgd. Wat is daar dan het voordeel van ten opzichte van 1 bedrijf? Het lijkt mij tamelijk onzinnig dat vier mensen in dezelfde wijk dezelfde postroutes lopen, en idem voor de pakketbezorging? Is het beter geworden, en voor wei? Wie wordt hier gigantisch de dupe van, want iemand zal toch de rekening betalen?

Welke handige en eenvoudige hulpmiddelen voor ouderen zijn er op de markt, waar hebben ouderen nou echt zelf behoefte aan? Zijn alle hulpmiddelen makkelijk verkrijgbaar, veilig?

Graag iets meer info over hoe jullie de testen uitvoeren: wat testen jullie zelf, welke testen zijn door collega's in het buitenland gedaan? Een witgoedleverancier gaf aan jullie testen niet hoog in te schatten 'omdat dat allemaal in het buitenland getest wordt'.
Dutch ID ebikes
Ik zou graag inbouwovens getest zien. Zover ik kan zien is dit een categorie huishoudelijke apparaten die nog nooit is getest. Zelf heb ik op dit moment een oven die niet op temperatuur blijft, maar ik heb geen idee hoe andere ovens presteren.
ik zou graag de test willen zien van de panasonic lumix g7 4k .

deze wil ik kopen . bvd jean
Ik zou graag een vergelijkend onderzoek willen zien van natscheerapparaten.
Badge
Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het erg leuk dat er zoveel verschillende ideeËn geopperd zijn. Door deze diversiteit is het echter wel lastig om nu het allerbeste idee voor onze eerste crowdfundingcampagne te selecteren. We gaan ons daarom intern beraden en zullen jullie op de hoogte houden van de voortgang.

Nogmaals bedankt!
Je had moeten vragen of mensen mogelijk interesse hebben in het crowdfunden van het testen van producten en direct daarbij welke bijdrage ze daar voor over zouden hebben. Nu heb je een lijstje maar geen idee of er ook maar ÉÉn persoon geinteresseert is in het crowdfunden van zulk onderzoek en dÁt was je oorspronkelijke vraag.
bluetooth speakers
-zonnepanelen

-kamado keramische bbq (enorme rpijsverschillen)
Badge
Dit is inderdaad een leerpunt A. Deen. Bedankt voor deze input!

In reactie op:

Je had moeten vragen of mensen mogelijk interesse hebben in het crowdfunden van het testen van producten en direct daarbij welke bijdrage ze daar voor over zouden hebben. Nu heb je een lijstje maar geen idee of er ook maar ÉÉn persoon geinteresseert is in het crowdfunden van zulk onderzoek en dÁt was je oorspronkelijke vraag.

Ik zou graag willen weten welk reddingsvestje het beste zijn voor kinderen vanaf 1 jaar tot 4 jaar.

Wij mogen graag met een boot varen
ff googlen levert onderstaande website op http://www.kidswatersport.nl/reddingsvesten
Ik zou graag willen weten welk reddingsvestje het beste zijn voor kinderen vanaf 1 jaar tot 4 jaar.Wij mogen graag met een boot varen Geplaatst door G. Schenkel op Okt 24, 2015.
Voordat reddingsvestjes opnieuw getest gaan worden zijn uw kleine kinderen al pubers en kunnen dan hopelijk goed zwemmen. Onderstaand een link met veel informatie en een info-nummer om verdere vragen te kunnen stellen. Meer links via de zoekmachines onder 'reddingsvesten'. Overigens test de ANWB al regelmatig reddingsvesten!http://www.kidswatersport.nl/reddingsvestenhttp://www.anwbwatersport.nl/index.php?id=3014Geplaatst door H.G. van Rheenen op Okt 24, 2015.
Badge
Bedankt voor de suggestie G. Schenkel. We hebben inderdaad de wens om eens iets met zwemhulpmiddelen te doen. Natasja
Ik zou graag willen weten welk reddingsvestje het beste zijn voor kinderen vanaf 1 jaar tot 4 jaar.

Wij mogen graag met een boot varen

Geplaatst door G. Schenkel op Okt 24, 2015.
L.S.,

Briilen worden door veel mensen gedragen. Echter kan ik geen prijs-kwaliteisonderzoek vinden bij de Comsumentenbond. Veel leden zouden naar mijn mening hiermee geholpen zijn.

Bij voorbaat dank,

Peter van Oostwaard
Ik zou graag poeder voedsel getest zien worden.

o.a:

Joylent.eu

Eatnano.nl

Bertrand.bio

En er zijn vast nog meer merken.

Want wie zegt dat wat er in zit echt gezond is en dat alles wat we dagelijks nodig zijn er echt in zit?

[Linkjes aangepast i.v.m. leesbaarheid - Moderator]
Ik zou contactlensvloeistof [schoonmaak-, bewaar- en inzetvloeistof] voor harde zuurstoftoelatende contactlenzen getest willen zien.
@Natasja CB ... topic opgeven of nog eens nieuwe kans inblazen?

Soms ben ik een beetje ongeduldig, maar bij deze, úw topic, komt de verdenking, dat er helemaal niets meer mee gebeurt. Binnenkort gaan we al het tweejarige-jubileum vieren vanaf de dag van topic-plaatsing ...

Het idee, om tenminste een test-wens van één of meerdere leden via geldinzameling te gaan organiseren (crowdfunding) was actief-veelbelovend, maar komt nu toch niet van de grond?

