Consumentenbond.nl

Website consumentenbond wordt steeds onduidelijker en gebruiksonvriendelijker.

Wie vindt nog meer dat de kwaliteit van de site achteruit holt. Onderwerpen en tests zijn meer en meer verborgen in de krochten van deze site. Ik gebruik hem minder en minder en denk erover om mijn lidmaatschap maar helemaal op te geven

28 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Als u dat al heel lang stoort en u kunt goed aangeven hoe het beter kan , hebt u dat dan niet al eens eerder aangegeven ? Dat geldt voor iedereen. Goede ideen zijn altijd welkom en er wordt ook zeer zeker naar geluisterd heb ik ervaren. Daar worden we immers allemaal wijzer van?
Ik benader de site altijd via de community en de onderwerpen die mij interesseren. In veel gevallen worden die aangedragen door een moderator van de CB en kun je aan hem/haar om nadere informatie vragen. Mijn ervaring is, dat je dan snel bediend wordt met een antwoord of link waar je wat aan hebt.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @H.K. Fein,

Jammer om te horen dat onze website niet (meer) aan jouw wensen voldoet. Zoals @E.T. Wiersum aangeeft, staan wij altijd open voor feedback, en ik hoor daarom ook graag van jou wat er anders kan.
Je mag me ook een PB sturen met je contactgegevens als je dat prettig vindt, dan bel ik je vandaag of morgen even op. 🙂

Ik hoor graag van je!

Monique
Reputatie 7
Badge +7
Beste @H.K. Fein,

Ik heb niets meer van je mogen vernemen. Jammer! Ik ben nog steeds erg benieuwd wat we voor jou zouden kunnen verbeteren.

In ieder geval wens ik je een prettig weekend toe, en hoop ik dat je het lezen van mijn reactie op onze site niet als al te vervelend hebt ervaren. 😉
Reputatie 6
Badge +3
Punt is dat websites, niet alleen die van de CB, geoptimaliseerd worden voor iPad gebruikers. Dat leidt tot een versimpeling waardoor voor ouderwetse PC gebruikers met keyboard en muis een aantal mogelijkheden niet meer gebruikt worden.
Reputatie 7
Het is inderdaad soms moeilijk zoeken. Net zou bijv. handig zijn als je, wanneer je je aanmeldt bij de community, meteen kunt aangeven of je notificaties wil ontvangen van de topics waarin je reageert.
Dan het inloggen: ik moet telkens opnieuw inloggen, ondanks het aanvinken van " ingelogd blijven". Bij allerlei andere sites hoef ik nooit opnieuw in te loggen, alleen als ik zelf uitlog maar dat doe ik nooit als ik denk er nog iets te zoeken te hebben. Als ik over pakweg vijf minuten wil reageren in een ander topic moet ik opnieuw inloggen.
Reputatie 6
Badge +5
Het is inderdaad soms moeilijk zoeken. Net zou bijv. handig zijn als je, wanneer je je aanmeldt bij de community, meteen kunt aangeven of je notificaties wil ontvangen van de topics waarin je reageert.
Dan het inloggen: ik moet telkens opnieuw inloggen, ondanks het aanvinken van " ingelogd blijven". Bij allerlei andere sites hoef ik nooit opnieuw in te loggen, alleen als ik zelf uitlog maar dat doe ik nooit als ik denk er nog iets te zoeken te hebben. Als ik over pakweg vijf minuten wil reageren in een ander topic moet ik opnieuw inloggen.

Dat zal liggen aan cookies etc
Cookies zorgen ervoor dat je ingelogt word volgens mij.
Voor de liefhebbers van techniek: Dit heeft denk ik te maken met de design keuzes die worden gemaakt, inderdaad vanwege het toenemend gebruik van tablets en smartphones. Er zijn 2 denkrichtingen dominant tegenwoordig: Responsive Web Design was de meest dominante, en ging uit van stylesheets met een ander model per resolutie, Mobile first is nieuw! nieuw!! nieuw!!! en gaat uit van een smartphone en 'vergroot' dan het scherm en voegt soms extra inhoud toe. Dat laatste lijkt ook bij de consumentenbondsite het geval: Het is een langwerpig design dat gericht is op naar beneden scrollen als op een smartphone en tablet, waarbij op een 'normale monitor' heel veel witruimte aan beide zijden over blijft.
Reputatie 7

Dat zal liggen aan cookies etc

ik kom geen cookies van de consumentenbond tegen, (ik krijg niet veel cookies sinds ik duckduck.go ipv google als zoekmachime gebruik, Bij andere websites heb ik dat probleem niet. Als ik een half jaar niet heb ingelogd hoef ik toch niet opnieuw in te loggen.
@Mevrouw Jones

Als ik een half jaar niet heb ingelogd hoef ik toch niet opnieuw in te loggen.

Cookies hebben soms ook een houdbaarheidsdatum.

Reputatie 7
Op mijn i pad kan ikdat niet tevoorschin toveren. Ik kan het dus ook niet nakijken.
Er is werkelijks niet dat mij doet denken dat deze site (steeds) slechter wordt. Na zijn eerste opmerking is de TS ook vertrokken en ik denk dat dit ook precies weergeeft hoeveel aandacht weergeeft die dit topic verdient.
Reputatie 7
Badge +6
Zie mijn eerste reactie . Wie kritiek heeft , zou dan ook moeten aangeven wat er mis is een hoe het beter kan . Anders kaken op elkaar houden. Ook niet erg netjes om na het openen van dit topic zich niet meer te laten zien.
Reputatie 7
... Ook niet erg netjes om na het openen van dit topic zich niet meer te laten zien.

