Beantwoord

118 eu verbruik elektra op een dag

• 21 January 2018
  • 9 reacties
  • 564 Bekeken

Sinds de laatste week van december, gebruik ik huisbaasje. Gisteren zag ik met grote schrik dat op3 januari 118 eu elektra verbruikt is. Ik schrok enorm. Ik heb de hele dag gewerkt en 's avonds ben ook naar Yoga gegaan.
Er is ook een voorspelling gemaakt dat ik 900 eu meer per jaar zal uitgeven. Ik woon alleen in een tussenwoning en heb geen bijzondere apparaten in huis. Ik zit bij Essent
Graag jullie advies
Angela
icon

Beste antwoord door Niels 21 January 2018, 21:05

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Volgens mij kun je bij elke energie leverancier kijken wat zij vinden wat je verbruik is geweest. en aangezien zij de rekening sturen op basis van wat zij meten, is dat de enige waarheid.

118 euro elektra op 1 dag is belachelijk veel, volgens mij heeft een gemiddeld huishouden niet eens zoveel apparaten in huis dat dat mogelijk is....
Dank je wel voor je reactie.
Is het verstandig om al nu fit aan Essent te signaleren?
Reputatie 7
Badge +5
geen idee, zou kunnen. Maar ik gok dat Essent verder geen rekening houdt met wat een huisbaasje meet 😉
Reputatie 7
Badge +6
Weet je zeker , dat dat het dagverbruik is en niet bijvoorbeeld het maandverbruik? Ik ken huisbaasje verder niet en weet niet of hij makkelijk verkeerd af te lezen is . Maar 118 Euro op een dag lijkt me vrijwel onmogelijk. Je kunt Essent om opheldering vragen , maar ik denk niet dat die veel voor je kunnen of willen doen.
118 euro aan stroom besteden op een dag is volgens mij niet echt mogelijk, je zou dan iets van 500-600 kWh moeten gebruiken op een dag. Op een dag dat ik twee wassen draai en elektrisch zou verwarmen en de oven twee keer gebruik kom ik op 15 kWh. Je kunt natuurlijk ter controle even een paar dagen je meterstanden noteren..
Ooit had ik in korte tijd een zeer groot stroomverbruik (geconstateerd bij meterstanden inspectie). Het bleek dat de koelkast defect was.

Dit was echter van een andere orde dan hierboven beschreven.

(Ik meld het maar even).
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @A.R. Guzzardi ,

Dat is een behoorlijk bedrag. Wil je dat ik de collega's van Huisbaasje attendeer op de bovengenoemde uitschieter? Wellicht kunnen ze samen met jou onderzoeken of het foutieve meting was.

Hoor het graag van je!
Beste Niels ,
Graag de mening van de collega's van huisbaasje
Mvg
Angela Guzzardi
Reputatie 6
Badge +6
Hi @A.R. Guzzardi ,

Ik heb van de Huisbaasje collega's vernomen dat ze je van de week hebben gesproken. Als het goed is dus de metingen goed bijhouden/vergelijken en vervolgens checken met de energiemaatschappij?

Heb je nog rare uitschieters gezien afgelopen dagen?

Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag van je!

Reageer