Consumentenbond.nl
Beantwoord

actie-korting energieleverancier

• 21 februari 2021
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

De actie-korting op een 1-jarig energiecontract wordt pas verstrekt bij de jaarafrekening. Wie weet hoe en of ik de korting, of een deel daarvan, kan behouden als ik ga verhuizen en geen gas meer ga gebruiken? Er van uitgaande dat ik een nieuwe leverancier voor levering elektra krijg.

icon

Beste antwoord door Meladorable 21 februari 2021, 09:27

Bij de meeste leveranciers werkt het als volgt: 

Wanneer je gaat verhuizen en je neemt je contract mee ontvang je de korting op de eindnota van je oude adres. Gas word kosteloos opgezegd omdat het product in je nieuwe woning niet beschikbaar is.

Neem je een nieuwe leverancier voor stroom zeg je beide contracten dus op op je oude adres. Je ontvangt de korting niet en je ontvangt een boete voor op het opzeggen van je contract, zowel voor stroom als voor gas

Bekijk origineel

2 reacties

Bij de meeste leveranciers werkt het als volgt: 

Wanneer je gaat verhuizen en je neemt je contract mee ontvang je de korting op de eindnota van je oude adres. Gas word kosteloos opgezegd omdat het product in je nieuwe woning niet beschikbaar is.

Neem je een nieuwe leverancier voor stroom zeg je beide contracten dus op op je oude adres. Je ontvangt de korting niet en je ontvangt een boete voor op het opzeggen van je contract, zowel voor stroom als voor gas

Dank voor de snelle reactie. Ik weet wat mij te doen staat

Reageer