Abnormaal hoog stroomverbruik eenpersoons huishouding

• 5 October 2016
  • 1 reactie
  • 2027 Bekeken

Badge
Ik kreeg zojuist een overzicht van United Consumers waar ik sinds 1 augustus bij zit.

Stroomverbruik 1 aug t/m 1 okt 61 dagen

stroom 1 : 635 KWh en stroom 2 : 550 KWh --> Totaal 1185 KWh

Normaal gemiddeld verbruik 1 gezinshuishouding in Nederland 2010 KWh per jaar

Maar nu komt het, ik ben in deze 2 maanden 19 dagen naar Spanje geweest, 4 dagen bij me moeder en 2 dagen in een hotel geweest. Totaal 25 dagen niet thuis van de 61 dagen.

En ik verbruik slechts 2010 KWh ....... volgens United Consumers een absurd hoog verbruik maar volgens de meter klopt het en vorig jaar had ik 7215 KWh verbruikt .....

United Consumers adviseerde mij om contact op te nemen met STEDIN om de meter te ijken. Dit gedaan en kosten voor ijken meter zijn minimaal 667,15 en maximaal 1121,91 euro ??? Kosten hoor je achteraf ?

De medewerker van Stedin vond het ook een enorm verbruik (voor 36 dagen) en adviseerde mij op contact op te nemen met United Consumers die ook de ijking voor mij konden aanvragen en dan koste het mij niets.

United Consumers gebeld en dit gevraagd maar dat kon niet volgens de medewerkers. Ik heb specifiek gevraagd of er wel zo'n regeling bestond maar na overleg achter de schermen kreeg ik te horen dat deze regeling NIET bestond.

Stedin weer gebeld en dit overlegd en ik kreeg wederom te horen dat United Consumers dit wel degelijk kon doen. Ze liegen dus openlijk. Ook gevraagd naar lekstroom maar kreeg te horen dat dit een fabeltje was.

Als dit verbruik zo blijft of zelfs oploopt omdat de dagen korter worden en eerder energie verbruikt gaat worden dan kom ik ruim boven de 10000 Kwh per jaar uit.

Ik ben alleen, heb een normale baan, geef 4 avonden per week karateles op mijn sportscholen en zit 4 maanden per jaar in het buitenland. Ik heb geen sauna, geen zonnebank, geen wietplantage, verwarm niets electrisch en toch verbruik ik enorm veel stroom, zeg maar bizar veel.

Wie kan mij helpen want United Consumers liegt en wil totaal niet helpen met mijn probleem, heel klantvriendelijk pfff

1 reactie

Reputatie 1
Badge +1
Al eens gekeken of de meter nog steeds draait als (je denkt dat) je alle apparatuur en lampen uit hebt staan? Er is waarschijnlijk een verbruiker in huis die je niet verwacht.

Suggestie (vooral als de meter blijft draaien):Zet alle groepen van de meterkast op UIT (hoofdschakelaar aan laten) en kijk of de meter nu wel stilstaat. Blijft de meter lopen, dan moet je direct een electricien laten komen, want dan is er OF een ernstige fout, OF ergens wordt stroom afgetapt.

Als de meter stil blijft staan als alle groepen uit zijn, zet er dan ééntje aan en kijk of de meter draait. Zo niet, zet die groep weer uit en zet een volgende groep aan. Net zo lang tot er een groep is die stroom blijkt te gebruiken. Die groep kun je dan uitlaten en de rest weer aan zetten. Kijk nu wat er niet werkt in huis en probeer dat op een andere groep (ander stopcontact) aan te sluiten. Op die manier kom je OF tot de ontdekking om welk apparaat het gaat, OF dat er één groep is die op onverklaarbare manier stroom verbruikt. Misschien afgetapt of (ooit?) doorgelust naar de buren? Ook dan heb je de hulp van een elektricien nodig.

Veel succes en laat ons weten wat het resultaat is!

Reageer