Wie test de Consumentenbond?

• 5 February 2016
  • 3 reacties
  • 358 Bekeken

Hallo,

Het valt mij wel vaker op dat de informatie van de Consumentenbond lang niet altijd klopt.

Zo heb ik een wasmachine, de Bosch WAE28266NL aangeschaft die volgens de test energiezuinig is bij halfvolle belading. Maar in de praktijk blijkt dit niet te kloppen, zelfs navraag bij Bosch leert mij dat het programma daar niet op afgesteld is.

In het artikel van de draadloze speaker test staat dat de Sonos play 5 een mini jack aansluiting heeft voor een koptelefoon. Maar dat klopt niet want dat is een ingang(ipv uitgang) om bijv een cd speler mee aan te sluiten.

Ik heb een flatscreen tv, de lg42lb630v en die kan volgens de consumentenbond geen dolby digital signaal via de optische uitgang door geven. En ik geloofde dat en had het al opgegeven. Maar uiteindelijk komt er toch opeens dolby digital uit mijn soundbar. Het valt me wel vaker op dat bij de specificaties fouten staan.

Ik begrijp dat er veel getest word en dat het lastig is om alles te controleren en te verifiëren. Maar ik vind dat als het er staat dan moet dat ook kloppen.

Of ben ik te streng?

3 reacties

Hallo,

Het valt mij wel vaker op dat de informatie van de Consumentenbond lang niet altijd klopt.

Ik begrijp dat er veel getest word en dat het lastig is om alles te controleren en te verifiëren. Maar ik vind dat als het er staat dan moet dat ook kloppen.

Geplaatst door B. Koops op Feb 5, 2016.

Bedankt voor het aankaarten van deze bevinding. Helaas kan ik je zelf geen inhoudelijk antwoord geven, maar zet je bericht intern door naar de juiste afdeling.
Reputatie 1

In het artikel van de draadloze speaker test staat dat de Sonos play 5 een mini jack aansluiting heeft voor een koptelefoon. Maar dat klopt niet want dat is een ingang(ipv uitgang) om bijv een cd speler mee aan te sluiten.

Ik heb een flatscreen tv, de lg42lb630v en die kan volgens de consumentenbond geen dolby digital signaal via de optische uitgang door geven. En ik geloofde dat en had het al opgegeven. Maar uiteindelijk komt er toch opeens dolby digital uit mijn soundbar. Het valt me wel vaker op dat bij de specificaties fouten staan.

Geplaatst door B. Koops op Feb 5, 2016.

Bedankt voor je oplettendheid en het melden van deze punten. Op de vraag wie test de consumentenbond zou ik graag het volgende willen antwoorden: o.a. jullie als consumenten! We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat al onze informatie klopt. Helaas blijft het ook mensenwerk en maken (ook) wij soms fouten. Mocht dit gebeuren en iemand dit opmerken dan horen wij dit graag. Dit zodat we onze content (waar nodig) kunnen aanpassen of het signaal kunnen verwerken bij toekomstige tests.

De onderstaande antwoorden heb ik ontvangen over de Sonos en de LG televisie. Zodra ik antwoord heb ontvangen over de Bosch WAE28266NL laat ik het je weten.

SonosToen het artikel voor de gids geschreven werd, kwam er net een nieuwe versie van de Sonos Play:5 op de markt. Dit nieuwe model heeft geen koptelefoonuitgang meer in tegenstelling tot z’n voorvanger die wel zo’n uitgang heeft. Het oude model zat in onze test en op basis van de testresultaten van dit model is dus ook het artikel geschreven en de gidstabel gemaakt. Terwijl het artikel al in de maak was zijn we het nieuwe model gaan testen en hebben we besloten deze resultaten te verwerken in het uiteindelijke artikel. Hierdoor is het helaas fout gegaan. We hebben wel de resultaten in de gidstabel aangepast (oude Play:5 er uit en nieuwe Play:5 er in), maar helaas in de tekst dit punt over het hoofd gezien. Onze oprechte excuses dit had niet mogen gebeuren.

LG televisieWat de LG televisie betreft, dat is een fout. Het gaat mis bij de ‘vertaling’ van de daadwerkelijke testresultaten van de TV’s (staan in een grote datatabel), naar de informatie die we op website tonen. Van sommige tv’s weten we niet of ze Dolby Digital kunnen uitsturen – zoals bij deze LG 42LB630V – en dit staat ook correct in de datatabel met testresultaten, maar toch wordt er ‘nee’ vermeld op de website bij dit punt. We hebben deze fout (naar aanleiding van jouw melding, nogmaals bedankt!) hersteld en er wordt vanaf morgen “onbekend” getoond op de website in deze gevallen. Reden dat we het niet weten voor sommige tv’s is omdat we dit aspect pas sinds mei 2015 testen bij elke tv. De LG 42LB630V is een tv uit 2014 en dus hebben we het niet bekeken voor deze tv, vandaar dat er ‘onbekend’ bij had moeten staan.
Hoi, beetje late reactie maar ik kan niet reageren op dit form met de Ipad en steeds als ik de pc aan heb vergeet ik het.

Ok, het zijn dus niet zomaar slordigheids-foutjes. Goed om te weten.

Is er inmiddels al meer bekend over de wasmachine?

Reageer