Er zijn nou eenmaal mensen die een topic openen om te stangen of anderen uit te lokken. Ik heb zelf lange tijd gemodereerd, ik kwam dit fenomeen regelmatig tegen.

ik vind de site wel eem beetje onoverzichtelijk maar a) ik zit hier nog niet zo heel lang en b) ik heb hem daarom nog noet helemaal doorgewurmd. Als er één site gebruikersonvriendelijk Is, is dat Facebook wel.
Reputatie 7
Er is een dingetje dat me een beetje stoort, het zou prettiger zijn als er, in plaats van " drie dagen" of "twee uur geleden" gewoon de datum en tijd zouden staan, nu iheb je kans dat je, reageert op een topic dat al jaren slaapt zeker op een ipad waarvan de letters niet bepaald groot zjn (vergroten is ook niet altijd handig dan blijf je slepen).
Reputatie 7
Nu heb ik een vraag. Kan ik de volgorde van de berichten in de topics omdraaien? Nieuwste bericjt bovenaan ipv onderaan? Ik kan me niet herinneren daar iets van te hebben gezien, meestal kun je in je profiel een vakje aanvinken.
Reputatie 6
Badge +5
Nu heb ik een vraag. Kan ik de volgorde van de berichten in de topics omdraaien? Nieuwste bericjt bovenaan ipv onderaan? Ik kan me niet herinneren daar iets van te hebben gezien, meestal kun je in je profiel een vakje aanvinken.
Rechts onder onder de vraag
Rechts boven het eerste berichtje staat er iets zoals; Oudste eerst, druk daarop. dan op nieuwste eerst en klaar is henkie!
Reputatie 7
O, dat was me nog niet opgevallen, ik ga even kijken, ik scroll, nou ja, veeg, me nu een ongeluk.
Mijn dank.
Reputatie 7
O, dat was me nog niet opgevallen, ik ga even kijken, ik scroll, nou ja, veeg, me nu een ongeluk.
Mijn dank.O, dat was me nog niet opgevallen, ik ga even kijken, ik scroll, nou ja, veeg, me nu een ongeluk.
Mijn dank.

Gezien en gelukt.!
Reputatie 7
Maar als ik wil reageren moet ik nog steeds naar beneden. Misschien is hier toch een schone taak weggelegd voor de IT. Ik moet het ook telkens opnieuw aangeven.
Reputatie 7
Sorry voor de hoofdletters, dat was een ongelukje.
Reputatie 5
Badge +7
Sorry voor de hoofdletters, dat was een ongelukje.
Heb het voor je aangepast 🙂.

Fijn dat @TijsZonderH je heeft kunnen helpen met het omdraaien van de volgorde van berichten!

Maar als ik wil reageren moet ik nog steeds naar beneden. Misschien is hier toch een schone taak weggelegd voor de IT.
Je hebt gelijk, voor reageren moet je inderdaad naar beneden scrollen. Zou je het makkelijker vinden als de reageer optie (ook) standaard bovenaan staat, onder het openingsbericht?

Ik moet het ook telkens opnieuw aangeven.
Zou je kunnen uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?
Reputatie 6
Badge +5
Maar als ik wil reageren moet ik nog steeds naar beneden. Misschien is hier toch een schone taak weggelegd voor de IT.Je hebt gelijk, voor reageren moet je inderdaad naar beneden scrollen. Zou je het makkelijker vinden als de reageer optie (ook) standaard bovenaan staat, onder het openingsbericht?

Kan je niet beter een knop rechts. naar beneden? Dan kan je makkelijk naar beneden om iets te doen en een knop naar boven is er all.
Is dat niet handiger?
Reputatie 7

Maar als ik wil reageren moet ik nog steeds naar beneden. Misschien is hier toch een schone taak weggelegd voor de IT.Je hebt gelijk, voor reageren moet je inderdaad naar beneden scrollen. Zou je het makkelijker vinden als de reageer optie (ook) standaard bovenaan staat, onder het openingsbericht?
Kan je niet beter een knop rechts. naar beneden? Dan kan je makkelijk naar beneden om iets te doen en een knop naar boven is er all.
Is dat niet handiger?

Dat zou handig zijn maar op een ipad zitten andere knoppen dan op een computer. Een scrollwieltje zit er ook niet op.
Reputatie 7
Badge +7

Dan het inloggen: ik moet telkens opnieuw inloggen, ondanks het aanvinken van " ingelogd blijven". Bij allerlei andere sites hoef ik nooit opnieuw in te loggen, alleen als ik zelf uitlog maar dat doe ik nooit als ik denk er nog iets te zoeken te hebben. Als ik over pakweg vijf minuten wil reageren in een ander topic moet ik opnieuw inloggen.Dat zal liggen aan cookies etc

Ik zou hier graag nog enige nadere toelichting op willen geven, aangezien ik deze melding naar onze ontwikkelaars heb doorgezet voor meer verduidelijking. Het platform waar wij gebruik van maken is extern, maar geïntegreerd met onze website. Dit betekent dat het inlogproces voor onze website en de community gelijk is. Onze website zelf heeft inderdaad de optie om ingelogd te blijven, echter wordt deze optie niet ondersteund door het community platform.
Dit is dan ook de reden dat klikken op deze knop voor de community dus niet werkt.
Wel kan je zoals anderen al aangaven ingelogd blijven door het gebruik van cookies. Zelf werk ik meestal in Chrome, en daar ben ik altijd standaard ingelogd.

Ik heb het idee in ieder geval voorgelegd bij de platform ontwikkelaars, in de hoop dat een dergelijke knop ook voor de community ontwikkeld zal worden. 🙂

Reageer