Ik heb daarom onlangs maar eens telefonisch nagevraagd of het platform in aanbouw (?) ConsumentenKracht een late uitloper van het oorspronkelijke crowdfunding-idee zou kunnen gaan worden ... maar de best goed geïnformeerde CB-collega wist helemaal niet eens waarover ik het had en kon intern ook niets hierover terugvinden.

Misschien nu tijd voor tenminste een tussenbericht met de voortgang van dit 'crowdfunding-project'? Ik had ooit meerdere items geplaatst, maar die betroffen vooral activiteiten m.b.t. de toekomst van de Consumentenbond en dàt bleek niet helemaal de bedoeling geweest te zijn, waarom ik mijn wensen uiteindelijk maar verwijderde.

Ik waag graag nog een nieuw gokje met een wens voor een crowdfunding-project, maar maak er t.b.v. het overzicht liever een nieuwe post van.
Crowdfundingsproject voor 17 miljoen matrasgebruikers: ... 'mijn optimale slaapsysteem' ?

Gezien de chaos, de dès-informatie, de nieuwe on-line ontwikkelingen op de matrassenmarkt en de vele teleurgestelde consumenten op fora of onzekere potentiële kopers die vragen stellen, zou ik graag een onafhankelijke alomvattende matrassenwijzer (nog béter een slaapsysteemfinder) willen, waaruit véél consumenten voor langere tijd steeds goede individueel en aangepaste basisinformatie kunnen halen ....

Een soort van advertentievrije, betrouwbare, complete verkoopbegeleider à la Consumentenbond, waarop ik vooraf mijn gegevens kan ingeven zoals mijn gewicht, leeftijd, sexe, lengte, buik- zij- of rugslaper, pijnlijke plekken/gewrichten zoals reuma, prijsindicaties, afmetingen, óók de matrashoogte, de gewenste hardheid, wel/niet transpireerder, gewenste of momenteel gebruikte ondergrond, voorkeuren voor andere 'dragers' zoals een waterbed, boxspring, luchtmatras, biologische materialen, duurzaamheid en circulaire economie-wensen en wat er verder allemaal nog toe doet. Het hoeft niet eens een aanbeveling voor een merk te worden, hoofdzaak je weet aan het proceseinde wat er allemaal is en waar je naar op zoek kunt gaan.

Handig uiteindelijk voor iedere matras-beslaper en dat zijn er afgezien van een paar op-de-grond-slapers ongeveer 17 miljoen in Nederland, consumenten met veel vragen die om de paar jaren weer op zoek zijn naar het persoonlijke 'allerbeste slaapsysteem'.

Drie commerciële voorbeelden van niet-onafhankelijke matrassenwijzers tenslotte als handvatten en voorbeelden om het beter te kunnen uitwerken:

Matrassenwijzer.nl amazon.de/b?node=10984206031

NB. Het crowdfundingproject betaalt zichzelf, wanneer de Bond van niet-leden aansluitend bij gebruik een fee van € 5,00 per 'doorlichting' zou gaan vragen ... voor niemendal gaat alleen de zon op, eigen leden profiteren natuurlijk prima mee en krijgen volgend jaar niet wéér een prijsverhoging aangezegd ... integendeel!

[commerciële links aangepast door beheerder]
Badge

@Natasja CB ... topic opgeven of nog eens nieuwe kans inblazen?

Soms ben ik een beetje ongeduldig, maar bij deze, úw topic, komt de verdenking, dat er helemaal niets meer mee gebeurt. Binnenkort gaan we al het tweejarige-jubileum vieren vanaf de dag van topic-plaatsing ...

Het idee, om tenminste een test-wens van één of meerdere leden via geldinzameling te gaan organiseren (crowdfunding) was actief-veelbelovend, maar komt nu toch niet van de grond?

Ik heb daarom onlangs maar eens telefonisch nagevraagd of het platform in aanbouw (?) ConsumentenKracht een late uitloper van het oorspronkelijke crowdfunding-idee zou kunnen gaan worden ... maar de best goed geïnformeerde CB-collega wist helemaal niet eens waarover ik het had en kon intern ook niets hierover terugvinden.

Misschien nu tijd voor tenminste een tussenbericht met de voortgang van dit 'crowdfunding-project'? Ik had ooit meerdere items geplaatst, maar die betroffen vooral activiteiten m.b.t. de toekomst van de Consumentenbond en dàt bleek niet helemaal de bedoeling geweest te zijn, waarom ik mijn wensen uiteindelijk maar verwijderde.

Ik waag graag nog een nieuw gokje met een wens voor een crowdfunding-project, maar maak er t.b.v. het overzicht liever een nieuwe post van.

Geplaatst door H.G. van Rheenen op Apr 22, 2017.
Dank voor je reactie. Twee jaar geleden waren we inderdaad ook bezig met het testen van de mogelijkheden rondom crowdfunding door de Consumentenbond. Helaas is er toen een negatief advies uitgebracht en is dit project stopgezet. We zijn toen vergeten om dit topic van de community te verwijderen, onze excuses hiervoor.

Op dit moment zijn we een pilot gestart om nieuwe learnings op te doen omtrent crowdfunding (werktitel Consumentenkracht). Wat werkt dan wel? Deze test is op kleine schaal uitgevoerd en vandaar nog niet bekend als bestaand platform binnen de organisatie. De pilot is nog niet afgerond, naar alle waarschijnlijkheid wordt er in juni een besluit genomen omtrent het vervolg.

Dit topic zullen we nu sluiten.