Aanbod Nuon was lage termijnkosten, maar achteraf extreem hoge afrekening

• 17 November 2016
  • 1 reactie
  • 129 Bekeken

Een verkoper van Nuon kwam aan de deur om met het verhaal dat we veel minder hoefden te betalen als we zouden overstappen.

De schatting was 80 euro per maand, een stuk goedkoper dan onze toenmalige leverancier. Echter kregen wij een eindafrekening van meer dan 1200 euro, wat neerkomt op een maandbedrag van ongeveer 180.

We voelen ons een beetje genaaid door de verkooppraatjes en vroegen ons af of dit een legale manier is van zaken doen? Het is begrijpelijk dat de schatting af kan wijken, maar meer dan het dubbele is wel heel veel.

Alvast bedankt!

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
Ik heb die verhalen vaker gehoord en niet alleen van Nuon. Daarom bij mij : Aan de deur wordt NIET gekocht. Ook bij koop op andere manieren kun je het schip in gaan maar die kans is kleiner als je goed oplet en wat moeite doet. Toen de man van Nuon bij mij zijn verkooppraatje afstak, kwam een zeer boze dame elders uit de straat aanrennen , omdat manlief ja had gezegd en zij het er absoluut niet mee eens was. Wettelijk heb je volgens mij nog een termijn om er vanaf te kunnen, maar mevrouw wou dat onmiddellijk , maar de verkoper gaf geen krimp.

Reageer